Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 14:20
martijn1985
martijn1985 is offline
Mijn computer heeft de neiging om op willekeurige tijdstippen opnieuw op te starten.

In mijn logboeken staat de volgende foutmelding

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Cdrom
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 51
Datum: 8-12-2003
Tijd: 15:18:04
Gebruiker: n.v.t.
Computer: MARTIJN
Beschrijving:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom1 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Gegevens:

*ik zal je al die nummertjes besparen, mocht iemand toch iets met die getallen kunnen, zeg het t ff, dan post ik ze alsnog*

Het lijkt dus iets te zijn met een cdrom speler, maar volgens het apparaatbeheer doen mijn beide speler het normaal (eentje van philips, de ander van een wit merk, die standaar bij de computer geleverd wordt).

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 14:38
Verwijderd
Hou je temperatuur eens in de gaten..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 00:57
DeuS
DeuS is offline
om te beginnnen:

Ik neem aan dat je XP draait?
Mijn Computer -> Eigenschappen (properties) -> Advanced -> Startup and Recovery (knop) Settings -> afvinken "Automatically restart"

Check even hoeveel schijfruimte je hebt voor je wisselbestand (swapfile). Ergens richting (minimaal) 500 mb is wel prettig.

Voor de rest, wat voor een programma wil je draaien en hoe oud is je cd-rom speler?

greetz Leander
Oud 11-12-2003, 11:32
martijn1985
martijn1985 is offline
ik draai idd WinXP, en dat vinkje maakt geen verschil, ik krijg geen BsoD maar hij start wel opnieuw op. Op mijn bootschijf is nog bijna 7 Gig beschikbaar, terwijl het intern geheugen (256 MB) nog lang niet vol zit.

De ene cdrom speler zat standaard bij de computer (de computer is zo goed als nieuw) en dat is volgens het apparaatbeheer een 'liteon CDrom ltn526S'. De ander is een philips cdbrander, die is al iets ouder en dat is een philips pcrw 804
De temperatuur van mijn CPU is overigens 43 ºC, en van het mobo 35 ºC. Hoewel ik niet zie wat dat ook maar ergens mee te maken heeft.

Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voeding of CPU.

Hoe meet de je de temperatuur van de CPU?

Krijg je de reboots vooral als je een 3D spel aan het spelen bent?
Oud 11-12-2003, 12:05
martijn1985
martijn1985 is offline
de temperatuur van mijn CPU haal ik uit de Bios setup.

En als ik al spelletjes speel, dan houd dat op bij patience cs. Dus het zal niet liggen aan 3d dingen.

Maar: als het aan de voeding of cpu ligt, waarom komt hij dan met een foutmelding over de cdrom speler?
Oud 11-12-2003, 12:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Instabiliteit gebeurt op elk willekeurig moment.

Als je 3D spellen speelt, zit je processor tegen de 100% aan, 'stressed' heet dat. Zou je 3DMark op kunnen starten en kijken of dat stabiel loopt? Meet direkt daarna (na een half uurtje draaien) de CPU temperatuur met AIDA32 of MBM5. Je temperatuur kan dan namelijk véél hoger liggen dan de temperatuur die jij noemde.

En volg ajb ook de tip op om het automatisch herstarten uit te schakelen, dan weet je tenminste welke foutmelding je krijgt.
Oud 11-12-2003, 12:58
martijn1985
martijn1985 is offline
@ Enlightenment:

No offence, maar lees jij uberhaupt wat ik schrijf? Automatisch herstarten staat uit, en toch krijg ik geen BsoD. Verder: ik speel heel weinig tot nooit spellen, laat staan 3d spellen. Ik heb sowieso geen 3d grafische kaart. Mijn grafische kaart is een hele simpele kaart, die ingebouwd zit op mijn MoBo.

Overigens start mijn systeem ook opnieuw op als ik niet aan het werk ben. Op dat moment draait alleen Winamp, Norton AntiVirus en Norton System Monitor. CPU ligt dan op maximaal 10%.

edit: MBM bleek geen succes, mijn systeem wilde alleen nog maar opstarten in de Veilige modus, AIDA32 werkt wel.

Dit zijn de huidige temperaturen na een uptime van ongeveer 5 uur, met enkele reboots.

Temperaturen
Moederbord 37 °C (99 °F)
CPU 45 °C (113 °F)

Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:23
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
maybe kortsluiting waardoor de pc reboot? had ik ook met een oude pc, als je er tegen aan schopte ging ie rebooten
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:31
jannenman22
jannenman22 is offline
het heeft waarschijnlijk met een voeding te maken die te weinig power leverd. Ik had dit probleem met een oude pentium 3 waar veel op aangesloten was (2hdds,2cdroms drives en nog meer rotzooi). Ik had de voeding vervangen van een oude 200watt naar een 500watt. Toen heb ik nooit meer last gehad van spontane reboots.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 19:13
martijn1985
martijn1985 is offline
mijn pc is net nieuw (18 november dit jaar kreeg ik hem). Het enige wat de voeding extra moet voeden en wat er niet standaard in zat is die cd brander. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet zou moeten kunnen. Ik vermoed dat het wat met mijn cdbrander te maken heeft. Vanmiddag heb ik dat ding namelijk afgekoppeld en sindsdien heb ik geen problemen, ik heb nu een uptime van 4 uur, terwijl ik meestal niet verder kwam dan 2 uur.
Reageren

Regels voor berichten