Advertentie | |
|
![]() |
|
Amnesty begint steeds meer de kant van GreenPeace uit te gaan, en dat vind ik jammer.
Ze kunnen zich beter richten op hun hypocriete houding ten opzichte van de gewetensgevangenen in Duitsland, mijns inziens.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Beetje minder, dit.Het je begeven op het gebied van controversiële zaken zal de authoriteit van Amnesty alleen maar aantasten.
Hun visie op vrijheid van meningsuiting is idd ook bijzonder krom, dat ben ik met Unex eens.
|||
Citaat:
IN welk opzicht? Citaat:
||
Citaat:
Tsja. ![]() Logisch, maar daar zeg je niks mee. En wat je vergelijking met greenpeace en groenfront betreft: dat gaat om milieu. Bij amnesty gaat t om mensenlevens.
||||
Citaat:
Het _actief_ stoppen van kernwapentransporten lijkt me niet geschikt voor Amnesty; echter, je zou wel _adviserende brieven_ kunnen schrijven naar de betreffende regeringen waarom kernwapens niet goed zijn en dergelijke. Wat dat betreft vind ik wel dat Amnesty haar taken iets mag uitbreiden, maar niet teveel. Niet in zoverre dat ze - zoals velen hier blijken te doen - over 1 kam gescheerd worden met andere vredes- en milieugroeperingen. Zo verliest Amnesty haar identiteit als mensenrechtenorganisatie. Citaat:
Gevaarlijk, maar begrijpelijk. Soms jeuken mij handen bij bepaald nieuws, maar ik mag niet schrijven uit naam van amnesty vanwege eventuele partijdigheid waarmee amnesty niet verbonden wilt worden. Maar: Citaat:
Dat denk ik wel. Mensen zullen nu (nog meer) de neiging krijgen Amnesty een politiek "merkje" te geven. En dat lijkt me geen goede ontwikkeling.
|
![]() |
Natuurlijk is het goed om ook op deze manier de rechten van de mens te willen waarborgen, maar zo breidt Amnesty zijn activiteiten uit naar een terrein waar al actiegroepen voor bestaan. Het lijkt me beter dat Amnesty zijn energie onverdeeld in haar huidige acties blijft steken.
|||
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, ik ben het zelf ook niet eens met deze mensen, maar het blijft wel feit dat Amnesty niet aan de kant van deze gewetensgevangen staat of überhaupt niet in actie komt om deze mensen te bevrijden. Ook de veroordeling van Hans Janmaat over het uitsluiten van buitenlanders in de Nederlandse samenleving, kon op weinig bijval van Amnesty rekenen.
|
Iedere organisatie die zich keert tegen het bezit of gebruik van kernwapens vind ik meegenomen.
@ Unexplained over GreenPeace en de oorlog in Irak: Ze heten niet voor niets GreenPeace. Dat was toen ook hun motivatie om zich tegen de oorlog in Irak uit te spreken.
|
Van de site van Amnesty:
Onpartijdig, ongebonden en onafhankelijk Van wezenlijk belang voor de geloofwaardigheid van Amnesty is haar onpartijdige opstelling. Amnesty voert geen actie vóór of tegen regeringen of politieke systemen. De organisatie vindt dat onder ieder systeem de rechten van de mens dienen te worden nageleefd. Amnesty is niet gebonden aan enige regering, politieke partij, ideologie, godsdienstige gezindte of aan enige economische belangengroep. Van zeer groot belang voor Amnesty is ook haar financiële onafhankelijkheid. Amnesty accepteert geen giften of subsidies van de landelijke, provinciale of lokale overheden. Voor het werven van fondsen zijn richtlijnen opgesteld, om te voorkomen dat Amnesty werkelijk of schijnbaar afhankelijk wordt van welke groepering dan ook. Voor haar werk is Amnesty geheel aangewezen op giften en contributies van haar leden, donateurs en sympathisanten. Amnesty accepteert geen gebonden giften. Om de onafhankelijkheid te waarborgen is bepaald dat een afdeling, groep of lid van Amnesty geen actie mag voeren tegen mensenrechtenschendingen in eigen land (de zogenaamde 'werk op eigen land-regel'). Zo wordt voorkomen dat het werk van Amnesty door nationaal-politieke belangen wordt beïnvloed. Bovendien wil Amnesty haar eigen mensen zo beschermen voor mogelijk gevaarlijke situaties. Wel kunnen afdelingen bij hun regering aandringen op de ondertekening van internationale mensenrechtenverdragen, op versterking van de mensenrechtencomponent in het buitenlands beleid, op afschaffing van de doodstraf of op verbetering van de asielwetgeving. Lees de statuten van Amnesty Nederland. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Doet Greenpeace dat? ![]() Ik heb ze iig niet gezien ![]() Citaat:
Tsja, in een wereld vol met ernstige mensenrechtenschendingen moet je prioriteiten stelllen. Maak Amnesty groot en ze kunnen meer zaken aanpakken. Het is echter niet zo dat er niet gekeken wordt naar West-Europa. Er verschijnen wel eens nieuwsberichten over toestanden hier en is er een dossier West-Europa. Maar als jij zou moeten kiezen tussen de mensenrechtensituatie in Colombia en die in Duitsland, dan weet ik wel waar ik mijn prioriteiten leg ![]() Citaat:
|||
Citaat:
Hoezo links? Wat is er links aan? En waar doel je op? Citaat:
Kun je concrete voorbeelden noemen, want hier kan ik niks mee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Misschien is het leuk om erbij te zeggen dat de meeste van deze mensen vaak zeer actief waren in de extreem rechtse scene en vanuit deze scene ook veelvuldig misdaden hebben gepleegd, aangezet hebben tot haat, en betrokken zijn geweest bij geweldpleging ![]() Deze factoren spelen bij een dergelijke veroordeling ook een rol. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
[edit: quote-tags aangepast] Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 10:51. |
![]() |
|||||
Citaat:
Wat was dat volgens jou? Citaat:
Ze konden geen sterk standpunt poneren juist door hun onafhankelijk en onpartijd mandaat. Citaat:
Dat hebben ze gedaan. Citaat:
Tsja, discriminatie mag niet. Extreem-rechts maakt zich daar regelmatig schuldig aan. Zouden ze dat niet doen, maar onheus bejegend worden en hun eigen rechten geschonden worden, dan zal AI daar ook wat van zeggen, hoor!
|
![]() |
|
|