Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In Belgie (ook in Leuven) is het gemakkelijker om een kamer te vinden dan in Nederland. de kamers zijn ook goedkoper dan hier in Nederland. Gemiddeld betaal je zo'n 275 euro voor een kamer maar ik heb ook al heel veel kamers gezien die goedkoper zijn. Volgens mij zijn kamers in Leuven voor 10 maanden per jaar wat betekend dat je in de zomer dus met je hele boeltje weet terug naar huis moet maar dit weet ik niet zeker. Er is trouwens een hele goede folder over kamers in Leuven, die folder heet 'Op kot' en is te verkrijgen via de universiteit. Ik vond de sfeer heel erg gezellig, tis typisch Belgisch dus dat moet je wel liggen. Ik ben ook op de universiteit in Nijmegen geweest en daarmee vergeleken vond ik Leuven toch gezelliger, knusser. Het verschilt denk ik ook erg per opleiding hoe de sfeer is. Ik vond de uni erg gezellig, vooral de sfeer was goed. Ik ben er twee keer geweest, een keer op een algemene open dag (dat was in mijn geval op de faculteit geneeskunde) en een keer op een open dag speciaal voor Nederlandse studenten (was op de economiefaculteit), dat was btw 29 november ofzo. Als je de sfeer wilt proeven en meer wilt weten raad ik je aan om naar de open dag te gaan (je kan beter gelijk naar een algemene open dag gaan, die dag speciaal voor Nederlandse studenten is niet zo heel boeiend vond ik). Op zo'n open dag kan je een heleboel folders meenemen waar je veel aan hebt. Misschien heeft je decaan die ook wel voor je. Ook kan je op zo'n open dag goed de sfeer proeven. Als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het graag hoor. Ik ben heel enthousiast over Leuven. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ga ook zeker naar mn decaan, maar ik vergeet het altijd. Ik wilde sowieso een keer een dagje naar Leuven.. dus dat gaat vast wel goed komen. En *gaat mail naar IB-Groep sturen*!
||
Citaat:
![]() ik heb begrepen dat dat enorm voordelig is voor jullie aangezien jullie een megastudiefinanciering krijgen en het onderwijs hier relatief goeiekoop is. maar als je nog vragen hebt moet je me maar ff mailen ofzo. je kan ook altijd even naar de site van de KUL gaan, voor de practische dingen: www.kuleuven.ac.be
||
Citaat:
voor de 10maandcontracten: als je al op voorhand weet te zeggen dat je het volgende jaar blijft, mag je al je spullen in e kamer laten en die gewoon op slot doen. hint: nooit een kot huren zonder dat je het gezien hebt. het is beter te gaan kijken als er studenten zijn zodat je hen wat info kan vragen ipv de kotbaas die alles wat zal verbloemen en mss ook niet echt antwoord weet op je vragen. er zijn ook de koten van de universiteit zelf (itt private koten) daar is een aparte opendag van, ergens in april/maart denkik, dat is wel intressant om es te doen. als je es naar leuven komt, laat mss ff iets eten, dan doen we een minimeeting op de oude markt ![]()
|
Verwijderd
|
Ik woon sinds jaar en dag in Leuven, alleen studeer ik ondertussen in Brussel.
Universiteit van Leuven heeft een uitstekende naambekendheid (kwalitatief gezien) en daarbij is het DE studentenstad van België (alhoewel Gent groeit). Leuven is gewoon cosy, veel uitgaansgelegenheden en ander tijdsverdrijf. Centrum is grotendeels autoloos (of éénrichtingsverkeer) zodat het gezellig is om gewoon rond te hangen of doorheen te fietsen (ook verschillende parken waar je rustig kan liggen -> in de zomer wordt er regelmatig gestudeert!) Koten in overvloed, maar als je een degelijk kot wilt, dicht bij het centrum en voor een degelijke prijs zou ik er toch niet te lang mee wachten. Als je nog specifieke vragen hebt PM maar... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maandag ga ik meteen decaan opzoeken voor de harde info.. en de unisite heb ik al veelvuldig bezocht. Iig bedankt.. allen! ![]() Beware Leuven... I'm coming! ![]()
|
![]() |
|
|