Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 18:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Trek jij je de mening van je vriend(in) erg aan, of doe je juist precies waar je zin in hebt, ongeacht hoe hij/zij er tegenover staat? Hou je veel rekening met zijn/haar mening?

Als jouw vriend(in) zegt dat 'ie je graag in een strakke broek ziet, terwijl jij net een 'flodderbroekentype' bent, ben je dan toch bereid om die strakke broek aan te trekken? Of om een irritante karaktereigenschap proberen te veranderen, alleen voor het plezier van je partner?

Voel je je dan ook echt lekker bij die keuze, of zou je het liever anders zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 19:00
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik koop vaak kleren met me vriend en hij heeft toch wel redelijk grote invloed op mij.. Als hij iets afschuwelijk leluq vindt dat trek ik het al minder snel aan. Maar toch blijf ik dezelfde kleren dragen die ik altijd heb gedragen. Ik ben nou eenmaal het type dat 'iets' wijdere broeken draagt en ik voel me niet bepaald prettig in een super strakke broek.
Als we zijn kleren kopen zeg ik gewoon zo eerlijk mogelijk awt ik er van vindt. Als ik het leluq vind maar hij vindt het super mooi dan hou ik hem niet tegen om dat te gaan dragen..
Moet hij lekker zelf weten
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:02
Gothic
Gothic is offline
Als hij over kleding zegt dat hij het leuk vindt staan, zal ik het waarschijnlijk vaker aandoen, omdat ik weet dat hij het leuk vindt... Maar ik ga niet allerlei nieuwe kleding voor hem kopen, zeker niet als ik me er niet lekker bij voel...

Eigenschappen wil ik evt. best veranderen, mits ik er mee eens ben dat het een vervelende eigenschap is, maar als het goed is, probeerde ik zelf dan al dat te veranderren...
Oud 10-12-2003, 19:13
elledc
elledc is offline
In een relatie denk je altijd aan hoe je partner denkt over de dingen die je draagt en doet, lijkt me logisch.
Gelukkig hebben we beiden dezelfde smaken, simpele, klassieke kledij, geen felle kleuren maar sober. Gewoon jezelf zijn is belangrijk. Overlaatst zei hij me dat hij mijn broek (beige-geel) niet mooi vindt, terwijl ik vind van wel. Ik hou er wel rekening mee maar ik zal die zeker en vast nog drager. Waar ik me lekker in voel kan geen ander afwijzen.
Als hij iets draagt wat ik minder leuk vind, zeg ik het hem misschien wel maar het doet er weinig toe, niet zijn uiterlijk is het belangrijkste.
Maargoed, qua manier van denken zitten we ook op hetzelfde niveau maar toch, we hebben soms meningsverschillen maar dat moét ook, dat maakt het boeiend dus op dat vlak hou ik weinig rekening met hoe hij zou denken als ik dit of dat zou zeggen.
Kortom, we blijven onszelf, en zo hoort het ook in een relatie
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:18
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
uh, niet echt veel...
hij vind het wel heel erg mooi als ik zwart aanheb dus daar hou ik af en toe rekening mee, maar hij vind mn kleding denk ik wel goed dus ik verrander weinig eraan
Oud 10-12-2003, 19:27
Fleur
Fleur is offline
Qua kleding maakt het mij niet zoveel uit. Ik vind het natuurlijk leuk als hij de kleding die ik draag leuk vindt en zal het dan eventueel wat vaker aantrekken. Ik draag zoveel verschillende soorten kleding dat er altijd wel iets bij zit wat hij leuk vindt, maar natuurlijk ook dingen die hij minder leuk zal vinden.
Het gaat er mij vooral om dat ik me er prettig in voel en dat ik het zelf leuk vind staan.
Wat hij draagt vind ik ook niet zo belangrijk, als hij het maar mooi vindt, ik zal er hooguit een grapje over maken als ik het niets vind.

Karaktertrekker waar ik mezelf ook aan stoor wil ik best proberen te veranderen voor hem (en dus ook voor mezelf). Dingen waar ik zelf tevreden over ben verander ik niet, ook niet als hij dat zou willen.

Ik sta best open voor zijn mening als het mij betreft, maar of ik er wat aan/mee doe hangt er toch echt vanaf hoe ik er zelf over denk.

Heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik het een of ander heb veranderd omdat mijn vriend dat vroeg, dus heb geen idee hoe ik me daarbij zou voelen. Aangezien ik het alleen zou doen als het iets is waar ik het zelf ook mee eens ben, denk ik dat ik me er niet naar bij zou voelen o.i.d.
Oud 10-12-2003, 19:27
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Mijn vriend vindt de meeste kleren die ik heb leuk. Van sommige dingen weet ik dat hij ze absoluut lelijk vindt, dus die doe ik dan niet aan als ik weet dat ik hem ga zien. Maar ik ga geen kleren voor hem aandoen omdat hij dat wil, terwijl ik daar zelf geen zin in heb.

edit: karakter vergeten!

Ik ga geen karaktertrekken van mijzelf veranderen, als ik zelf met die karaktertrekken geen problemen heb. Maar hij kan me wel op dingen wijzen waar hij zich aan ergert, dan probeer ik daar op te letten. Maar ik ga me niet veranderen. Aanpassen wel

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:35
PardonMe
PardonMe is offline
hij heeft daar geen invloed op, ik doe aan wat ik zelf leuk vind..
Ik ga eigenlijk ook nooit samen met het winkelen, ik moet gewoon zelf kunnen kijken naar de kleren die ik leuk vind en zelf een beslissing kunnen nemen.

Andersom ga ik wel weer met hem mee, en vraagt hij mij om advies.. Maar vaak genoeg vindt hij iets wat ik uitgezocht heb helemaal niks.. of hij vindt het juist wel leuk..
Hij laat zich wel een beetje beinvloeden door mij.. Als ik zeg dat ik iets echt verschrikkelijk vind dan zal hij het ook niet kopen...

Maar over het algemeen kleden we ons hoe we zelf willen..
Oud 10-12-2003, 19:40
DEChengst
DEChengst is offline
Ik vind het zelf altijd heel moeilijk om kleding te kopen. Ik laat mijn vriendin dus lekker mijn kleren uitzoeken. Ze kiest altijd dingen die ze mij mooi vind staan en die binnen mijn eigen smaak vallen Dus ja ik houd rekening met haar mening maar moet het zelf ook mooi vinden
Oud 10-12-2003, 19:56
Verwijderd
Ik trek me er zeker wat van aan, niet omdat ik geen eigen mening heb, maar omdat ik het fijn vindt als hij ook vindt dat ik er bv. leuk uit zie of dat ik leuke kleren aan heb. Gelukkig hebben we wel redelijk dezelfde smaak, dus over het algemeen is het ook geen probleem. Wanneer we echt een heel andere smaak hadden gehad, dan had ik er denk ik toch voor gekozen om me naar m'n eigen smaak te kleden (doe ik nog steeds, ik houd alleen wel rekening met die van hem, ik trek dus bv. niet zo snel een broek met extreem wijd uitlopende pijpen aan), maar ik zou wel een beetje rekening met hem proberen te houden, net als nu dus eigenlijk wel, alleen wat minder. Wanneer ik me daar niet prettig bij zou voelen, dan zou ik het niet doen, dan heeft hij er maar aan te wennen.

Gelukkig denkt hij er omgekeerd net zo over en houdt hij ook rekening met mijn smaak als het gaat om zijn kleding. Nou boeit het me niet zo heel veel, maar een aantal dingen zie ik toch liever niet.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-12-2003 @ 20:56:
(doe ik nog steeds, ik houd alleen wel rekening met die van hem, ik trek dus bv. niet zo snel een broek met extreem wijd uitlopende pijpen aan)
pff, dus hij vindt mijn broeken niet mooi ?
Oud 10-12-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-12-2003 @ 21:00:
pff, dus hij vindt mijn broeken niet mooi ?
Ik wist dat die reactie zou komen.

Hij houdt niet van dat soort broeken, nee, so what, zolang jij er ze maar mooi vindt, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:00
jet
jet is offline
ik was eerst nogal..... uhm.... tsja een kleuren alto? maar ik vind het zo kut om iemand in een hokje te stoppen, laat staan mezelf. maargoed ik kreeg wel eens het worod kleuren alto naar mn hoofd dus laat ik dat begrijpen. al was ik echt niet zo extreem. maar begin dit schooljaar ben ik weer 'normale'(voor onze school dan ) kleren aan gaan trekken, gewoon omdat ik t zelf chiller vond. en juist op dat moment heb ik een vriend gekregen, dus denken mensen nu dat ik het voor hem gedaan heb. maar dat is echt niet zo.
maargoed.... ik zou niet mijn kledingstijl aanpassen voor mn vriend. tis voor mij namelijk nogal een afspiegeling van wie ik ben/ hoe ik me voel. en hij zou dan dus eigenlijk ook mijzelf veranderen. maar als hij een bepaald shirtje lelijk vind zal ik het niet aantrekken als we wat afspreken ofzo..
Oud 10-12-2003, 21:01
miro
miro is offline
Helemaal niet, ik verander niks voor hem en hij vraagt ook nergens naar. Hij is blij met mij zoals ik ben. Oke, soms doe ik zo raar dat ie zich wel n btje schaamt Qua kledingstijl zijn wij precies hetzelfde dus hij zal denk ik ook niet willen dat ik dat verander.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:35
Verwijderd
Ik zou geen andere kleren aantrekken voor haar, dan kijkt ze maar de andere kant op. Er is sowieso bij mij een zodanige wisselwerking tussen mijn kleding en de personen die ik leuk vind en die mij leuk vinden dat een conflict daarover eigenlijk vrijwel uitgesloten is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:03
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2003 @ 22:35:
Ik zou geen andere kleren aantrekken voor haar, dan kijkt ze maar de andere kant op. Er is sowieso bij mij een zodanige wisselwerking tussen mijn kleding en de personen die ik leuk vind en die mij leuk vinden dat een conflict daarover eigenlijk vrijwel uitgesloten is.

Ik verander wel op gebied van interesses, maar dat komt omdat ik heel erg val op types waar ik wat van kan leren. Als het gaat om karakter...tja kan ik niet echt over oordelen..daarvoor waren de relaties te kort.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:09
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Ik ga het niet nalaten om iets aan te trekken wat ik mooi vind, dat hij lelijk vindt. Tenminste niet op school, dan zie ik hem meestal toch maar 2 pauzes. Maar als we een keer wat gaan doen ofzo dan doe ik wel iets aan wat hij wel leuk vindt, maar niet als ik het zelf niet mooi vind (ik heb sowieso geen kleren die ik zelf niet mooi vind trouwens) Sowieso heeft hij nooit gezegd dat iets wat ik aanheb lelijk is ofzo.

Hij heeft schoenen die ik leijk vind, daar plaag ik hem weleens mee maar dat vindt ie niet erg. Een plagerijtje moet kunnen
Verder neem ik hem niet mee als ik naar de Morticia (gothic winkeltje in de stad) ga, omdat ik weet dat ie dat gewoon niet mooi vindt, maar als ik er iets zie wat ik wel mooi vind dat ga ik echt niet nadenken of hij het wel accepteert ofzo, als hij het echt lelijk vind dan draag ik het gewoon niet in zijn bijzijn.

over karakter: Als ie me ergens op wijst en hij is er een beetje redelijk over, zal ik, net als bij mijn vrienden, wel er wat aan proberen te doen, mits ik het ermee eens ben. Als ie vindt dat ik te veel doordraaf in discussies zal ik er wel op letten, maar als ie mijn echt zou proberen te veranderen (doet ie niet, maar áls), screw him . Waar ik me echt goed bij voel, dat ben ik, en als ie mij probeert te veranderen in die zin dan ga ik me afvragen waarom ie dan op me is gevallen, maar als hij wel gelijk heeft dan zal ik er wel wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:10
Verwijderd
Ik draag wat ik zelf fijn en mooi vind, wanneer mijn vriend iets anders mooi vindt, wil ik dat wel eens proberen... maar als ik het niet mooi vind, gaat het door. Mijn karakter verander ik alleen wanneer ik het ook zelf wil, wanneer ik iets doe waar ik blij mee ben, en hij niet... dan moet hij wel een hele goede reden hebben wil ik het wél veranderen.

Maar het gaat eigenlijk altijd goed, hij houdt van me voor wie ik ben, dus alles wat bij me hoort. Ik hou van hem voor wie hij is, dus ook alles wat bij hem hoort.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:25
Nuck
Nuck is offline
Hmm...ik zou me niet anders gaan kleden, maar dat vormt geen probleem omdat ik op jongens val die enigszins dezelfde kledingsmaak hebben.
Oud 11-12-2003, 04:42
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zou me niet ineens heel anders kleden omdat me vriend dat wilt. BV. ik haat punt schoenen en hij vind ze mooi (is niet zo hoor) dat ik opeens met punt schoenen ga lopen.. nou mij niet gezien.... ik vind je moet gewoon blijven doen wat je leuk vind tuurlijk hou je onbewust wel een beetje rekening met je partner maar ik zou niet gelijk me hele klerenkast drastiesveranderen omdat hij dat mooie kleren vind

kwa karakter zou ik mischien wel ietsje willen veranderen als ik mezelf ook eraan stor of als ik het vaak hoor dat mensen dat vervelend vinden bv te laat komen ofso...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 04:47
Verwijderd
Je kan natuurlijk wel een beetje rekening houden met je partner, maar ik vind het belangrijk dat ik me goed voel waarin ik loop. Gelukkig kan ik het heel erg goed vinden met mijn vriendin en is het eigenlijk geen issue.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 07:03
FaZ
FaZ is offline
Ik vraag regelmatig of mijn vriendin de kleding die ik op dat moment aan heb wel leuk vind. Ik draag namelijk altijd bandshirts, dus echt modern loop ik er niet bij. Maar dat vind ze juist leuk, en ik heb ook een grote invloed op haar kleding, daar geef ik altijd mijn mening over.
Oud 11-12-2003, 08:43
Punkygirl
Punkygirl is offline
Mijn vriend en ik hebben beide onze eigen stijl van kleden. Ik ben meer alternatief dus wijde broeken en etc en hij is hiphopstijl.. geen wijde broeken maar 'normalere' en tja..

Wara hij wel invloed op heeft gehad maar dat heeft meer te maken met zelfvertrouwen dat ik nu ook af en toe sexy kleding aandurf. Aaangezien ik door hem ontzettend veel zelfvertrouwen heb gekregen durf ik dat nu.. en ik vind het zelf nu ook leuk om af en toe er wat uitdagender uit te zien.
Oud 11-12-2003, 09:05
miro
miro is offline
Citaat:
miro schreef op 10-12-2003 @ 22:01:
Helemaal niet, ik verander niks voor hem en hij vraagt ook nergens naar. Hij is blij met mij zoals ik ben. Oke, soms doe ik zo raar dat ie zich wel n btje schaamt Qua kledingstijl zijn wij precies hetzelfde dus hij zal denk ik ook niet willen dat ik dat verander.
O ja en sinds ik hem ken weet ik ineens heel veel van auto's en computers af (en hij van films) dus wat dat betreft ben ik onbewust wel veranderd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-12-2003 @ 20:02:
Als hij over kleding zegt dat hij het leuk vindt staan, zal ik het waarschijnlijk vaker aandoen, omdat ik weet dat hij het leuk vindt... Maar ik ga niet allerlei nieuwe kleding voor hem kopen, zeker niet als ik me er niet lekker bij voel...
Eigenschappen wil ik evt. best veranderen, mits ik er mee eens ben dat het een vervelende eigenschap is, maar als het goed is, probeerde ik zelf dan al dat te veranderren...
Ik doe inderdaad ook kleren aan die ik zelf leuk en fijn vind. Als hij ze dan mooi vindt, vind ik dat alleen maar leuk en zal ik ze inderdaad wel wat vaker aan gaan doen. Ook vind hij bijvoorbeeld langere haren mooi. Toevallig wilde ik de afgelopen tijd mijn haar laten groeien, dus dat vind ik hij alleen maar leuk. Maar als ik over een paar maanden weer 15 cm van mijn haar af zou willen, dan doe ik dat gewoon (dan is het nog steeds tot op mijn schouders, dus nog steeds niet echt kort, want dat wil ik zelf ook niet).
Dankzij mijn vriend begin ik er op te letten wanneer ik nagelbijt. Dat is alvast een begin; ik heb jaren geprobeerd er van af te komen, nooit iets van gelukt. Zoiets wil ik dus best veranderen. Maar boven alles wil ik toch mezelf blijven. Als hij het er niet mee eens is, pech dan: mijn leven, mijn keuzes.

Citaat:
miro schreef op 11-12-2003 @ 10:05:
O ja en sinds ik hem ken weet ik ineens heel veel van auto's en computers af (en hij van films) dus wat dat betreft ben ik onbewust wel veranderd.
Geldt ook voor mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2003, 10:29
Verwijderd
Als hij iets leuk vindt, zal ik het misschien vaker aantrekken dan daarvoor, maar ik ga niet van stijl veranderen ofzo... hij laat zich wel erg beïnvloeden door mij qua kleding, maar dat mocht ook wel (hij droeg altijd afritsbroeken in 'natuur'kleuren en daarbij een grijzig witte of grijzig zwarte bloes van het soort dat je met drie tegelijk in een plasticje koopt op de markt).

Mijn manier van doen, hmm, nee, ik geloof niet dat ik die ook echt verander onder zijn invloed; hoogstens onbewust. Hij ook niet trouwens.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:56
Stefanie
Stefanie is offline
Het is meestal andersom: ik geef meestal meer reacties en commentaar op zijn kleding dan hij op mij, daar ben ik n vrouw voor he Maar als hij iets echt heel leuk vindt en ik vind het ook leuk en lekker om te dragen vind ik het alleen maar nog leuker. Als hij iets echt heel vreselijk zou vinden, terwijl ik het heel leuk vind staan, dan heeft ie pech... Hij doet ook aan wat hij wil. Ik beslis lekker zelf wat ik wel en niet aantrek.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:54
Audrey
Audrey is offline
Mijn ex vond mn kleren bijna nooit mooi. Als ik dan wat nieuws gekocht had...(ik eens in de paar maanden, hij 1 keer in 1,5jaar) Dan kreeg ik meteen een botte opmerking: ,, wat heb je nou voor vreselijks aan?'' Daarna draaide het dan bij maar ik merk wel dat ik tijdens mn relatie met hem erg onzeker geworden ben. Best gek. Ik ben wel een verlegen type maar toen is het heel erg geworden. Nu het weer maand uit is word ik een stuk minder snel rood. En het is echt zo durf meer te zeggen en het interesseert me niet meer zo erg wat iedereen vindt.
Er is niks mis met mijn smaak anders zou iedereen toch niet zo vaak zeggen dat ik zo'n leuke kleren heb? Niks opvallends maar combineer veel stijlen met elkaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 13:06
alpha
alpha is offline
Nou, we hebben nog niks met elkaar, maar ik ga me onbewust wel wat minder kak kleden aangezien hij redelijk alto is.
Oud 11-12-2003, 13:13
sita15
sita15 is offline
en ik kleed me niet meer als een skater en draag nu nette kleding omdat hij skater nie leuk fint
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:30
Qimm
Qimm is offline
Niet zo zeer. Ik weet dat hij sommige dingen sexy vind en dan trek ik het misschien wat vaker aan dan normaal. Maar hij is het wel eens mijn mij stijl
Oud 11-12-2003, 18:53
Luna
Luna is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2003 @ 22:35:
Ik zou geen andere kleren aantrekken voor haar, dan kijkt ze maar de andere kant op.

Ik vind het leuk om af en toe iets aan te trekken wat hij leuk vind. Maar die kleren had ik al, dus heb ze niet gekocht omdat hij dat leuk vond. Ik koop wat ík leuk vind. Over het algemeen houden we van dezelfde dingen, ik iets meer kleur dan hij. Ik heb nog nooit echt kritiek gehad op mn kleding van hem.
Voorderest. Ik zou best rekening met hem willen houden als hij moeite heeft met een eigenschap van mij. Maar ik denk niet dat ik echt zou kunnen veranderen. En trouwens, als hij dingen echt niet uit kon staan was hij niet verliefd op me geworden.
Oud 11-12-2003, 20:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
meh.
diegene accepteert het maar of zoekt maar iemand die wel precies orders opvolgt, ik ben geen hondje, ik ben een persoon. ^^
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:14
Gwinnie
Gwinnie is offline
Mijn vriend heeft niet echt heel veel invloed op mijn kleren, als ik iets echt mooi vind koop ik het toch wel, maar als ik weet dat hij iets niet zo mooi vind zal ik het gewoon niet aantrekken als ik naar hem toega.
verder vind ik ook dattie me moet accepteren zoals ik me kleed, zo heeft hij me tenslotte ook leren kennen en is hij verliefd op me geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 21:09
Verwijderd
qua uiterlijk doe ik niets veranderen voor hem, maar als hij een karakteeigenschap irritant vind zou ik erop proberen te letten...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:46
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik kleed me lekker zoals ik zelf wil. Daar heeft hij helemaal niets over te zeggen nou heb ik wel het geluk dat hij vind dat ik me goed kleed, al zou dat anders zijn zou iik me mss ook wel laten overhalen om ander soort kleren te kopen..
maar dat weet ik dus niet,
Oud 14-12-2003, 16:42
Verwijderd
eigenlijk let ik er niet zo op. meestal ga ik toch alleen winkelen en dan denk ik vaak niet eens aan wat anderen(dus ook hij) ervan zullen vinden, ik ga echt op mn eigen smaak af.
Tuurlijk af en toe vraag ik wel aan hem of hij iets mooi vind staan ofzo, en als hij het afschuwlijk vind, en ik ook een beetje, dan koop ik het niet,maar als hij het niks vind en ik het geweldig dan kan hij me echt niet stoppen.

karakter kan hij niet veranderen, en ik ook niet, maar als i kweet dat hij iets aan mijn gedrag irritant vind dan wil ik daar best op letten.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 16:52
Verwijderd
Als het om kleding gaat, interesseert het me werkelijk helemaal niets. Veranderingen in manier van doen gaan onbewust.
Zie gothic's topic.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:12
Stefanie
Stefanie is offline
Ik was eerst totaal niet geinteresseerd in spelletjes, mn vriend juist wel! Nu ik hem al een tijdje ken vind ik het juist ook heel erg leuk... Wat een invloed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten