Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 17:46
Komkommertje
Komkommertje is offline
Hey allemaal...

Ik vroeg me af, waarom en hoe Buikgriep ontstaat...
Ik ben er namelijk als de DOOOD voor.. ik heb echt angsten daarvoor en ik vind het niet leuk meer om daar elke dag mee rond te dwarrelen.. heeft iemand hier tips voor?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 17:49
miss-suus
miss-suus is offline
tips denk ik niet teminstie niet dat ik weet misschien dat andere mensen wel tips hebben, maar hoe dat ontstaat ik denk als je iets verkeerd gegeten hebt b.v, ja en als je ziek bent.sorry kweet het ook niet
Oud 13-12-2003, 18:13
Verwijderd
Door het griepvirus . Ja, je kunt voorkomen dat je dat binnenkrijgt, neus-mond-kapje dragen enzo, maar dat is natuurlijk vrij overdreven. Als je lichaam in goede conditie is (hiermee bedoel ik niet allleen dat je goed kunt sporten, maar ook dat je afweersysteem sterk is enzo; goed fruit eten dus en zorgen dat je het nooit koud hebt) dan kan het dat virus wel neermeppen voordat je er wat van merkt.

Een hele dag of twee dagen misselijk zijn kan ook komen door té weinig slaap of door iets verkeerds te eten. Dat is wel goed te voorkomen; gewoon door nooit iets eten dat bevroren is en dat niet hoort te zijn, of over de houdbaarheidsdatum is, of er beschimmeld uitziet, en dingen die in de koelkast horen ook gewoon in de koelkast zetten, en goed slapen is een kwestie van op tijd naar bed gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 18:36
Balance
Balance is offline
over voedsel:
je wordt heel snel ziek van rauwe kip. Als je kip dus met een bepaald mesje gesneden hebt, pak dan een ander mesje voor andere producten.
Was ook niet je sla op een plank waar je daarvoor kip op hebt gelegd, of maak het héél goed schoon.
Ook je handen goed wassen als je kip vast hebt gehad. Daarna pas aan andere etenswaren komen.
Oud 13-12-2003, 20:10
ratonita7
ratonita7 is offline
Ik ben ook als de dood voor buikgriep. Sommige mensen hebben er weinig last van maar ik val zelfs flauw als ik het heb, echt vreselijk. Als je met iemand in contact komt die buikgriep heeft, was dan altijd goed je handen voor je eet, ook niet met je handen in je mond zitten (nagelbijten en zo) want zo wordt het virus verspreid.

Regels voor berichten