![]() |
|
Wie is bekend met de producten van HealthyPlanet?
=> http://www.udea.com/ Als veganist ben ik bekendgeraakt met de vegetarische en veganistische vleesvervangers van Udea/HealthyPlanet. Gedacht kan worden aan de: Groente Loempia ![]() Erg lekker, de rooktofu maakt het helemaal af Groente Schnitzel ![]() Valt vaak uit elkaar bij het klaarmaken, maar is erg lekker, vooral over de maïs ben ik te spreken Knacks ![]() Niet lekker genoeg om zo te eten, maar wel in bijvoorbeeld erwtensoep of bij zuurkool Roerbak Gyros ![]() Eén van mijn favorieten, erg lekker, met of zonder iets erbij Roerbak Fricassée ![]() Mijn favoriete product, zeer smaakvol, een echte aanrader Gehaktbal ![]() Wederom smaakvol, helemaal voor een plantaardig product, ook één van mijn favorieten Gehakt ![]() Het gehakt is vooral zeer lekker gebakken met pittige soja-saus en in combinatie met pasta en tomatensaus. Aanradertje ![]() Alle producten zijn volledig plantaardig en gemaakt met uitsluitend niet-genetisch gemanipuleerde en van biologische landbouw afkomstige ingrediënten. Wat zijn jullie ervaringen met dit merk? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vind wel dat het duur is. Tenminste de prijs was wel redelijk hoog in vergelijking met een ander merk. Ik zou denk nooit de knacks kopen. Ik vind dat zo gelinkt met vlees, en die gedachte brengt me nou niet aan het eten ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb ze ook gezien alleen bij de natuurwinkel, maar dacht dat ze ook in bepaalde supermarkten liggen. Je hebt ook producten van het merk Goodbite. Ook nog nooit geprobeerd, maar die liggen bij o.a. Super De Boer in de schappen. Schijnt ook plantaardig te zijn.
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is de het aantal niet groot genoeg om goedkopere prijs te krijgen. Een oplossing is om belasting over het ondiervriendelijke, onmilieuvriendelijke producten te heffen en daarmee het diervriendelijkere, en milieuvriendelijkere producten gelijk te trekken. Dan is de keuze voor mensen sneller gemaakt. Nu weerhoud het mensen om zulke producten te kopen vanwege de prijs.
|
waaromniet?, ik vind het zelf in principe lekkerder dan veel van die vegetarische schijfjes zoals ze die bij AH hebben enzo. Dit is zegmaar echt in een gerecht te verwerken, het is de toekomst! Ze waren trouwens bij HealthyPlanet erg blij met een mailtje dat ik hun gestuurd had met daarin mijn complimenten. Ze waren ervan op de hoogte dat de Groente Schnitzel bij het bereiden vaak uit elkaar valt en zochten op dit moment naar een oplossing. Ook beraadden zij zich erover of er volgend jaar nieuwe producten aan het assortiment zouden worden toegevoegd.
|
![]() |
||
Citaat:
Soja-eiwit*, tarwe-eiwit*, shoyu*, (water, tarwe*, sojabonen*, zeezout), tofu*, zonnebloemolie*, gefruite ui*, kruiden*, specerijen*, Johannesbroodpitmeel, mout*, zeezout. In principe gaat het dus om tofu en shoyu. Bij sommig vegetarische gehakt wordt misschien ook gebruik gemaakt van kippenei-eiwit, wat veganisten weer niet mogen hebben. Vegetariërs zullen zich er evenwel niet aan storen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt ook gehakt van groente. Gehakt is gewoon een bepaald product wat fijngehakt is en gekneden tot een geheel. Maar je noemt het troep, heb je het al geproefd dan?
|
Verwijderd
|
het is wel zo dat ze vegetarisch voedsel zo veel mogelijk op vlees willen laten lijken...
kijk maar naar de namen: vegetarische rookworst, gehaktbal, boterhamworst, pate, ham, filet american, gyros, shoarma, baconroerbakreepjes, schnitzel, gordon bleu...en nou kan ik er nog veel meer opnoemen maar ik geloof dat dit wel genoeg is voor mijn punt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar bijvoorbeeld burger, roerbakreepjes en nog wat van die namen zijn niet perse vlees. Het is een verzamelnaam. De vegetarische vleesvervangers om het zo te noemen, bestaan al eeuwen. Echter de commercielen hebben het 'vleesvervangers' genoemd of iets in die richting, omdat dit makkelijk herkenbaar is. En mensen af en toe ook wel zoiets meenemen. Maar bijvoorbeeld tofu en sojadingen stammen af uit de richting van china, waar het gewoon al heel lang gebruikt word.
|
Verwijderd
|
ik vind het wel jammer dat ze vegetarische dingen zo veel op vlees willen laten lijken. er zijn toch genoeg andere dingen te verzinnen?
Mn vriend kreeg een keer vegetarische worst voorgeschoteld en hij vond het gewoon eng zo erg smaakte het als vlees maarja, commercie he... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |