Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2003, 18:49
Negrotiator
Negrotiator is offline
Wie is bekend met de producten van HealthyPlanet?
=> http://www.udea.com/

Als veganist ben ik bekendgeraakt met de vegetarische en veganistische vleesvervangers van Udea/HealthyPlanet.

Gedacht kan worden aan de:

Groente Loempia

Erg lekker, de rooktofu maakt het helemaal af

Groente Schnitzel

Valt vaak uit elkaar bij het klaarmaken, maar is erg lekker, vooral over de maïs ben ik te spreken

Knacks

Niet lekker genoeg om zo te eten, maar wel in bijvoorbeeld erwtensoep of bij zuurkool

Roerbak Gyros

Eén van mijn favorieten, erg lekker, met of zonder iets erbij

Roerbak Fricassée

Mijn favoriete product, zeer smaakvol, een echte aanrader

Gehaktbal

Wederom smaakvol, helemaal voor een plantaardig product, ook één van mijn favorieten

Gehakt

Het gehakt is vooral zeer lekker gebakken met pittige soja-saus en in combinatie met pasta en tomatensaus. Aanradertje

Alle producten zijn volledig plantaardig en gemaakt met uitsluitend niet-genetisch gemanipuleerde en van biologische landbouw afkomstige ingrediënten.

Wat zijn jullie ervaringen met dit merk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2003, 18:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 08-12-2003 @ 19:49:

Als veganist ben ik bekendgeraakt met de vegetarische en veganistische vleesvervangers van Udea/HealthyPlanet.
...
Alle producten zijn volledig plantaardig en gemaakt met uitsluitend niet-genetisch gemanipuleerde en van biologische landbouw afkomstige ingrediënten.

Ik heb geloof nog niks van hun gegeten. Ik heb wel gehoord dat het lekker is. Maar het assortiment is groot, dus zal wel de ene lekker zijn en de ander niet. Ik ga het ook nog eens proeven.

Vind wel dat het duur is. Tenminste de prijs was wel redelijk hoog in vergelijking met een ander merk.

Ik zou denk nooit de knacks kopen. Ik vind dat zo gelinkt met vlees, en die gedachte brengt me nou niet aan het eten
Oud 08-12-2003, 18:57
extinction
extinction is offline
Alleen bij de natuurwinkel te koop?
Oud 08-12-2003, 18:58
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-12-2003 @ 19:54:
Ik heb geloof nog niks van hun gegeten. Ik heb wel gehoord dat het lekker is. Maar het assortiment is groot, dus zal wel de ene lekker zijn en de ander niet. Ik ga het ook nog eens proeven.

Vind wel dat het duur is. Tenminste de prijs was wel redelijk hoog in vergelijking met een ander merk.

Ik zou denk nooit de knacks kopen. Ik vind dat zo gelinkt met vlees, en die gedachte brengt me nou niet aan het eten
Ze zijn inderdaad nogal duur maar als je vegetariër of veganist bent, is alles beter dan vlees lijkt me. Ik geloof dat de meeste van deze producten 2.59 euro zijn, vrij duur inderdaad. Sommige zijn misschien nog wat prijziger? Maar leuk dat je het gaat proberen!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:59
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
extinction schreef op 08-12-2003 @ 19:57:
Alleen bij de natuurwinkel te koop?
Ja, ik heb ze nog nergens anders gezien.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 08-12-2003 @ 19:58:
Ze zijn inderdaad nogal duur maar als je vegetariër of veganist bent, is alles beter dan vlees lijkt me. Ik geloof dat de meeste van deze producten 2.59 euro zijn, vrij duur inderdaad. Sommige zijn misschien nog wat prijziger? Maar leuk dat je het gaat proberen!
Ja, ik kies dan toch al de goedkopere veganburgers die er naast of onder hangen. Ik ben alleen de naam kwijt ervan .

Ik heb ze ook gezien alleen bij de natuurwinkel, maar dacht dat ze ook in bepaalde supermarkten liggen.

Je hebt ook producten van het merk Goodbite. Ook nog nooit geprobeerd, maar die liggen bij o.a. Super De Boer in de schappen.
Schijnt ook plantaardig te zijn.
Oud 10-12-2003, 09:28
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Maar waarom precies is het zo duur? Dat is niet echt stimulerend voor mensen om het te proberen dat is wel zonde...
Oud 10-12-2003, 12:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 10-12-2003 @ 10:28:
Maar waarom precies is het zo duur? Dat is niet echt stimulerend voor mensen om het te proberen dat is wel zonde...
Het zijn biologische producten en die krijgen niet zoveel subsidie van de overheid, terwijl de andere dat wel krijgen.
Daarnaast is de het aantal niet groot genoeg om goedkopere prijs te krijgen.

Een oplossing is om belasting over het ondiervriendelijke, onmilieuvriendelijke producten te heffen en daarmee het diervriendelijkere, en milieuvriendelijkere producten gelijk te trekken. Dan is de keuze voor mensen sneller gemaakt. Nu weerhoud het mensen om zulke producten te kopen vanwege de prijs.
Oud 10-12-2003, 12:51
Negrotiator
Negrotiator is offline
Gelijk heb je TechXP, het is jammer dat ze daar met zo'n rechts kabinet nog niet aan zullen willen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:07
Verwijderd
Als het 2,95 is, dan is het toch niet eens zo heel veel duurder dan vlees...?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hmm, zal eens kijken, das weer eens wat anders dan quorn vleesvervangers, en veel duurder is het toch niet.
Oud 11-12-2003, 11:18
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-12-2003 @ 12:07:
Als het 2,95 is, dan is het toch niet eens zo heel veel duurder dan vlees...?
Nee, idd. Goedkoper dan kipfilet. duurder dan gehakt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:54
Negrotiator
Negrotiator is offline
waaromniet?, ik vind het zelf in principe lekkerder dan veel van die vegetarische schijfjes zoals ze die bij AH hebben enzo. Dit is zegmaar echt in een gerecht te verwerken, het is de toekomst! Ze waren trouwens bij HealthyPlanet erg blij met een mailtje dat ik hun gestuurd had met daarin mijn complimenten. Ze waren ervan op de hoogte dat de Groente Schnitzel bij het bereiden vaak uit elkaar valt en zochten op dit moment naar een oplossing. Ook beraadden zij zich erover of er volgend jaar nieuwe producten aan het assortiment zouden worden toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:11
Verwijderd
Mja, ik heb alleen ervaring met die gyros op broodjes van twee dagen oud, dus misschien dat mijn slechte ervaring daar aan ligt. Ik denk wel dat het lekker is, het ziet er professioneel uit. Alleen ja, het is dus duur
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 21:02
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van dit merk, maar hoe meer vegetarische producten, hoe meer vreugd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 09:00
Quiana
Quiana is offline
Misschien een hele domme vraag hoor; maar waaruit bestaat vegetarisch gehakt eigenlijk?
Oud 13-12-2003, 09:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-12-2003 @ 10:00:
Misschien een hele domme vraag hoor; maar waaruit bestaat vegetarisch gehakt eigenlijk?
Kan verschillend zijn. Meestal is het tofu.
Oud 13-12-2003, 10:48
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-12-2003 @ 10:00:
Dít vegetarische gehakt bestaat uit:
Soja-eiwit*, tarwe-eiwit*, shoyu*, (water, tarwe*, sojabonen*, zeezout), tofu*, zonnebloemolie*, gefruite ui*, kruiden*, specerijen*, Johannesbroodpitmeel, mout*, zeezout.

In principe gaat het dus om tofu en shoyu. Bij sommig vegetarische gehakt wordt misschien ook gebruik gemaakt van kippenei-eiwit, wat veganisten weer niet mogen hebben. Vegetariërs zullen zich er evenwel niet aan storen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Heb gister wat gekocht, en meteen de gehaktbal geprobeerd. Vond em wel aardig, maar niet heel bijzonder... Ben benieuwd naar de loempias
Oud 17-12-2003, 18:58
Thomas
Thomas is offline
Nog nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 22:09
Cybersniff
Cybersniff is offline
Verkopen ze dat spul niet bij de AH?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Cybersniff schreef op 17-12-2003 @ 23:09:
Verkopen ze dat spul niet bij de AH?
Ehm, niet dat ik weet.

Ik heb vandaag een healthy planet gehaktbal meegenomen. Ik wilde toch zo iets proeven.
Oud 18-12-2003, 17:34
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 08-12-2003 @ 19:49:

Gedacht kan worden aan de:

Groente Loempia
[afbeelding]
Erg lekker, de rooktofu maakt het helemaal af

Groente Schnitzel
[afbeelding]
Valt vaak uit elkaar bij het klaarmaken, maar is erg lekker, vooral over de maïs ben ik te spreken

Knacks
[afbeelding]
Niet lekker genoeg om zo te eten, maar wel in bijvoorbeeld erwtensoep of bij zuurkool

Roerbak Gyros
[afbeelding]
Eén van mijn favorieten, erg lekker, met of zonder iets erbij

Roerbak Fricassée
[afbeelding]
Mijn favoriete product, zeer smaakvol, een echte aanrader

Gehaktbal
[afbeelding]
Wederom smaakvol, helemaal voor een plantaardig product, ook één van mijn favorieten

Gehakt
[afbeelding]
Het gehakt is vooral zeer lekker gebakken met pittige soja-saus en in combinatie met pasta en tomatensaus. Aanradertje

Ehhhhm, is dit geen reclame?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 11:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-12-2003 @ 16:50:
Ik heb vandaag een healthy planet gehaktbal meegenomen. Ik wilde toch zo iets proeven.
die gehaktbal is wel lekker.
Oud 22-12-2003, 17:33
PMEV
PMEV is offline
Zeker lekker! Als veganist eet ik hier vaker van!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 17:55
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 18-12-2003 @ 18:34:
Ehhhhm, is dit geen reclame?
Ja, wel een beetje, maar ik kan A zeggen dat ik er zelf geen voordeel bij heb, en B dat ook jij de verleiding niet zal kunnen weerstaan reclame hiervoor te maken als jij eenmaal geproefd hebt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 23:37
Verwijderd
Wat een troep. Een gehaktbal die niet van koe gemaakt is, noem je toch geen gehaktbal
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 00:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-12-2003 @ 00:37:
Wat een troep. Een gehaktbal die niet van koe gemaakt is, noem je toch geen gehaktbal
gehakt betekent niet automatisch iets dierlijks hoor
Je hebt ook gehakt van groente. Gehakt is gewoon een bepaald product wat fijngehakt is en gekneden tot een geheel.

Maar je noemt het troep, heb je het al geproefd dan?
Oud 23-12-2003, 08:48
Verwijderd
het is wel zo dat ze vegetarisch voedsel zo veel mogelijk op vlees willen laten lijken...

kijk maar naar de namen: vegetarische rookworst, gehaktbal, boterhamworst, pate, ham, filet american, gyros, shoarma, baconroerbakreepjes, schnitzel, gordon bleu...en nou kan ik er nog veel meer opnoemen maar ik geloof dat dit wel genoeg is voor mijn punt...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 09:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
maria schreef op 23-12-2003 @ 09:48:
het is wel zo dat ze vegetarisch voedsel zo veel mogelijk op vlees willen laten lijken...

kijk maar naar de namen: vegetarische rookworst, gehaktbal, boterhamworst, pate, ham, filet american, gyros, shoarma, baconroerbakreepjes, schnitzel, gordon bleu...en nou kan ik er nog veel meer opnoemen maar ik geloof dat dit wel genoeg is voor mijn punt...
Ja, dat is wel ergens zo. Mij zie je iig niet veganknakworstjes enzo kopen.

Maar bijvoorbeeld burger, roerbakreepjes en nog wat van die namen zijn niet perse vlees. Het is een verzamelnaam. De vegetarische vleesvervangers om het zo te noemen, bestaan al eeuwen. Echter de commercielen hebben het 'vleesvervangers' genoemd of iets in die richting, omdat dit makkelijk herkenbaar is. En mensen af en toe ook wel zoiets meenemen.

Maar bijvoorbeeld tofu en sojadingen stammen af uit de richting van china, waar het gewoon al heel lang gebruikt word.
Oud 23-12-2003, 10:03
Verwijderd
ik vind het wel jammer dat ze vegetarische dingen zo veel op vlees willen laten lijken. er zijn toch genoeg andere dingen te verzinnen?
Mn vriend kreeg een keer vegetarische worst voorgeschoteld en hij vond het gewoon eng zo erg smaakte het als vlees

maarja, commercie he...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 13:40
Negrotiator
Negrotiator is offline
Als het meer mensen vegetariër maakt, hoor je mij er niet over klagen! Trouwens, als ik de verpakking gecheckt heb en het is okay, dan vind ik de vorm geen probleem hoor
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 13:56
Verwijderd
Ik ken een meisje dat vegetarier is en in de vaste overtuiging leeft dat de enige vervanging voor vlees, een kant-en-klare vleesvervanger is. Ik denk dat als die er dus niet zouden zijn, zij geen vegetarier zou zijn. En ze is ongetwijfeld niet de enige die zo denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:20
Verwijderd
nee okee, maar ik blijf het maf vinden...

en ik vind het wel beter dat er nu betere vleesvervangers zijn ipv alleen tofu oid, maar ik blijf wel hopen dat fabrikanten ook met orginelere dingen komen dan vegetarische shoarma...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:55
PMEV
PMEV is offline
Tja, de stap om vegetarier te worden wordt met vleesvervangers makkelijker. Dus ik vindt het prima. Als je ze niet wil eten als vegetarier, is dat ook prima. Maar ook voor mensen die 2 keer per week vegetarisch willen eten is dit prima.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:32
Verwijderd
En tofu is vies (als mijn moeder het klaarmaakt tenminste) en die vleesvervangers zijn allemaal wel oke .
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:38
PMEV
PMEV is offline
Nou ja, tofu kan je lekker maken, vond het eerst ook niet lekker. Vleesvervangers zijn gewoon makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 17:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-12-2003 @ 14:56:
Ik ken een meisje dat vegetarier is en in de vaste overtuiging leeft dat de enige vervanging voor vlees, een kant-en-klare vleesvervanger is. Ik denk dat als die er dus niet zouden zijn, zij geen vegetarier zou zijn. En ze is ongetwijfeld niet de enige die zo denkt.
Voor vlees heb je veel veel vervangers dus. En niet alleen in een look-a-like product. Maar ook nog zat andere dingen. Groentes zijn ook vervangers en tofu dingen etc.
Oud 23-12-2003, 17:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-12-2003 @ 16:32:
En tofu is vies (als mijn moeder het klaarmaakt tenminste) en die vleesvervangers zijn allemaal wel oke .
Tofu kan op 1001 manieren bereid worden, en de ene vind de ene manier lekkerder dan de andere.
Reageren

Regels voor berichten