Advertentie | |
|
![]() |
|
Indien "bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" nog niet in het rijtje staat, voeg deze dan toe via Toevoegen -> Service -> Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken.
Geef de betrokken netwerkkaarten een eigen IP-adres (niet je Internet-NIC), via configuratiescherm -> netwerk -> TCP/IP -> eigenschappen -> IP Adres. Kies hier voor 192.168.1.1 voor de internet-PC, 192.168.1.2 voor de eerste cliënt, 192.168.1.3 voor de tweede cliënt, enz. Deze IP-adressen zijn speciaal gereserveerd voor een netwerk. Voer 255.255.255.0 in als subnetmasker. Ga naar het "DNS Configuratie"-tabblad en zet DNS aan.
Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 23:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nog 1 vraagje: waar doe ik dit? ![]() Bij netwerkinstellingen? Of bij de netaangemaakte verbinding? ![]()
|
Maak eens 'n schets hoe je netwerk nou eruit ziet; en wat je wilt bereiken. Want je opstelling is me niet meer helemaal duidelijk.
Je hebt dus onderen én boven elk één PC staan die je verbind met elkaar m.b.t. LANGamen? Werkgroep veranderen: Rechtermuisklik Deze Computer -> Eigenschappen -> tabblad Computernaam -> Wijzigen -> en onderaan ut 'bolletje' werkgroep aanklikken en de naam invoeren.
Laatst gewijzigd op 14-12-2003 om 10:44. |
![]() |
|
Oke.. Moeten de firewalls nog uit?
En ik moet dus gewoon de 2 werkgroepen veranderen, en dan moet het werken? Op allebei is het een 1394 verbinding, met een netwerkbrug. In de netwerkbrug staan die IP en subnetmasker instellingen goed. Bij "Deze computer > Systeeminformatie > Computernaam" staat de werkgroep allebei op "JEROEN". Kabel hangt ertussen. Firewall uit. Verder nog iets? Moet ik de spellen nog in een bepaalde gedeelde map zetten?
|||
Citaat:
Citaat:
Spellen hoeven niet in een map ofzo. De één kiest voor de optie Host in de game; en de ander joint gewoon. Als het goed is zien ze elkaar dan.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[NETWERK] Met externe PC -> Hoe?! Spammie | 24 | 25-10-2006 16:59 | |
Software & Hardware |
[NETWERK] Met externe PC -> Hoe?! Spammie | 4 | 24-10-2006 14:54 | |
Software & Hardware |
[netwerk] netwerkkaart maakt geen verbinding met router Verwijderd | 5 | 20-03-2005 23:08 | |
Software & Hardware |
[Router] Port forward voor FTP W00t@n00bs | 27 | 02-03-2004 11:03 | |
Software & Hardware |
[win2000 server] netwerk inloggen LamMuH_EiKoL | 5 | 21-02-2004 17:25 | |
Software & Hardware |
Speciaal voor Dreams ==>Hoe maak ik een thisnetwerk<== Dr HenDre | 11 | 06-12-2002 11:31 |