Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 21:13
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Nu mijn vingers zojuist begonnen te tintelen toen ik mijn speakers aanraakte (mijn gedachte ging uit naar een klein stroompje dat er doorheen liep ), werd ik het zat. Ik wil nieuwe speakers gaan kopen, want ik ben niet tevreden over mijn huidige boxen. Hoe het ongeveer in elkaar zit: ik luister vrijwel altijd muziek door mijn koptelefoon. Maar mocht ik toch direct geluid uit mijn boxen halen, dus zonder koptelefoon - dan mag het kwalitatief ook best aardig zijn. Het hoeft allemaal niet super, maar ik wil kost wat kost geen onverklaarbare ruis meer in mijn speakers die zo maar door de muziek heen komt (zoals ik nu heb, en die pas stopt als je de speaker verschuift).

Mijn tweede "eis" is dat die dingen door mijn koptelefoon een behoorlijk volume moeten kunnen geven. Ik heb hier een tijdje terug problemen mee gehad.

In de search vond ik wel resultaten, maar ik weet niet in hoeverre dat aansluit bij mijn wensen (heb niks, noppes, nada verstand van speakers) en of dat niet al out-dated is. Wil voor de zekerheid dus toch maar jullie advies vragen. Kortom mijn eisen zijn: redelijke kwaliteit geluid (ik hoef van mijn kamer geen danspaleis te maken, maar ik wil ook geen baggergeluid) en een behoorlijk volume (de buren hoeven het niet te horen, maar ik wil het wel behoorlijk hard kunnen zetten, al dan niet via mijn koptelefoon). In hoeverre zijn die eisen overigens afhankelijk van de koptelefoon die ik gebruik? Over die koptelefoon ben ik zeer tevreden, maar hij zit rechtstreekse op mijn boxen aangesloten; als ik mijn boxen dus verander, moet mijn koptelefoon goed blijven functioneren, dat is een belangrijke eis aangezien ik meestal met die koptelefoon opzit.

Hopelijk kan iemand me helpen, mijn budget is ongeveer €60, maar als ik het daarmee niet zou redden (wat mij onwaarschijnlijk lijkt gezien wat ik zelf heb gelezen; je hebt speakersets voor zo'n 16 euro?) ben ik bereid nog wel wat bij te leggen.

Mocht mijn huidige configuratie nog van belang zijn: AMD Athlon XP 1800+, SiS 7012 Wave geluidskaart, Windows XP pro NL. Merk van mijn huidige boxen: geen idee! Er staat niks op, ook niets over vermogen, en hierdoor weet ik niet naar welk vermogen ik ongeveer zou moeten kijken in mijn zoektocht naar nieuwe speakers...

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 21:47
Unexplained
Unexplained is offline
2e hands versterkertje ergens vandaan trommelen en losse (2e hands) speakers erbij?
Is misschien een paar Euro duurder, maar heb je wel een mooi setje.
Oud 13-12-2003, 18:31
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 12-12-2003 @ 22:47:
2e hands versterkertje ergens vandaan trommelen en losse (2e hands) speakers erbij?
Is misschien een paar Euro duurder, maar heb je wel een mooi setje.
Bedankt voor je reactie. Maar met zoiets als mijn huidige (eenvoudige) speakerset ben ik al tevreden: dus geen versterker die er aan vast zit. Er zal toch wel iets soortgelijks zijn als ik nu heb, maar dan zonder die vervelende eigenschappen die mijn speakers nu hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 18:43
Darko
Darko is offline
een vriend van mij heeft pas geleden de Creative I-trique 3300 gekocht.. Hij vind et een erg relaxed setje.. Kostte op de HCC-dagen €65 als ik et goed heb.
Oud 14-12-2003, 11:29
Verwijderd
Wat speakers betreft zou ik gaan loeren naar een paar Mission 700/701 luidsprekers. Dat zijn kleine (700, 701 is een slag groter) bookshelf luidsprekertjes waar een geweldig geluid uit komt. Andere hele goede alternatieven zijn de "kleintjes" van Kef, Quad en B&W. Wellicht zijn er ook nog andere, maar dit zijn de "beroemde" namen op bookshelf gebied. Natuurlijk is het niet zo dat je de ramen er uit zult blazen, maar als je van een beetje zuiver geluid houdt ben je daar 't beste mee uit. Wat versterking voor 't spul betreft zou ik gewoon fijn een 2e handse versterker vinden, tussen de 100-150 euro moet je al een hele prettige Marantz kunnen vinden. Schroom niet om de 2e hands markt af te gaan; met audio-apparatuur heeft doorgaans nauwelijks te lijden van een jaar of 8 ouderdom.

Edit: Zie nu pas dat je budget 60 euro is. Sja, daar kom je de wereld niet mee rond in dit geval. Desalniettemin zou ik je toch willen aanraden om dan even door te sparen. Helemaal als je een beetje muziekliefhebber bent zul je zoveel beter uit zijn met hetgeen ik boven adviseer. Anyway, blijf dan sowieso weg bij Creative; die schijnen een heel stuk minder te zijn dan hun concurrentie.

Mocht je desondanks toch on the fly wat nieuws willen hebben kan ik je de 2.1-set van Labtec aanraden; de APX4620. Heb 'm zelf ook, en bevalt me -relatief gezien- behoorlijk. De goedkoopste shop op T.net/pricewatch biedt 'm aan voor 68 euri: http://www.tweakers.net/pricewatch/1612 Er zit maar èèn groot minpunt aan; de koptelefoonuitgang op dit setje is vèr onder de maat.

Laatst gewijzigd op 14-12-2003 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 10:17
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Bedankt Darko en Dobermann. Ik zal binnenkort jullie tips eens grondiger bekijken, deze week is het nogal druk (examens). Opzich heb ik wel meer geld te besteden, maar ik ben van plan binnen een bepaalde tijd mijn systeem te upgraden, wat ook veel geld kost. De tijd komt er aan dat mijn XP 1800 + niet alle spellen meer draait en mijn grafische kaart (GF 4 4280) is dan wellicht ook niet meer de nieuwste. Ik ben wel bereid geld in een goede geluidset te steken, maar dan moet het geld wel beschikbaar zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten