Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar we zullen verder maar niet ingaan op de merites van het LOI hier. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[edit] oja en het zijn meestal studies als MER, Bedrijfskunde en dat soort gedoe (dus niet SPH bijv.) Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 17:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bij hoeveel procent van de studies is die stage er? (Ik geloof je wel, ik wil het alleen echt kunnen vergelijken ed.) Bij de NTI zijn het misschien opleidingen als MER en bedrijfskunde, maar de LOI heeft ook lerarenopleidingen, spw en leidster kinderopvang (laatste twee zijn mbo, oké, maar dan nog) ed. |
![]() |
|
![]() |
Hmmz.. je kan natuurlijk ook een studie uitzoeken waar het presenteren niet heel belangrijk is.
Om mijn eigen studie ff als voorbeeld te gebruiken: Bij BMT moet je wel je project presenteren en zo af en toe nog iets presenteren bij een ander vak, maar dat moet vrijwel altijd in groepen en je wordt afgerekend op je inhoud en niet op hoe je het presenteerd. Daarnaast krijg je er ook les in waardoor je beter leert presenteren en ook een beetje over je angst heenkomt. Misschien is het handig als je aangeeft waar je intersses liggen, dan kun je er op die manier een studie bij kiezen... (waarbij je rekening houdt met persenteren e.d.) Helemaal zonder presenteren wordt Loi oid idd.
||
![]() |
Citaat:
Als ik later van mijn baas iets moet gaan presenteren, dien ik gelijk mn ontslag in. Ik wil best wel iets op papier zetten, of het hem duidelijk maken of een paar mensen, maar echt niet voor een hele groep. Presentaties zijn klote en meestal nutteloos.... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hoor het zo ongeveer alleen maar van mensen.
Ik bedoel met 'iets vertellen' dan ook niet per se aan de hand van powerpoint een half uur over een bepaald onderwerp aan een groep van 100 man iets presenteren, het kan ook iets kleins zijn aan een wat kleinere groep mensen (tijdens een vergadering, een congres of gewoon 'zomaar' bv). Waarom zijn presentaties nutteloos? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
hoe wil jij in godsnaam al zover komen dat je een HBO kan gaan doen als je niets wilt presenteren ? je moet op de havo toch ook presentaties doen e.d. (moet ik iig wel).
mocht je een studie willen doen met héél erg weinig presentaties, dan moet je MBO informatica gaan doen. da's dus ook meteen héél erg saaaaiii (ik spreek uit ervaring, daarom doe ik op mijn 19e ook nog eens de havo... ![]() ![]() kun je niet beter gewoon een assertiviteitstraining oid volgen ?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Presentaties zijn klote en meestal nutteloos? Dat is misschien zo wanneer ze over iets gaan wat jou niet interesseert. Wanneer je iets moet vertellen of iets aan moet horen over iets wat je wél interesseert is dat al heel anders. Als je begaan bent met een onderwerp, dan is het automatisch leuker er iets over te presenteren of te horen.. En je volgt een opleiding om te leren, dus je leert er ook goed te presenteren. Maar goed, als jij nu juist die ene opleiding wil hebben waarbij je niemand hoeft aan te kijken, alleen maar omdat je daar bang voor bent... veel plezier ermee! Je zal vast een heel goede toekomst hebben in je grot! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij vervolgopleiding heb je nog veel meer presentaties dan op de middelbare school, je kunt er echt niet om heen. Ik heb er tot nu toe ook slechte ervaringen mee, maar het is toch een vaardigheid waarover je moet beschikken. Je moet er maar even doorheen en hoe vaker je het doet hoe makkelijk het gaat, hoop ik dan maar. Ik moet volgende maand een referaat houden over een bepaald schilderij voor een groepje van 15 man dus ik ben blij dat ik zo klein kan beginnen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat werkgever altijd de voorkeur geven aan iemand die wél ervaring heeft met het werken in groepen, het uitleggen van dingen enz. Niemand zit te wachten op iemand die drie jaar duf met z'n hoofd in de zelfstudieboeken heeft gezeten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar maak je niet druk, het is wel te leren hoor. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet mogelijk, kan je beter kluizenaar worden.
Je moet er ook niet voor weglopen, heeft geen zin. Je moet het juist aangaan, zul je zien dat het steeds makkelijker wat je gevoel betreft gaat. Zenuwen zijn er altijd, maar een beetje nervositeit is best lekker ![]() |
![]() |
|
|