Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 17:15
Broertje
Broertje is offline
Ik heb gehoord dat ze tegenwoordig stands verbieden op party's waar je je pillen kunt laten controleren. Weet iemand of dit waar is. Als dit waar is waar slaat dat op. Ze willen zorgen dat er zo weinig mogelijk doden vallen aan het gebruik van XTC. En daarom gaan ze het verbieden om je pillen daar ta laten controleren ??????? Uitleg graag!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 18:19
Internationalist
Internationalist is offline
“Of we het leuk vinden of niet, we moeten constateren dat er mensen zijn die XTC gebruiken op houseparty’s, ondanks het feit dat het een illegale harddrug is. Het testen van pillen kan misschien helpen voorkomen dat daarbij doden vallen”, meent Boris Dittrich.

“Struisvogelpolitiek” noemt Dittrich de motie van CDA, VVD en Christenunie waarin zij zich uitspreken tegen het testen van XTC-pillen op feesten. Dittrich diende tijdens het debat met de ministers Borst en Korthals afgelopen dinsdag een motie in, waarin hij pleit vóór een experiment met tests. Hij vraagt de regering er voor te zorgen dat bij de uitslag van de tests altijd informatie verstrekt wordt over de illegaliteit en de gevaren van de drug, zodat de gebruiker zich bewust is van de risico’s.

De PvdA vaart een onduidelijke koers. Tot voor kort was ook deze fractie van mening dat pillentests een middel zijn om de gezondheidsrisico’s van partydrug-gebruik enigszins te beperken. Bij een drugsdebat in december stelde men zich op tégen het experiment, terwijl woordvoerder Appostolou dinsdag weer liet weten dat zijn fractie nu toch voorstander is van het testen van pillen. Of Borst en Korthals hun plannen voor een experiment met pillentests op feesten kunnen uitvoeren blijkt volgende week bij de stemmingen. De uitslag hangt af van het stemgedrag van PvdA en individuele leden van VVD en CDA.

Naar de site van D'66

Ik heb btw even na gebeld en het is idd verboden. Dat is echt absurt , k hoor het nu voor t eerst........
Oud 17-04-2002, 19:44
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

Ik heb btw even na gebeld en het is idd verboden. Dat is echt absurt , k hoor het nu voor t eerst........
Je kunt wel gewoon via internet van die tests bestellen, en misschien ook wel te koop in smartshops.
Die tests opzich zijn niet illegaal.
Je kan ze ook in de Chill Out (Bijenkorf) kopen, ook voor lsd en coke.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:53
Broertje
Broertje is offline
natuurlijk kun je ze zelf kopen maar voor veel mensen heerst daar un taboe op, net zoals je voor de eerste keer condomms ofzow haalt. Maar het is toch te belachelijk voor woorden dat de regering dus het risico wilt nemen dat er doden vallen. En dan in het debat aangeven van nee niet legaliseren want er zit un te groot risico aan XTC vast??? nee vooral zo doorgaan...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:54
Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
natuurlijk kun je ze zelf kopen maar voor veel mensen heerst daar un taboe op, net zoals je voor de eerste keer condomms ofzow haalt. Maar het is toch te belachelijk voor woorden dat de regering dus het risico wilt nemen dat er doden vallen. En dan in het debat aangeven van nee niet legaliseren want er zit un te groot risico aan XTC vast??? nee vooral zo doorgaan...

ach ja, die christelijke moraalridders van het CDA willen over lijken gaan om te wereld te vormen zoals zij wensen. ze kunnen niet rationeel denken en beslissen op basis van emotie.

het argument wat ze gebruikten was iig zoiets:
je zou als regering toch eens een 'verkeerd signaal' uitzenden naar de jongeren. dat geeft toch een verkeerde indruk, alsof je voor XTC bent.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:57
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Broertje schreef:
De tests die jezelf koopt zijn absoluut niet betrouwbaar genoeg . Voor een echte duidelijke test moet het naar een lab toe. Op feesten gebruiken ze een andere methode, ze hebben al vele pillen getest in het lab, breken een stukjuh af en kijken of ze al eens een identieke pil hebben getest, zoja vertellen ze iets over de stof, anders kan het alsnog naar het lap.......

maar ja, nu dat niet meer mag, moet je er maar vanuit gaan dat het klopt..........

Het idd wachten op het eerste rouwbouket wat richting CDA mag....
Oud 18-04-2002, 16:28
Broertje
Broertje is offline
Ja ut CDA echt christelijk, dat die maar nooit aan de macht komen want dan is het denk ik un beetje afgelopen met het NL doogbeleid. Ook al gebruik ik dan zelf niet, toch maar legaliseren die handel. Alles...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 16:38
Nushka
Nushka is offline
Misschien een loze reply, omdat ik nauwelijks op dit forum kom... maar het testen van pillen op party's is NIET 100% BETROUWBAAR!!!
Ze schrapen een klein stukje van de pil af, en testen dat op gevaarlijke stoffen. Echter, het kan ook zijn dat er zich aan de andere kant van die pil een concentratie van 'gif' bevindt...
Heb zelf diverse malen geslikt, en ja... it rules... maar ben de laatste tijd bang voor gif in pillen, dus slik maar ff niet, bang voor bad trip dan...

xxx Nushka
Oud 23-04-2002, 17:23
Mollusc
Mollusc is offline
Ik heb ooit geloof ik (lekker vaag, ik weet het) gehoord dat je pillen ook kan laten testen bij de GGD. Maar dat duurt wel een week, dus dat is weer een minpunt. En het is idd waar dat die tests niet 100% veilig zijn, zoals eerder gezegd.
Oud 25-04-2002, 15:17
Broertje
Broertje is offline
iig veiliger als dat je er niets vanaf weet
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 07:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

De tests die jezelf koopt zijn absoluut niet betrouwbaar genoeg .
ach, alle beetjes helpen. als testen op party's verboden word heb je geen keus behalve het zelf ter testen of helemaal niet te testen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten