Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 12:51
Methuselah
Methuselah is offline
AMD64 3000+
Geforce 4Ti4200 128MB
512MB DDR400
XP Pro met SP2.
DirectX 9.0c geïnstalleerd (denk ik )

Het water wordt niet goed weergegeven en ik heb soms ook 'n wit wapen ipv normaal zwart.

Is die 1.1 patch goed om dat op te lossen (want ik zag dat ze patch 1.2 hadden verwijderd wegens probs :/) of moet ik gaan zoeken naar nieuwere drivers voor m'n GK?

Want normaal gezien moet alles met mijn specs toch goed weergegeven worden in medium detail.
Oud 21-09-2004, 13:12
Paperz
Paperz is offline
denk ik?
check dat dan eerst ff..
En natuurlijk altijd eerst de nieuwste drivers checken...
Oud 21-09-2004, 13:20
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Paperz schreef op 21-09-2004 @ 14:12 :
denk ik?
check dat dan eerst ff..
En natuurlijk altijd eerst de nieuwste drivers checken...
't Klopt.
Mja... Maar kheb m'n pc sinds vannacht geïnstalleerd dus tja... Ben ze nu aan't downen.
Oud 21-09-2004, 14:09
relyt
relyt is offline
vriend van mij had t ook.. die heeft een gf4Ti4400 maar met mijn fx5900xt wast opgelost

vreemd aangezien die ti4400 en die ti4200 t wel goed zouden moeten doen
Oud 21-09-2004, 15:59
Jolt
Jolt is offline
Er is geloof ik wel die nieuwe patch met SM 3.0 die moet je dan gebruiken of is ie nog niet uit?

Veel nvidia kaarten hebben probs met het water had ik gehoord.
Oud 21-09-2004, 16:11
p-chez
p-chez is offline
Net als veel ATI kaarten problemen hebben met de shaduwen (worden geel). Dat kon iig 'opgelost' worden door de shadows op medium te zetten ipv high.

Voor jouw probleem zou ik idd patches eens installeren. En ff zoeken op google, er zijn erg veel mensen met far cry probs zie ik, misschien staan er oplossingen tussen.
Oud 21-09-2004, 16:42
Methuselah
Methuselah is offline
't Is opgelost, voorlopig. Nieuwe drivers geïnstalleerd en die doen hun job blijkbaar... Dacht nochtans dat ik die al geïnstalleerd had, maar blijkbaar niet...
Oud 22-09-2004, 19:27
JH
JH is offline
tja,
ik heb ook met far cry het probleem dat waar ik loop de grond zwart is, heb instellingen wat teruggeschroefd en toen was het wel minder maar bleef toch. het spel blijft wel goed lopen en alle andere dingen in de omgeving zijn wel allemaal goed geladen maar die zwarte ondergrond hou ik wel, terwijl mijn videokaart toch wel goed genoeg zijn, heb namelijk een GF 6800 128mb.
water is echter geen probleem, dus wat het kan zijn....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:55
Jolt
Jolt is offline
Nieuwe patch?
De oude far cry ondersteunt de nieuwe video kaarten niet.

Daarom hadden veel mensen problemen met Far Cry met hun X800 of 6800.
Oud 22-09-2004, 20:05
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook gehad, tenminste met het water.

En ik heb ook de GforceTi4200. en een AMD athlon 3000 (geen 64)

Na de installatie van patch 1.2 (die vast nog wel ergens is) was het bij mij opgelost.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:14
Verwijderd
[troll]

Onbegrijpelijk dat mensen wel klauwen met geld uitgeven aan een modern AMD64-systeem, maar ondertussen wel blijven doorkutten met ouwe DX8-kaartjes en dan nog verwachten dat ze Far Cry goed kunnen spelen.

[/troll]
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:22
Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Jup, koop dan ook meteen een goede videokaart, want al heb je een AMD 64 4000+, als je er een Sis-kaartje bij in zet, kun je altijd nog maar 300 punten halen in 3dmark 2003

Maargoed.. Denk dat je beter een oudere driver kan proberen, uit de 43.03 serie, die waren echt geoptimalizeerd voor die GF 4 Ti serie.
Maar of het helpt, geen idee
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:14
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2004 @ 11:14 :
[troll]

Onbegrijpelijk dat mensen wel klauwen met geld uitgeven aan een modern AMD64-systeem, maar ondertussen wel blijven doorkutten met ouwe DX8-kaartjes en dan nog verwachten dat ze Far Cry goed kunnen spelen.

[/troll]
Nare, als je 'n beetje gevolgd had op Hardware, wist je dat ik niet meteen 'n 9800Pro vond tweedehands en dat die kaart 'n tussenoplossing is tot ik die wél vind.

Trouwens: ik draai alles in medium en ik heb nog geen enkel probleem met clipping gehad.
Oud 23-09-2004, 15:58
Verwijderd
Het spijt me, ik volg niet al jouw topics op de voet, ik hoop niet dat ik je teleurstel.

Tweedehands ligt de markt nu nog niet zo goed voor de 9800 Pro, de meeste mensen vragen (en krijgen) er nog met gemak 180+ euro voor - en aangezien hij nieuw vaak rond de 200 is kun je dat dus beter niet doen. Hoe langer je wacht, hoe goedkoper-ie wordt, maar ook hoe ouder.

Voor videokaarten geldt gewoon, wil je iets goeds, dan moet je geld investeren. Het is nogal jammer om een hele tijd te wachten tot een kaart tweedehands erg goedkoop is, hem dan te kopen, en dan te ontdekken dat het inmiddels alweer je CPU is die niet meer mee kan komen oid...of andersom, dat je eerst een snelle CPU koopt maar daar maandenlang geen profijt van hebt omdat je een baggervideokaart hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:12
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2004 @ 16:58 :
Het spijt me, ik volg niet al jouw topics op de voet, ik hoop niet dat ik je teleurstel.

Tweedehands ligt de markt nu nog niet zo goed voor de 9800 Pro, de meeste mensen vragen (en krijgen) er nog met gemak 180+ euro voor - en aangezien hij nieuw vaak rond de 200 is kun je dat dus beter niet doen. Hoe langer je wacht, hoe goedkoper-ie wordt, maar ook hoe ouder.

Voor videokaarten geldt gewoon, wil je iets goeds, dan moet je geld investeren. Het is nogal jammer om een hele tijd te wachten tot een kaart tweedehands erg goedkoop is, hem dan te kopen, en dan te ontdekken dat het inmiddels alweer je CPU is die niet meer mee kan komen oid...of andersom, dat je eerst een snelle CPU koopt maar daar maandenlang geen profijt van hebt omdat je een baggervideokaart hebt.
Nee, maar je hebt er zelf in gereageerd, dacht ik, vandaar.

Mja, hier in België zijn die krengen nieuw dus nog altijd €250+, dus €180 had ik er graag voor gegeven... Maar zo eentje vond ik dus niet, wel die Ti die maar €60 moest kosten...

Maar ik plan om binnen 't half jaar 'n nieuwe te kopen, dan kan mijn CPU nog wel even mee hoor. Doe toch minstens twee jaar met deze config (RAM en GK uitgezonderd ) dus 'n half jaartje wachten is niet zo erg...
Oud 25-09-2004, 01:01
Maradinus
Maradinus is offline
LOL dat had ik ook met Radeon 7000 64 mb zwart water en...echt heel vaag.

maar wel eens leuk.
Oud 25-09-2004, 01:23
p-chez
p-chez is offline
Yeah, zoals ik ook al gepost had, ik heb met m'n Asus ATI Radeom X800 Pro ook weergaveproblemen met Far Cry. De schaduwen zijn op de hoogste instelling geel, en het water zie ik dan door de grond heen, als ik op een bepaalde hoogte sta. Heel lame.
Gelukkig deed een update van Far Cry, nieuwste drivers, en het verlagen van de shadow quality wonderen.
En nu heb ik fingerlickin' graphics!
Oud 25-09-2004, 10:21
Jolt
Jolt is offline
DUH!

3dc en Ps 2.0b...

Betere beeldkwaliteit
Oud 25-09-2004, 11:07
Verwijderd
Ja, nu moet het spel alleen nog leuk worden
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:26
Jolt
Jolt is offline
Hehe, Far Cry is alleen leuk, dat je van de 'natuur' kan genieten, vind het voor de rest maar niks
Oud 25-09-2004, 11:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-09-2004 @ 12:26 :
Hehe, Far Cry is alleen leuk, dat je van de 'natuur' kan genieten, vind het voor de rest maar niks
DAt vond ik ook het aardigste eraan vooral in het begin op het strand wat lopen...en toenw as het niet meer leuk
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 12:52
p-chez
p-chez is offline
Ik vond 't wel leuk totdat die monsters geïntroduceerd werden. Die zogen.
Oud 25-09-2004, 13:54
Rhinus
Rhinus is offline
Ik moet dat spel nog ooit 2e hands gaan kopen. En als ik 'm gekocht heb, dan ga ik posten dat ik 't spel pas echt leuk ging vinden toen er van die monsters in kwamen. Ik alto benne.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:06
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2004 @ 12:07 :
Ja, nu moet het spel alleen nog leuk worden
Ik vind 't wel 'n meeslepende verhaallijn hebben. En de muziek draagt ook wel bij tot 'n goeie sfeer.
Reageren

Regels voor berichten