Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 17:59
Mother Earth
Mother Earth is offline
Natuurlijk leer je er niks van, maar kopiëren jullie op school wel eens proefwerken van een andere klas? Zodat je hem hebt voordat je het proefwerk nog moet krijgen?
Bij ons gebeurt het best wel vaak (nou vaak... 1x per maand ofzo), het is wel makkelijk.
En zijn jullie dan zo sociaal om het aan de hele klas uit te delen of hou je het voor jezelf? En leer je ook nog andere dingen voor het geval dat je een ander PW krijgt?

Kom nou alsjeblieft niet met die verhalen dat je er toch niks van leert, want dat weet ik zelf ook wel.
Oud 01-12-2003, 18:14
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Bij ons zorgen ze er wel voor dat dat niet meer kan gebeuren

Maar soms met So's duits wel eens gedaan ja. Niet de hele klas gegeven, zou wel heel toevallig zijn, de hele klas een tien. Maar aan een paar mensen.

Is leuk als je dat aan iedereen geeft en je krijgt een andere Geweldig
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:21
Verwijderd
Makkelijk is het wel ja. Maar degene die de toets wel voortijdig in handen krijgen worden opgehemeld vanwege hun goede resultaten en de rest kan een snauw krijgen: "Toch harder leren he. "
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij haalden de repetities van godsdienst altijd van het internet. Maar mn leraar die dacht ook gewoon dat wij heel goed waren enzo, tot we in de 5e erachter kwamen dat de toetsen toen niet meer op internet stonden, toen haalden we ineens wat lagere cijfers.

Mn bioleraar vraagt heel vaak opgaven uit oude examens (vooral 2001 is favoriet) en vaak leren we de antwoorden van een aantal van die vragen dan uit ons hoofd maar heel vaak gebeurd het dat hij dezelfde plaatjes gebruikt maar er een andere vraag bij stelt.
Oud 01-12-2003, 20:06
Balance
Balance is offline
ja, vrij vaak.

vorig jaar kregen er 5 klassen dezelfde toets met ma2. Wij waren nooit de eerste, dus hadden we altijd wel een exemplaar in handen voordat de toets er was.
verder wordt er wel eens een toets weggenomen tijdens een les, gekopieerd en teruggelegd.
of docenten delen bij een andere klas de verkeerde toets uit en één van de personen geeft die toets niet terug aan de docente.
en sinds dat ik weet dat een docent nogal veel examenopgaven in zijn toets verwerkt, haal ik voor dat vak ook ineens hogere cijfers..
Oud 01-12-2003, 20:21
Erbenda
Erbenda is offline
Bij mij op school kan je geen proefwerken kopiëren. In de onderbouw maken ze namelijk gebruik van UP's (uniforme proefwerken), dat betekent dat bijv. heel 2 VWO maandag het derde uur een proefwerk natuurkunde heeft. Het maakt niet uit welk lesuur je dan eigenlijk had.
Doordat iedereen dat proefwerk dan dus gelijk heeft, kan je het niet kopiëren.
Oud 01-12-2003, 20:29
Verwijderd
Éen keer in de 2e geloof ik. Iemand had bij Engels een SO weggekaapt en aan iedereen de antwoorden gegeven.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:55
Verwijderd
DaT HeBbE We Af En ToE WeL EeNs GeDaAn Ja....

MjA EiGeNlIjK Is DiT:
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 07:52
Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij Engels heeft iemand wel eens de antwoorden overgeschreven uit het antwoordenboek.
We kregen een luistertoets, en er waren 3 versie's. Alleen van versie 3 was maar één exemplaar, dus heeft die jongen het antwoordenboek gekregen en meteen voor andere luistertoetsen de antwoorden overgeschreven.
Oud 02-12-2003, 10:32
alpha
alpha is offline
De toetsen kunstgeschiedenis waren elk jaar precies hetzelfde dus de zittenblijvers vertelden aan de hele klas wat er precies gevraagd werd. Maar kopieren, nee nooit gedaan.
Oud 02-12-2003, 13:47
Verwijderd
voor een dossiertoest ma1 (dus eigenlijk gewoon een tentamen) had iemand 'toevallig' die van vorig jaar thuis. En die docent had dan 12 vragen waarvan hij er elke keer 2 actualiseert (dus met krantenknipsels enzo) en de andere 10 vragen krijgt iedereen elk jaar... zo vet een goed cijfer gehad.

in de onderbouw deden we dat trouwens ook met onze collega klas vwoB (wij dan vwoA), o o o dat ging echt heeel goed.

Nu kan dat trouwens niet meer want met de toetsweek heeft iedereen hetzelfde vak op het zelfde moment... Alleen inhalers dan niet, maargoed die krijgen een andere toets
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:56
Negrotiator
Negrotiator is offline
Niet kopiëren maar wel doorvertellen. Ik heb trouwens wel eens vlak bij het bureau van mijn docente Frans gezeten die daar de antwoorden had liggen. Ik had een 9,6
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:04
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 14:56:
Niet kopiëren maar wel doorvertellen. Ik heb trouwens wel eens vlak bij het bureau van mijn docente Frans gezeten die daar de antwoorden had liggen. Ik had een 9,6
Hmm. post, sed non propter.
Oud 02-12-2003, 14:29
the tourist
the tourist is offline
Nu kan het niet meer, dezelfde toetsen worden op hetzelfde tijdstip gegeven.
In de 1e, 2e en 3e kon het wel, maar toen maakte de meeste leraren de toetsen zelf. Niet altijd, maar ik heb niet het idee dat het veel gebeurde.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:15
Silver rain
Silver rain is offline
Bij ons heeft dat geen nut, zowat elke klas heeft andere proefwerken
Oud 02-12-2003, 17:03
The0
The0 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-12-2003 @ 19:14:
Bij ons zorgen ze er wel voor dat dat niet meer kan gebeuren

Maar soms met So's duits wel eens gedaan ja. Niet de hele klas gegeven, zou wel heel toevallig zijn, de hele klas een tien. Maar aan een paar mensen.

Is leuk als je dat aan iedereen geeft en je krijgt een andere Geweldig
Klinkt bekend, en vervolgens door 2 mensen individueel van elkaar gen**id worden bij de rector Dat had ik dus vorig jaar. Verder geen maatregelen dus we gaan vrolijk door.

Heb nu bijna alle toetsen voor aankomend schooljaar al.
Oud 02-12-2003, 21:43
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 01-12-2003 @ 18:59:
Natuurlijk leer je er niks van, maar kopiëren jullie op school wel eens proefwerken van een andere klas? Zodat je hem hebt voordat je het proefwerk nog moet krijgen?
Bij ons gebeurt het best wel vaak (nou vaak... 1x per maand ofzo), het is wel makkelijk.
En zijn jullie dan zo sociaal om het aan de hele klas uit te delen of hou je het voor jezelf? En leer je ook nog andere dingen voor het geval dat je een ander PW krijgt?

Kom nou alsjeblieft niet met die verhalen dat je er toch niks van leert, want dat weet ik zelf ook wel.
maar... maar... daar LEER je toch niets van?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:24
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 01-12-2003 @ 18:59:

In de vorige jaren hebben we dat genoeg gedaan. Één iemand jatte het blaadje en ging het dan kopieren en uitdelen aan de hele klas... Iedereen had een goed cijfer (meestal tegen de 10), maar de leraar had nog niet door Soms lijken ze echt dom...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:41
Verwijderd
Een paar klasgenoten hadden de opgaven een keer ergens gevonden voor de toets gegeven was. Gingen ze met z'n vijven staan kopiëren. Worden ze gepakt (omdat ze daar met 5 man stonden te schreeuwen om dat apparaat). Dat is best zonde
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:25
RomeoP
RomeoP is offline
Vorig jaar, 3 VWO klassen, en van de zelfde docente muziek. De ene op woensdag, en wij dus vrijdag het 8e uur.
Bij een bepaalde rep dus: De eerste klas, allemaal 4en en vijven. Bij ons: negens en tienen (opzich best wel lullig )
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:38
Verwijderd
We kregen eigenlijk altijd andere toetsen... of tegelijkertijd met de andere klassen, dus dat ging niet.

Maar m'n economie leraar vertelde altijd wat er in het SE kwam, dus wat je goed moest kennen... Hij gaf geen antwoorden, maar als we 6 onderdelen ophadden gekregen en er kwamen er 3 voor op het SE vertelde hij wel welke we dus niet hoefden te leren Wel lief he

Nu heb ik het makkelijk; elke vrijdag een toets uit een toetsblok wat we zelf al hebben mét de antwoorden. Dus als je wil kan je altijd een 10 halen, maar niemand doet dat eigenlijk zo, omdat de uitslag meer voor jezelf is...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:17
freakinaround
freakinaround is offline
Bij Duits ging de leraar altijd het proefwerk van tevoren bespreken, dan vertelde hij wat je moest leren (woordjes, grammatica enz.), maar hij had het proefwerk altijd voor zich liggen..en ik zat vooraan, en dan kon ik alles overschrijven
of hij legde het op zijn zij, voor zijn tafel (zodat ik het dus heel goed kan lezen..). Soms dacht ik gewoon dat hij het expres deed..hij is wel beetje pedo (hij is al een paar x geschorst, of hoe je dat ook zegt, maar met die proefwerken had ik geen bezwaar tegen

En bij leestoetsen (ook bij Duits), ging hij altijd meteen nakijken, en dan zorgde dat ik nog lang niet klaar was, en dan kon ik ook alles overschrijven
Oud 04-12-2003, 21:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Nee, gaat nu niet echt meer (aangezien we geen proefwerken meer hebben die alle zesde klassers hebben) en anders gebeurde het ook niet veel (proefwerken mocht je niet meenemen, had je allemaal op dezelfde dag) hoogstens werden er wat vragen doorgefluisterd.
Alleen vorig jaar was het wel leuk, hadden we nog Duits, een woordjes-so. We waren in het lokaal op de lerares aan het wachten, klapt een klasgenoot het bord om en wat staat daar: het SO!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 09:50
Smartie
Smartie is offline
ooit wel eens gedana met luisterttoets frans, had niemand ene onvoldoende
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:08
Jordi14
Jordi14 is offline
Bij ons worden zelfs toetsen verkocht
Oud 10-12-2003, 20:12
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Jordi14 schreef op 10-12-2003 @ 19:08:
Bij ons worden zelfs toetsen verkocht
Wij zijn op school zo sociaal dat we ze gewoon geven
Oud 11-12-2003, 12:57
A loved one
A loved one is offline
Ik was bij natuurkunde een keer mijn boek vergeten, dus toen mocht ik het boek van de leraar lenen... waar het proefwerk in zat, hehe... Dus alles snel overgeschreven en daarna gekopieerd voor de klas

In de onderbouw met onze parallelklas, was altijd wel leuk alle overhoringen overschrijven zodat de andere klas het een paar dagen later geweldig maakte.

Bij ANW vorig jaar was de leraar even weg, ging een meisje uit mijn klas op zijn bureau kijken of het PW daar lag. En ja hoor... zij had het onder haar shirt gestopt, naar beneden gelopen en het daar voor iedereen gekopieerd.
Ook met kunstgeschiedenis ja, precies dezelfde vragen als het jaar ervoor.

Nee, je leert niet veel van de stof... maar je leert wel efficiënt werken
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 13:06
Tiño
Tiño is offline
ja, bij ons op school standaard, echt vaak gebeurt dat...
Oud 11-12-2003, 20:59
Envy
Envy is offline
1x, proefwerk natuurkunde. Wij hebben op school altijd met bv. heel 3gym een repetitie, dus meestal kan je neit kopieren. Maar bij ons was de surveillant niet op komen dagen, dus de repetite viel uit. 3 weken later hadden we de repetitie, maar toen hadden de andere klassen hem al terug -> repetitie (die iemand meegenomen had na het nabespreken) gekopieerd. Aan een deel v/d klas gegeven (de mensen die ik aardig vind), anders valt het ook zo op. Was wel relaxt, ik had een 9,7 .
Oud 11-12-2003, 21:11
Nieni
Nieni is offline
Ik vermoed dat dat soort dingen op alle middelbare scholen wel eens gebeuren.
Zo kreeg ik gisteren het proefwerk Engels van een meisje uit mijn klas, maar het was een andere versie. Tja, dat risico loop je natuurlijk altijd.
Oud 12-12-2003, 14:36
Mother Earth
Mother Earth is offline
Het lulligst is als er twee versies zijn, en de ene helft krijgt het gekopieerde proefwerk en de andere helft een heel ander proefwerk
Oud 12-12-2003, 17:29
L1
L1 is offline
Ik zit bij een jongen in de klas die in de 3e een wiskunde repetitie gekopieerd heeft. het was aan het eind van het jaar. Hij werd gepakt en kreeg een 1, daarom bleef hij zitten ......eigen schuld denk ik dan
Oud 17-12-2003, 21:08
Fleurrr
Fleurrr is offline
Ik was in de onderbouw altijd de grote proefwerkjatter
Maar sinds dat ik in de bovenbouw zit gaat dat zelden, vaak proefwerken van andere klassen op dezelfde dag en vind het toch wel riskant.
Hehe, ik deed dat ook geniaal, k zat altijd achteraan in de klas, en de les voordat we het proefwerk kregen, en dus een kleine uitleg over de stof die we moesten leren, zat ik vooraan bij het bureau, en jatte ik zo het proefwerk weg
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 10:08
lucy48
lucy48 is offline
Toen ik in de vierde zat, was er iemand die was blijven zitten en de proefwerken en so's had bewaard. Af en toe werd datzelfde so wel eens gegeven, dus dat was wel makkelijk, maar we konden er helaas niet helemaal vanuit gaan dat we ect dat so kregen. Ook als een andere klas het so een uur eerder was, nam iemand het soms wel eens mee, dan kon je er wel vanuit gaan dat het dezelfde was, alleen lukte het niet altijd om er een mee te krijgen, maar ik moet toegeven dat ik op die manier voor maatschappijleer wel eens een tien heb gehaald
Oud 18-12-2003, 10:09
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 12-12-2003 @ 15:36:
Het lulligst is als er twee versies zijn, en de ene helft krijgt het gekopieerde proefwerk en de andere helft een heel ander proefwerk
Maar meestal staan dan alleen de vragen of de antwoorden in een andere volgorde, dus dat moet dan niet zo'n probleem zijn, behalve dan als het meerkeuzevragen zijn je 1b, 2d, 3a, 4c enzo uit je hoofd gaat leren, maar dat is natuurlijk al helemaal niet verstandig
Reageren

Regels voor berichten