Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
www.fobiechat.nl .. leef je uit ..
Waar ik zoal bang voor was? Nu gelukkig haast niet meer maar een paar jaar geleden: 1) Dat ik elk moment kon overgeven, valt onder de noemer braakangst. 2) Hypochondrie, angst om erg ziek te zijn. Ik dacht een tijd lang dat ik kanker had en dat er iets mis met mijn hart was (angst was een keer zo erg dat ik in het ziekenhuis landde).. 3) Diverse sociale fobieen (telefoonangst, lichte straatvrees, achtervolgingswaan, etc, etc, etc) ![]() --- Maar goed, van de meeste dingen heb ik nu nauwelijks of helemaal geen last meer ![]() [edit] Ik beleefde het meeste van binnen, dus ik kropte het op. Mensen wisten vaak niet eens wat er allemaal gebeurde en hoe ik het beleefde. Alles wat opviel was dat ik me vaak terugtrok en liever alleen wou zijn. Uitzonderingen waren momenten waar ik echt gek werd. Behandeling kreeg ik niet, ik ben er zelf grotendeels vanaf gekomen. Vooral de bezoeken aan de dokter en het ziekenhuis waaruit bleek dat ik lichamelijk gewoon in orde was, maakten veel uit (wat punt 1 en 2 betreft). Mijn sociale angsten zijn nog deels aanwezig, maar lang niet meer zo erg als vroeger. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk ook dat daar mijn angsten vandaan komen, juist omdat ik zoveel alleen was vroeger (en dan bedoel ik echt alleen, soms gepraat met ouders en zusje, voor de rest niemand). Je let dan veel meer op dingen bij jezelf enzo :/ |
![]() |
||
Citaat:
*Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be*
||
Citaat:
Maar goed het word gelukkig wel minder,ik heb het een periode stukken erger gehad. Nu denk ik nog steeds wel dat ik enge ziektes heb,maar ik raak niet in paniek. Ik heb nu echt zoiets van nou ik merk het vanzelf wel,en als ik dood ben,pech... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Daar was ik vroeger ook altijd als de dood voor, maar nu laat ik het gewoon onderzoeken als ik ergens bang voor ben. Als dan blijkt dat het niets is, voel ik me tenminste weer een stuk beter ![]() |
![]() |
|
Jah ik heb het ook en heb er medicijnen voor.
Ben dr blij mee want was niet te doen als ik zo'n aanval heb. Ik heb het als ik alleen thuis ben en het is donker. Zodra het donker is zie ik allerlei dingen die er (geloof ik?) niet zijn. Ik hoor stemmen en zie beelden van geesten (3 vrouwen) en een man met een bebloed gevoel *kippenvel* Brrr, zo eng! ![]()
||
Citaat:
|
Ik ben juist weer bang om bij een dokter te zijn, omdat hij kan ontdekken dat ik iets ernstigs heb (aangezien ik altijd ongeluk moet hebben).
En in een ziekenhuis ben ik altijd bang, dat ik er besmet kan worden of zo... Zelfs als iemand alleen maar een hersenschuddingtje heeft ofzow... Mjah, kweet t, ik ben owk vaag ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik had er dwanghandelingen bij, komt dat iemand bekend voor?
|
Owja, keb nou ook elke avond last van angsten in mn kamer. Ik denk telkens dat iemand naar muh kijkt en me kwaad wilt doen.
Alleen nou weet ik zelf niet meer of er nou zoiets als een 'geest' kan zitten, of dat t mn waanbeelden zijn... Das best kut. Ik heb 1 keer namelijk een 'geest' in mn kamer zien staan. Maar dat was juist op zo'n avond, dat ik niet aan de angst voor die persoon in mn kamer dacht en geen medicatie of wat dan ook had, dus ik DACHT dat ik rustig kon slapen en dan krijg je zoiets... Maar nu word ik steeds minder bang voor die persoon op mn kamer, want ik begin me er steeds veiliger bij te voelen, gewoon omdat er eindelijk iemand bij me is...ook al is t misschien negatief... Mja, volgens mij slaat dat dan weer over op de angst om alleen te zijn ![]() Keb owk een angst, dat ik nooit alleen in t midden van een plein zou gaan staan. AL die mensen die je dan aankijken (ook een angst van muh) ![]() Oftewel: Ik ben een schijthaas!
||
Citaat:
![]() Ik wist nooit echt wat t betekende, t interesseerde me ook nooit echt, als mn psych dan vroeg of ik er last van had, zei ik altijd maar nee. Totdat ik er over had gelezen en er achter kwam, dat ik dat als klein meisje altijd had. Om precies 6 uur thuis komen, want dan deed ik mn vrienden geen pijn. Tig keer de trap op en af lopen, want dan redde ik arme mensen en dat soort dingen. Maar dat is nu wel over gelukkig. Ik ben iig zover, dat ik mezelf er altijd op betrap en tegen mezelf dan kan zeggen: Dit is onzin!
|
Yep, dat ken ik zeker....Ik heb zelf helaas ook een paniekstoornis (overgeeffobie) en heb er dagelijks last van
![]()
||
Citaat:
Je slikt net zoals je er niet over nadenkt dat je met je ogen knippert, maar ik slikte door er bij na te denken, als ik bijvoorbeeld aan de dood dacht mocht ik niet slikken, want dan zou ik doodgaan, van dat soort dingen enzo... Dit is misschien niet mijn plaats om dit te zeggen maar ik zou niemand adviseren om er medicatie voor te nemen, want als je er door intensieve therapie af komt door zelfdiscipline heb ik het idee dat je persoonlijkheid er alleen maar sterker door wordt.. maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar denk eens aan bijwerkingen van medicatie.....
|
![]() |
||
Citaat:
De medicijnen zijn btw voor schizofrene mensen! ![]()
||
Citaat:
I rest my case, ik heb het niet op medicijnen (nou ben ik dan ook niet schizo maar toch) ik ben er vanaf gekomen zonder medicatie ![]()
|
![]() |
ik heb ook last van hyperventilatie.
Het ging mij mij allemaal zo : Ik werd 2 jaar gepest en ineens ind e klas ging ik hyperventileren en ik kreeg door dat hyperventileren een paniekaanval. eigenlijk tegelijk zeg maar een paniekaanval en hyperventileren, ik wist nie wat me overkwam. Toen begon ik op andere plekken ook bang te worden om in paniek te raken en dus te gaan hyperventileren. Vooral in de rij bij de kassa, op school in de klas als iedereen muisstil is en de leraar legt wat uit, want dan denk ik "ohjee nu niet gaan hyperventileen en in paniek raken want je kan nergens heen "want ik heb vaak het gevoel da ik doodga en weg wil rennen [uit de klas]. Maar als ik dat doe staan die kinderen weer raar te kijken en dan moet ik het waarschijnlijk ook aan de leraar vertellen wat er aan de hand is terwijl ik liever het voor mezelf hou. Gelukkig kan ik goed terecht bij mijn ouders, vooral metmijn moeder kan ik er goed over praten. - ik heb dus paniekaanvallen , omdat ik vante voren spanning opbouw van "ohjee straks het lokaal in [ waar ik bang ben ]en dan gaat ie uitleggen en dan is iedereen stil en dan kan ik niet in paniekraken, dus als ik daar dan zit, begin ik ineens heel diep te ademen, begin te hyperventileren en krijg een paniekaanval. Om dat ik telkens Bang ben dat ik weeeeer een paniekaanval krijg en dat het tegenwoordig nu een vaste routine is dat ik paniekaanvallen heb op school. - ik hyperventileer en heb een paniekstoornis/anststoornis al 5 jr bijna. ik loop wel bij een psycgisater en slik medicijnen , alleen, het eerste half jaar ging goed, alles was bijna over, had geen angsten meer, maar nu .... lijkt het wel uitgewerkt. het komt allemaal terug/ ik ga nu dat lokaal vermijden door te spijbelen of ik ga overleggen met mijn conrector heo en wat. ik durf ook niet meer alleen naar buiten ja alleen fietsend als ik een vaste route heb bijvoorbeeld naar school, maar ik kan niet meer naar de albert heijn 100 m verder, want dan "zou ik wel is in paniek kunnen raken en gewoon in een hel trecht komen methyperventileren " -ook als ik in me kamer kom en ik heb geen medicijnen geslikt, dan voel ik me angstig dat ikdenk "stel dat ik nu id dood zou gaan" of dan ben ik bang dat er misschien geesten zouden zijn. Ik zit dan verkrompen in me bed. ik wil hier echt geen zielig verhaal vertellen , maar ik wou misschien vragen of andere dit ook hebben/zelgfe dingen. wat ik beschrijf is toch een paniek-/angststoornis? want ik werd ff in de war, want ik las op internet dat een paniekstoornis betekent dat je paniekaanvallen krijgt zonder daar duidelijke aanwijzingen voor te hebben. maar ik heb die aanvalleen omdat ik BANG ben dat ik ze weer krijg en omdat ik dan weer ga hyperventileren. je creert dan een soort fobie lijk het wel. had ook tijdje last van pleinvrees. maar bedoelen ze : geen paniekstoornis als : je vuur ziet en in paniek raakt Wel paniekstoornis als : je bang bent voor dingen zoals hyperventilatie of dat je WEER een aanval krijgt als je ergens bent waar je dat ook vaak kreeg of als je egens bent[ in de rij , bij mij in de klas als hij uitlegt en het is stil , waar je dus niet weg kan vluchten] waar je bang bent. is dat het? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Heeft iemand hier een automatische voermachine voor katten? Verwijderd | 5 | 30-01-2010 10:41 | |
Psychologie |
Wie heeft dit ook. Canine 13 | 13 | 31-05-2006 14:53 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
ARTistiek |
Iemand gehoord van David Alfaro Sigueiros? Droppie-temp | 0 | 10-04-2002 20:29 | |
Games |
Clonk: een uitdaging. HADES | 39 | 27-11-2001 19:21 |