Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 18:58
Debje
Debje is offline
Ik heb erg veel last van mijn ademhaling...
Als ik moet hoesten komt er zoveel slijm in mijn keel volgens mij dat ik niet meer gewoon kan ademen...
Dan snak ik echt naar adem zegmaar
Ik rook nu een kort half jaartje...
Maar ik ben nu definitief gestopt...
Ik heb ook 3 a 4 keer geblowd...
Zou het hierdoor kunnen komen? Mensen zeggen me van niet...
De dokter heeft me hoestdrank, antibiotica en een Ventolin Diskus inhalerings-apparaatje gegeven...
Ben daarna nog een keer naar de dok geweest maar dit maal wist hij niks...
De afgelopen 2 jaren heb ik hier ook wel een klein beetje last van gehad maar niet zo erg als deze keer...
Is er iemand die dit herkent? Of die weet wat ik zou kunnen hebben?
Oud 18-12-2003, 20:02
Miracle
Miracle is offline
Vriendin van mij heeft het elke winter. Ze heeft een oud huis, erg slecht geissoleerd en geen verwarming boven. Ze krijgt ook medicijnen dan, maar ze wacht nu gewoon tot ze haar huis mogen verbouwen.
Oud 18-12-2003, 20:17
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Jeps zoals Debje zegt, kan door de vochtigheid komen van je huis of het weer. T' is een beetje de periode van het jaar voor zulke dingen, anders weet ik het ook niet. In ieder veel succes
Oud 18-12-2003, 20:37
Auntie M
Auntie M is offline
Door een verwaarloosde acute bronchitus heb ik nu een lichte chronische bronchitus (veel hoesten en af en toe van dat hele vieze gore taaie slijm). Door de weersomstandigheden kan dit verslechteren, koude en zeker kille lucht is niet fijn, ook vochtige huizen zijn funest (hoewel een stoombadje wel weer lekker is).
Maar zoals ik jou nu hoor zit er gewoon nog echt een ontsteking. Is de antibiotica-kuur al af?
Ik gebruik nu overigens seretide (paarse diskus jij hebt als het goed is een blauwe), daar zit ook een onstekingsremmer in, ventolin is alleen maar om lucht te krijgen. Misschien moet je hier eens naar vragen, er zijn nog 2 varianten een groene en oranje maar weet daar ff zo snel de werking niet meer van.
Oud 18-12-2003, 21:17
Debje
Debje is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 18-12-2003 @ 21:37:
Door een verwaarloosde acute bronchitus heb ik nu een lichte chronische bronchitus (veel hoesten en af en toe van dat hele vieze gore taaie slijm). Door de weersomstandigheden kan dit verslechteren, koude en zeker kille lucht is niet fijn, ook vochtige huizen zijn funest (hoewel een stoombadje wel weer lekker is).
Maar zoals ik jou nu hoor zit er gewoon nog echt een ontsteking. Is de antibiotica-kuur al af?
Ik gebruik nu overigens seretide (paarse diskus jij hebt als het goed is een blauwe), daar zit ook een onstekingsremmer in, ventolin is alleen maar om lucht te krijgen. Misschien moet je hier eens naar vragen, er zijn nog 2 varianten een groene en oranje maar weet daar ff zo snel de werking niet meer van.
Erg bedankt voor de info...de kuur is nog niet af nee...nog zeker een hele strip...ik zal er naar vragen naar een andere diskus...en ons huis is inderdaad best erg vochtig jah...maar mijn ouders willen niet geloven dat het hierdoor komt ...nogmaals thanks en ook de 2 mensen hierboven
Oud 21-12-2003, 11:04
Wave
Wave is offline
Veel stomen.......heb er soms ook heel erg veel last van...heb toen ik een paar weekjes oud was een week in de stoom van de badkamer geslapen en dat hielp toen heel erg. Nu heb ik er alleen nog last van als ik ziek ben......zoals nu
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 11:10
22B
22B is offline
Ik heb ook bronchitus. Bij mij is het rond mn 8e begonnen. Soms heb ik er echt super veel last van, maar is alleen als t benauwd weer is, vochtig huis ofzo. Ik heb een inhalator, die ik 2x per dag moet gebruiken, en een Ventolin schijf voor als ik er last van krijg. Ik heb er zo in het dagelijks leven weinig last van, behalve als ik me echt moet inspannen (zwemmen gaat wel super goed, dus doe ik dan ook altijd). Als je er nog meer over wil weten, dan mail me maar ofzo.

Regels voor berichten