Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is dus geen nieuw belastingsysteem maar een nieuw "waar gaan de belastingcenten naar toe"-systeem.
Ik vind het een slecht plan, de kosten zijn zo hoog dat je de belastingen moet verdubbelen om het te kunnen betalen, en het druist in tegen het idee achter belastingheffing. Met die belastingen moeten dingen gedaan worden die nodig zijn maar niet door de belastingplichtigen zelf geregeld worden, bijvoorbeeld dijken. Als je mensen over hun eigen geld laat beslissen, kun je het geld net zo goed bij hen laten. ![]() En ik stem VVD. |
![]() |
|
wat een ge-wel-dig slecht idee (ow ik ben links btw)
mensen kunnen echt niet goed inschatten waar hun geld voor nodig is; iedereen zou alleen maar geld geven aan de zaken die zij nodig vinden, zodat er zeker aan sociale zaken (en helemaal aan ambtenarenapparaten) vrijwel geen geld gegeven zou worden. daarnaast zou er dan een strijd ontstaan tussen ministeries om hun 'belangrijkheid' voor de samenleving te bewijzen aan de burgers.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
trouwens, het zou het gezag van de regering ook ontzettend ondermijnen, omdat zij uiteindelijk wel de verantwoordelijke zijn over hoe het gaat; wat nou als er veels te weinig geld naar gezondheidszorg gaat? dan wordt dat een puinhoop, gevolg: de regering krijgt de schuld, terwijl ze er niets aan kunnen doen (beetje californische toestanden)
||
Citaat:
|
geheel linkse voorkeur,
dit is een belagelijk idee sorry. het is na invoering van dit idee volstrekt onmogenlijk * een rijksbegroting te maken. * de staatsschuld af te betalen * te werken volgens de EU-normen * een fatsoenlijk sociaal stelsel te creeren dit zijn tevens ook de hoofdpunten waar de regering zich bezig mee moet houden, dus regeren word zo onmogenlijk
|
![]() |
Ik vind het een zeer slecht plan met de redenen die al genoemd zijn. Denk je niet dat er een bepaalde reden is waarom er een overheid is die bepaalde zaken regelt? Mensen kunnen gewoon niet inschatten hoeveel geld er voor iets nodig is om het te kunnen functioneren en hoe belangrijk het is dat bepaalde instanties in stand gehouden moeten worden. Als er dus door de mensen te weinig geld aan onderwijs wordt gegeven met die regeling moeten we maar zeggen, ow, maakt niks uit, het is wat het volk wil? Met zo'n systeem wordt het een puinhoop, zowel sociaal als economisch.
Ik ben behoorlijk links georienteerd trouwens. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |