Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 02:40
Snakeboy
Snakeboy is offline
Nou dat waarschijnlijk ook weer niet,
Maar ik heb vroeger Rispedal en Orap gebruikt, ik wist nooit wat het was; maar het was voor mijn autisme...
En daarnaast heb ik 1x in mijn leven een Psychose gehad; zolang ik het me kan herinneren, toen ik 6 was ongeveer..
Ik weet er zelf niks van.
Vroeger was ik echt zo'n jochie (4 jaar) die tegen niemand iets kon zeggen, ze dachten dat ik doof was, maar op mijn 3e/4e jaar ontdekten ze Autisme. En Later ontdekten ze er ook nog eens Gilles de la Tourette, Dwangneurose en Angstneurose bij mij.
Nou heb ik daar erg onder geleden (vond ik).
Want die ticks waren echt vreselijk, ze duurden nooit langer dan 3 dagen, maar er kwamen er steeds weer nieuwe bij..
Ook had ik last van Dwangneuroses, alles moest hetzelfde blijven.
Dan had ik last van Angstneuroses, ik kon geen kant opkijken of ik zag gevaar.
Toen ik 11 jaar was ging dat veranderen, ik had geen last meer van Dwangneuroses en Angstneuroses, maar Gilles de la Tourette bleef.
Ze zeggen dat je van al deze ziektes niet kunt genezen, alleen wel mee leren leven.
Want nu, ben ik 14, Als ik nu naar een psychiater/psycholoog zou stappen zouden ze me als een gewone jongen verklaren, geen ziektes; aldus psychologische ziektes.
Dat is al 'ns gedaan, die hadden tenmiste mijn dossiers nog niet gelezen.
Maar ik heb gisteren wat opgezocht over mijn medicijnen..
Maar er staat nergens iets over PDD-NOS (autisme-soort)
Alleen maar over Schizofrenie..
Well, Schizo?? ME??
Weird is het wel.. het lijkt niet eens op PDD-Nos.

Maar nog 'n vraagje, wat is Pervasief??
(dat bleek ik dus te zijn toen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2003, 03:30
Verwijderd
Als je nou eens begint met het bij een topic houden...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 08:53
Verwijderd
Orap is een antipsychoticum dat zowel aan mensen met Schizofrenie, mensen met Gilles de La Tourette en (sommige) andere mensen word gegeven
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Snakeboy schreef op 29-12-2003 @ 03:40:
(dat bleek ik dus te zijn toen)
Autisme is een pervassieve ontwikkelings stoornis.

Laatst gewijzigd op 29-12-2003 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 29-12-2003 @ 03:40:
Een pervasieve ontwikkelingsstoornis, dus een stoornis in het autistische spectrum, is een stoornis die diep op iemands functioneren inwerkt.
PDD-NOS staat voor Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified. In het Nederlands bestaat de alternatieve omschrijving
POS-NAO (Pervasieve Ontwikkelings Stoornis Niet Anderszins Omschreven). Het is net als het klassieke autisme (ook wel Kannerautisme genoemd) en het syndroom van Asperger (wat ik zelf heb) een stoornis in het autistische spectrum, waarbij echter niet aan de beschrijving van de andere stoornissen wordt voldaan, vandaar dus dat Not Otherwise Specified.
Oud 29-12-2003, 21:17
Verwijderd
Risperdal wordt ook wel degelijk gebruikt bij een pervasieve ontwikkelingsstoornis (autisme of een aan autisme verwante contactstoornis).

Als men schizofrenie heeft en Risperdal slikt helpt het tegen zogenaamde positieve en negatieve symptomen. Positieve zijn hallucinaties en wanen. Negatieve symptomen zijn gebreken van iemand met schizofrenie, zoals gevoelsvervlakking, isoleren van de maatschappij, inadequaat effect (verkeerde emoties bij de verkeerde momenten), een leeg gevoel, etc.

Nou is het zo dat mensen zich bij schizofrenie ook isoleren van de maatschappij, net als bij een pervasieve ontwikkelingsstoornis. Dus, denk ik, dat het bij die mensen ("PDD-ers") ook werkt. Alleen dan niet voor positieve symptomen enzo, maar gewoon voor het in deze alinea genoemde probleem.

Het wordt in ieder geval wel gebruikt bij een stoornis in het autismespectrum.

Dat je 1 psychose hebt gehad wil inderdaad nog niet zeggen dat je schizofrenie hebt. Dat hangt weer van de bizarheid van de wanen en de combinatie met een aantal negatieve symptomen af. Ook tijdsduur is een criterium. Op het internet is wel uitvoerig informatie te vinden over schizofrenie, autisme en medicijngebruik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten