Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 16:12
confettike
confettike is offline
ik heb altijd ijskoude handen, al houd ik ze tegen de verwarming, of draag ik handschoenen ...ze blijven koud
net zoals mijn voeten
zeeeeeeer irriterend!!!
weet iemand soms hoe dit komt en enkele handige middeltjes om dit op te lossen

xxx
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:21
Verwijderd
Je handen en voeten zitten vrij ver van je hart af en daardoor is je bloed al wat 'afgekoeld' tegen de tijd dat het daar is; bovendien is daar veel meer huidoppervlak in verhouding tot de inhoud, vergeleken met de rest van het lichaam, en bovendien zijn ze minder vet, ze zijn dus niet zo goed geïsoleerd. Daarom worden ze zo snel koud en blijven ze ook veel langer koud.

Ik ga vaak op mijn handen zitten, dat helpt wel . En ipv handschoenen wanten dragen, daarmee kom je ook al een eind, omdat je vingers dan tegen elkaar aan zitten waardoor de huid aan de zijkant van je vingers niet meer mee doet in de oppervlakte-afkoeling.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:23
Balance
Balance is offline
kijk maar even in deze topics. Hier is al vrij veel over geweest:
http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending
Oud 13-12-2003, 14:06
zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Weet je wat ik altijd doe?: mn handen onder de koude kraan houden, goed droogwrijven en dan wanten aan. Dat werkt heel goed. Je kan ook als je naar buiten gaat plastic zakjes om je handen doen en daar overheen wanten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-12-2003 @ 17:21:
Ik ga vaak op mijn handen zitten, dat helpt wel .
Ik ga altijd op m'n voeten zitten en als ik niks hoef te doen ook op m'n handen (met huiswerk maken en forummen ed is dat wat lastig).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 16:05
Dory
Dory is offline
Misschien weeg je te weinig?
Oud 13-12-2003, 19:03
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb dat ook altijd, slechte bloeddoorstroming waarschijnlijk.

Ik ga ook meestal op mijn handen of voeten zitten of gewoon keihard wrijven net zolang tot ze warm worden. Er zijn niet echt oplossingen voor
Oud 21-12-2003, 17:25
bij
bij is offline
Wheej .. ik hep ook altijd zon last van koude handen, dan ga k ook wel eens op mn vingers zitten ,maar na een tijdje gaat dat pijn doen
Verder weet ik ook niet wat je eraan kunt doen, ja je kunt ook wel zegmaar je benen overelkaar doen en dan je hand ertussen, krijg je ongeveer hetzelfde als waneer je erop gaat zitten..

Nou ehm.. suc6 ermee..

Trouwens.. ik krijg ook altijd koude handen als ik aan het computeren ben..

help moi xx
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:49
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik dacht dat het ook kon zijn dat je bloedvaatjes dan te klein zouden zijn?
Oud 21-12-2003, 19:15
rosayet
rosayet is offline
Ik heb ook altijd koude handen en voeten. Bij mij komt het doordat de spiertjes om de bloedvaten heen zichzelf samentrekken waardoor er minder bloed doorheen kan stromen.
Daar heb ik nu zelfs medicijnen voor gekregen omdat ik anders de hele dag hele erge pijn in m'n arm en handen heb!
Oud 22-12-2003, 13:05
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik heb ook altijd koude handen en voeten. Op de fiets krijg ik heel vaak, ookal heb ik handschoenen aan, 'dooie' vingers zoals ik het noem. Dan worden een paar vingers of eentje spierwit en zit er niet zoveel gevoel meer in. Vind ik maar eng, net alsof ie gaat afsterven ofzo, maar dat doet ie niet. We stom dat ik het soms zelfs heb als het tien graden is ofzow. Zal ook wel een slechte bloeddoorstroming zijn, maar kan vast geen kwaad, of wel?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 13:14
Verwijderd
Ik heb hier ook altijd last van. Hopeloos vervelend. Maar voor koude handen achter de pc heb ik een oplossing. Koop een paar goedkope flease (schrijf je dat zo??) handschoenen (die vind je nu overal ) en knip bij de vingers de topjes af. Zo kun je gewoon werken zonder dat je handen zo koud worden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 21:05
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 22-12-2003 @ 14:14:
Ik heb hier ook altijd last van. Hopeloos vervelend. Maar voor koude handen achter de pc heb ik een oplossing. Koop een paar goedkope flease (schrijf je dat zo??) handschoenen (die vind je nu overal ) en knip bij de vingers de topjes af. Zo kun je gewoon werken zonder dat je handen zo koud worden.
hahah slimme oplossing maar mijn handen worden gewoon koud, komt omdat het bloed mindergoed doorstroomt.

Regels voor berichten