Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 03:48
Verwijderd
Ik heb al heel lang goed willen kunnen tekenen, vooral omdat ik binnenkort het leger inga lijkt het me leuk om te leren zodat ik dan veel in mn vrije tijd kan oefenen enzo.

Wat is de beste manier om te beginnen? Gewoon papier en potloden kopen en beginnen ? T'liefst zou ik manga achtige strip-style willen kunnen tekenen,(jajaja heel erg droog en onorigineel, kraak me maar af) Iemand tips ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2003, 12:21
Bloodline
Bloodline is offline
k heb paar tips begin eerst s even naar werken van andere te kijken en dat proberen na te tekenen bv van plaatjes en daarna je eigen dingen proberen te maken, ik ben niet zo goed als megan maar ik weet eigenlijk niet hoe ik ben begonnen te teken, al me hele leven en ben steeds beter geworden,

kijk maar hierna heb ik in een beetje manga style gedaan maar is nog lang niet zo goed
http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=579261

ik hoop dat je hieraan wat hebt
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 12:51
Vee
Vee is offline
De hele grap is gewoon beginnen... gewoon een pak kopieerpapier kopen en een 2b potloodje... en gewoon zo veel mogelijk tekenen...

Bijvoorbeeld in de trein het prullenbakje, of thuis een stoelpoot, een schaduw, een asbakje, een sigaretje, je horloge, een gloeilamp, een fluitketel... gewoon ALLES dat lang genoeg stilstaat tekenen...

Als je mensen wilt gaan tekenen is dit toch de beste oefening om mee te beginnen... Zorg er dan voor dat je doorkrijgt hoe de anatomie in elkaar zit, maar ook daarvan weer HEEL VEEL schetsen... en als je klem komt te zitten, post je het hier, of vraag je het aan iemand anders......

Sowieso helpen boeken vaak nog wel eens... de theorie is belangrijker dan mensen denken, dus lees wat dingen over perspectief, lichtval... etc. MAAR >> er is geen manier waarop je beter kan leren tekenen dan het gewoon gaan doen!!

Als je eenmaal wat basics hebt opgedaan kun je je figuren steeds meer abstraheren tot de stripstijl die je wilt...., maar zoals je ziet bij de tekenaars hier, is er ZEKER sprake van een enorme hoeveelheid anatomische en basiskennis...

Het is ook leuk om eerst te beginnen met wat mangastyle, en tussen die tekeningen door ook bezig te gaan met wat studies van wat realistischere dingen... Leuk om dan je groei te zien, en later de eerdere tekeningen te kunnen corrigeren en te begrijpen wat er aan schort!!

succes

Laatst gewijzigd op 19-12-2003 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:34
Verwijderd
Wat zij zeggen

Sowieso is manga-stijl een goede stijl om mee te beginnen, omdat in ieder geval de lichamen vrij realistisch zijn. Niet compleet natuurgestrouw natuurlijk en behoorlijk geidealiseerd, maar toch, realistischer dan Donald Duck of Elmer Fudd. Daardoor leer je in ieder geval naar verhoudingen te kijken enzo.

Kijken is het allerbelangrijkste. Je moet niet tekenen wat je dénkt dat je ziet, maar wat je ziet.

Laatst gewijzigd op 19-12-2003 om 23:02.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 14:56
nova7
nova7 is offline
"manga leren tekenen boek "kopen
die zag ik nog vandaag bij een boekehandel,niet duur
& dingen uitproberen,afkijken & tekenen van alles wat je om je heen ziet
succes
Oud 19-12-2003, 19:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-12-2003 @ 13:34:
Kijken is het allerbelangrijkste. Je moet niet tekenen wat je dénkt dat je ziet, maar wat je ziet.
dat is alleen zo veel makkelijker gezegd dan gedaan Het klopt namelijk niet altijd met wat je hersenen doorgeven omdat je van sommige dingen dénkt te weten hoe het eruit ziet
Oud 19-12-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 19-12-2003 @ 14:34:
Wat zei zeggen

Maar oefenen is het advies, idd.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 20:22
Verwijderd
Ik neem aan dat je wilt tekenen voor de lol. Ik zou tutorials zoeken op internet die je manga leren tekenen en veel oefenen. Ook natekenen van manga helpt heel erg.

succes in het leger.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 23:02
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 19-12-2003 @ 20:25:

Maar oefenen is het advies, idd.
Spank me!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 00:53
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-12-2003 @ 00:02:
Spank me!
Heb je wel enig idee hoe gruwelijk fout dat klinkt?

*denkt aan Monty Python and the Holy Grail*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten