Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 18:24
langejongen
langejongen is offline
Hoi,

Ik heb pas een demo van Need for Speed Hot Pursuit gedownload en dat wilde ik installeren. Het installeren ging niet goed. Dat heb ik afgebroken maar er was een autoexec.bat bestand aangemaakt. Nadat ik daar op geklikt had werd het bestand Dust.exe aangemaakt en dat stond ook elke keer in de Taskmanager. Nu heb ik dat bestand handmatig verwijderd van de schijf en uit het register. Maar na het herstarten van de pc komt Windows met de melding dat het bestand dust.exe niet beschikbaar is. Dat klopt want dat heb ik verwijderd, maar ergens staat nog een commando om het programma te starten. Dat wil ik weghebben. In het tabbladen Autoexec.bat en startup van msconfig staat nergens iets van dust.exe. Hoe kan ik ervoor gaan zorgen dat die melding weggaat??????
Oud 19-12-2003, 19:15
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Waarom ga je dan na die half-complete installatie ook op bestandjes drukken wat je niet kent?

Probeer NFS eens volledig te installeren; en 'em vervolgens op de normale Uninstall-manier te verwijderen.
Oud 19-12-2003, 19:47
Verwijderd
Heheh Er is een aantal demo's van NFS:U in de omloop die niet helemaal koosjer zijn. Vooral op Kazaa is het oppassen. Een vriend van me heeft ook zo'n demo geinstalleerd en zijn hele systeem was erdoor verneukt. Pas na lange tijd handmatig de registry en de schijf opschonen kon hij weer aan de slag.

Je moet het register doorzoeken op *alles* met dust.exe. Het kan best zijn dat het nog ergens anders vermeld staat dan in de gangbare sleutels als Localmachine\software\windows\currentversion\run enz. Dus gewoon even goed opletten en anders Regcleaner ofzo draaien.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 20:13
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2003 @ 20:47:
Heheh Er is een aantal demo's van NFS:U in de omloop die niet helemaal koosjer zijn.
Het gaat hier om Hot Pursuit; niet Underground. En het is een demo; dus ik neem aan dat hij het via officiële + legale mirrors heeft gedownload i.p.v. KaZaA.
Oud 19-12-2003, 22:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 19-12-2003 @ 21:13:
Het gaat hier om Hot Pursuit; niet Underground. En het is een demo; dus ik neem aan dat hij het via officiële + legale mirrors heeft gedownload i.p.v. KaZaA.
Als dat zo is, moet hij kontakt opnemen waar hij het gedownload heeft.

Dit gaat vrijwel zeker om een virus/malware gedownload van b.v. KaZaA.
Oud 20-12-2003, 09:31
langejongen
langejongen is offline
Ik heb dit via KazaA gedownload.
Oud 20-12-2003, 09:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Niet zo handig, een .exe draaien van KaZaA.

Je computer is exploited, theoretisch betekent dat dat iemand toegang tot jouw computer heeft kunnen krijgen en er vrijwel alles mee kan doen. De enige veilige oplossing is formatteren en opnieuw installeren.

Een up-to-date viruscanner had je blijkbaar ook niet. Hopelijk leer je van dit soort missers, het kan altijd fout aflopen. Denk eens na over je internet bankieren, bijvoorbeeld.
Oud 20-12-2003, 11:40
langejongen
langejongen is offline
Ik heb een geupdate Norton virusscanner.
Oud 20-12-2003, 13:31
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Waarom ga je in hemelsnaam 'n legale demo via het onbetrouwbare KaZaA downloaden, terwijl je 't immers via officiële mirrors (lees: sites) kunt doen die ook nog eens véél meer bandbreedte bezitten.

Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik gewoon een typisch geval van dom/beperkend denkvermogen. En ook op (voor jou) onbekende autoexec.bat-bestanden gaan klikken waar je de werking niet van kent.

Ik hoop voor je dat je nu eens wakker word en gaat nadenken. Want ik heb je al eens vaker topics zien openen waarvan ik dacht; tsja...

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 13:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten