Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2003, 14:10
JaJ
JaJ is offline
ik ben ook begonnen met tekenen, na hier wat rond te hebben gekeken en met de hulp van enkele tutorials.
maar vooral in de tweede zitten een hoop fouten volgens mij. door zijn tuniek lijken zijn benen te kort om de een of andere reden.
kan iemand me vertellen hoe het beter moet?

Oud 20-12-2003, 14:14
Verwijderd
tip: let niet op manga maar ga realistisch tekenen, manga kan altijd nog...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:17
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 20-12-2003 @ 15:14:
tip: let niet op manga maar ga realistisch tekenen, manga kan altijd nog...
?? je moet toch makkelijk beginnen? ik weet niet, maar realistisch tekenen lijkt me zo ontzettend moeilijk
Oud 20-12-2003, 15:32
Verwijderd
Ik vind de tweede eigenlijk best goed gelukt hoor.. Bedenk je wel dat kleding enzo heel moeilijk is, vooral wijde gewaden... Het enige wat een beetje gek overkomt, is links (dus rechts van de getekende persoon) die scherpe bocht die de cape maakt. Die zou ik iets minder scherp maken.
Maar ik vind het echt goed gelukt hoor

(En je moet gewoon tekenen wat jij leuk vindt, als dat manga is, dan is dat manga.. Is ook goed om mee te oefenen, omdat je veel met de lijfjes kan enzo..)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:37
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-12-2003 @ 16:17:
?? je moet toch makkelijk beginnen? ik weet niet, maar realistisch tekenen lijkt me zo ontzettend moeilijk
Je komt moeilijk van manga af, mijn tip is om een paar tekeningen van Michael Turner, Billy Tan, Joe Madureira, Andy Green op te zoeken en deze stijl onder de knie te krijgen, zodra je een goed gevoel voor anatomie enz hebt kan je overstappen naar andere stijlen welke makkelijker zijn omdat je met cartooney met meer dingen weg kan komen.
Oud 20-12-2003, 15:45
\/ince
\/ince is offline
Mijn tip is eerder helemaal niet met Madureira of whatever te beginnen maar met een anatomie boek te beginnen, zo rip je nix en krijg je het lichaam onder controle, Stijl komt later...
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Wishmaster schreef op 20-12-2003 @ 16:45:
Mijn tip is eerder helemaal niet met Madureira of whatever te beginnen maar met een anatomie boek te beginnen, zo rip je nix en krijg je het lichaam onder controle, Stijl komt later...
mijn tip is hetzelfde als die van wishmaster. Je moet je eigen stijl ontwikkelen, en dat moet je niet bewust doen. Als je anatomie e.d. fatsoenlijk hebt geleerd te tekenen moet je gewoon blijven tekenen en je eigen stijl ontstaat vanzelf.
Het is wel vaak zo dat veel tekenaars beinvloed zijn door andere tekenaar doordat ze het werk van die tekenaars zijn gaan natekenen. Zo zijn er in de stripindustrie klonen geweest van andere tekenaars. Je moet je niet te veel laten beinvloeden door andere tekenaars als je ergens wilt komen. Niemand zoekt naar een tekenstijl die al bestaat. Een voorbeeld is Joe Madureira. Hij was zo populair dat jonge mensen massaal als hem probeerden te tekenen en erg ver zullen ze jammer genoeg niet komen.

Maar als je later niks wilt doen met tekenen en het voor de lol doet moet je tekenen wat je leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 17:30
funest
funest is offline
en ik bevestig even het bovenstaande

manga = big nono
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 19:14
funkypunk
funkypunk is offline
ik vind het wel leuk, maar voor mij is manga zo vet cliche en denk dus ook dat je beter bij het begin kan beginnen.
Oud 20-12-2003, 20:57
funest
funest is offline
dat begin is nog erger cliche, ik zou helemaal niet gaan tekenen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 21:32
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 20-12-2003 @ 16:45:
DO NOT DEFY ME INFIDEL!!!
Mss heb je gelijk, maar ik baseer het even op hoe ik het gedaan heb, ik ben begonnen door micheal turner te rippen, mn huidige stijl lijkt er niet eens op.
Nu ik er over nadenk heb ik nog nooit echt een anatomieboek doorgekeken....

Citaat:
en ik bevestig even het bovenstaande

manga = big nono
Hier kan ik zo pissig om worden, natuurlijk is manga een overused thema, maar kijk eens naar goede manga artist, dat is pure class.
Neem de Capcom artists of die van SNK, ook Madureira neigt vaak naar manga en KWINZ, een gerespecteerde artiest, zijn stijl heeft een hoop weg van manga, maar daar hoor je ook niemand om janken.
Net als bij realisme moet je bij manga ergens beginnen en dan ziet het er knullig en overused uit ja, later ga je dus aan je eigen stijl werken.
Dus gelieve die lijpe opmerkingen voor je te houden.
Danku.

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 21:35
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 20-12-2003 @ 20:14:
ik vind het wel leuk, maar voor mij is manga zo vet cliche en denk dus ook dat je beter bij het begin kan beginnen.
ja, maar nu hebben we al een aantal beginnen.
niet dat ik een afkeer van boeken heb ofzo, maar is er een goede anatomie site, dan kan ik eerst een kijken.
bedankt voor al die tips iig
Oud 20-12-2003, 23:48
Ieke
Ieke is offline
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Je moet gewoon heel veel tekenen en goed kijken naar mensen. Koop anders bij de slechte een boek over tekenen of anatomie, zo duur zijn ze niet. Verder plaatjes zoeken van mensen en gaan tekenen door te kijken.
Er zit zeker wat in
Oud 21-12-2003, 00:44
funest
funest is offline
Citaat:
Captain N schreef op 20-12-2003 @ 22:32:

Hier kan ik zo pissig om worden, natuurlijk is manga een overused thema, maar kijk eens naar goede manga artist, dat is pure class.
mja ik heb niks tegen goede manga.
maar ik heb wel iets tegen gekrabbelde, onnatuurlijke, nagetekende troep.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 01:28
Captain N
Captain N is offline
Ok maar je kan toch niet verwachten dat als iemand net begint hij hele kunstwerken uit zn mouw tovert.
Oud 21-12-2003, 11:23
funest
funest is offline
true
maar et is heir volges mij ook niet de bedoeling dat je elk schetsje post
en dan net zo goed, ik mag ook best kritiek leveren, en eigenlijk zeg ik evenveel als mensen die "dope!" of "geweldig" roepen..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 11:45
\/ince
\/ince is offline
loll precies!
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 12:16
Verwijderd
Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik manga niet zo'n heel slecht begin, de lichamen zijn vaak realistischer dan veel westerse stijlen. Met anatomie beginnen is om een eigen stijl te krijgen wel handiger, ja. Maar je kan het natuurlijk allebei doen. Je vrienden vragen of ze even 10 minuten voor je stil willen zitten zodat je hun houding na kunt tekenen. Manga krabbeltjes maken onder wiskunde. Met een anatomieboek erbij benen natekenen. De tv stop-zetten en gezichten maken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 15:20
Verwijderd
zoals ik al zei, het gaat erom wat je ermee wilt doen. Als je het voor de lol doet maakt het niet uit wat je tekent, als je het maar leuk vind.

Maar...als je later iets wilt doen met tekenen is het niet aan te raden om manga te leren. Er zijn al te veel artiesten die manga tekenen en in Westen is er weinig interesse in pure manga (als je kijkt naar de Amerikaanse strips).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten