Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 07:45
Blowie
Blowie is offline
Ik had ff een vraagje over het ENUM veld.. Meestal gebruik ik als iets alleen de optie 'aan' of 'uit' heeft ENUM('0','1') (en dan niet NULL als waarde toelaten, en dan '0' als standaard waarde) maar om ruimte te besparen schijnt het ook te kunnen met ENUM('1') in combinatie met de waarde NULL..

Heeft iemand dit ooit geprobeerd? En scheeld het daadwerkelijk wel ruimte?
Oud 22-12-2003, 08:36
Chimera
Chimera is offline
Enums worden gemapped op ints, dus je kunt net zo goed gewoon een small int gebruiken.

Waarom wil je ruimte besparen? Efficientie is veel belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 09:25
Verwijderd
heeft mysql geen bit datatype?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 09:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
eddie schreef op 22-12-2003 @ 10:25:
heeft mysql geen bit datatype?
Als 'ie dat al heeft wordt dat intern waarschijnlijk vertaald naar een x-byte structuur, meerdere bits in een byte opslaan is veel te inefficient.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 11:13
Blowie
Blowie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-12-2003 @ 09:36:
Enums worden gemapped op ints, dus je kunt net zo goed gewoon een small int gebruiken.

Waarom wil je ruimte besparen? Efficientie is veel belangrijker.
Het gaat inderdaad om efficientie.. maar meestal gaat dat gepaard met het indammen van opties.. alleen hier dus blijkbaar niet

En een BOOLEAN dan? Dat is gewoon 1 of 0..

Het vervelende is dat ik ooit ergens een pagina had met alle verschillende velden en wanneer je deze precies gebruikt.. maar die kan ik niet meer vinden.. Dus ik weet alleen de standaard nog..

*kan het niet hebbe, gaat zoeken*
ENUM - http://www.mysql.com/doc/en/ENUM.html
ALLES - http://www.mysql.com/doc/en/Column_types.html

Vergeet BOOLEAN.. dat is dus gewoon TINYINT(1)
Citaat:
If you store a number into an ENUM, the number is treated as an index, and the value stored is the enumeration member with that index. (However, this will not work with LOAD DATA, which treats all input as strings.) It's not advisable to store numbers in an ENUM string because it will make things confusing.
Hmm.. het ENUM idee is van de baan..

Jammer, naja.. kan ik mijn 'bron' in ieder geval vertellen dat het dus niet zo is..
Reageren

Regels voor berichten