"Ik hou van je, liefje..."
Zacht stem, hele zachte stem. "Dat moet je niet zeggen!" wanhopige snik (?). "Ik hou van je..." tragisch, triestig. En zo zacht. "Ja, ik hou van je."
"Nee-hee!" weer die snik, duidelijker nu. Zo zielig, zo zíelig!
En geluiden van brekend glas. Uit het raam gevallen? Waarschijnlijk ja. Vraag: wie?
"Hou van je..." weer een wanhopige snik, maar nu van de man. Tragisch.
Maddy Ness duwt heel voorzichtig met zijn neus op het power-knopje van de radio. Het lukt even niet met zijn handen, die zijn in twee grote waterdruppels verandert. Ze beginnen trouwens nu weer "handelijke" vormen aan te nemen, radio-hoorspel-verdriet duurt niet lang. Maddy heeft weer gewone handen. Het is een aangeboren afwijking, heeft men hem verteld. Een zeldzame "gave," noemde de dokter het. Vanaf zijn derde jaar al verraden Maddy's handen zijn humeur. Bijzonder onhandig (geintje), nou moet hij steeds zijn handen in zijn zakken houden als hij Tiffany ergens ziet. Hij kan jammer genoeg zijn handen niet in zijn zakken verbergen als hij met Jimmy praat, want dan veranderen zijn handen wel eens in cirkelzagen. Of enorme slagersmessen. HEt is maar één keer écht uit de hand (weer geintje) gelopen, dat was de eerste dag dat Naughty op school kwam. Toen vormden Maddy's handen samen een enorme guillotine en kreeg hij ze een hele tijd niet meer van elkaar los. Dat gebeurt nu niet meer. Ze veranderen hoogstens wel eens in geweren of wolfijzers. Soms best handig (het wordt steeds leuker hè). Maddy Ness is best populair dor die handen, helemaal tijdens een proefwerk. Het duurde een hele tijd voor de leraren ind e gaten hadden dat Maddy zo goed kon leren en dat zijn handen in de proefwerkantwoorden veranderden bij een toets. Nu is hij helaas apart gezet.
Maddy Ness heeft ruzie met Naugthy. Naugthy is van plan om Tiffany mee uit te vragen, met gevaar voor eigen leven, want als zij niet wil... Naugthy is niet bang. Ja, hij is nieuw, kunst! Maddy Ness vindt het niet zo stoer. Zijn handen veranderen langzaam in bakstenen. De bakstenen wilen erg graag het gezicht van Naugthy ombouwen, dat merkt Maddy heel duidelijk. Hij stapt langzaam op zijn aartszijand af. "Hee stoere! Zal ik het anders voor je vragen?" Naugthy kijkt stomverbaasd naar de bakstenen die uit Maddy's mouwen steken.
"Ik kan dat zelf wel!" Naugthy loopt op Tiffany af. Alle jongens kunnen duidelijk zien dat hij alles fout doet. Hij loopt veel te zelfverzekerd, hij kijkt alsof het antwoord niets anders dan JA kan zijn. Daarbij noemt hij de schoolprinses "Tif" en Tiffany haat troetelnaampjes. Hij krijgt klappen. Zonder meer.
Fout gedacht! Tiffany blóóst! De handen van Maddy veranderen in enorme vraagtekens en daarmee vertaald hij de gevoelens van alle jongens. Wat nu gebeurt is volstrekt onmogelijk. Ze zegt ja. Ze zegt echt ja! Iedereen hoort het. Maddy's handen zijn alweer cirkelzagen. Hij beukt woedend tegen de muur van de school. "Auw!" Tiffany komt dodelijk geschrokken op hem afgelopen. "Daar moet een verbandje om!" zegt ze. "Ik loop wel even mee naar binnen." Maddy's handen zijn nu twee grote tomaten. Tiffany schiet in de lach. De jongens kijken het tweetal verbaasd na terwijl ze de school in lopen. "Die heeft haar dag niet," zegt Neurrink. Naugthy haalt zijn schouders op. "Ze gaat mooi wel zaterdag naar de bioscoop met mij!"
"Reken er maar niet op," zegt Neurrink peinzend. "Zo'n dag als deze heeft ze niet zo vaak."