Advertentie | |
|
![]() |
|
Je moet niet te snel denken dat je goed genoeg bent. een paar kleine foutjes en ze laten je zakken, dan heb je n hoop geld weg gegooid. Om dan de examinator de schuld te geven is wel erg makkelijk. Je kunt er vanuit gaan dat ze objectief zijn en dat ze oordelen op t feit of jij je examen kunt halen of niet.
Tuurlijk is t klote omdat t gewoon ontzettend duur is. Maar even afwachten tot je t naar je leraars mening goed genoeg kan, kan je een hoop geld besparen. ps. een signature (onderaan je post) kun je gewoon bij je opties instellen, dit ziet er n btje raar uit |
![]() |
|
mijn rijinstructeur vertelde mij ook dat het CBR maar een klote organisatie is. Er zijn zat mensen die goed kunnen rijden maar omdat de examinator van ze vrouw af moest blijven de nacht ervoor laat ie je dan zomaar zakken. Je kunt er weinig tegen doen want de mening van de examinator is nou eenmaal bepalend.
Enigste advies dat ik je kan geven... Probeer gewoon heel normaal en sociaal over te komen(ook als je dit niet bent) want het speelt wel degelijk een rol ookal zeggen ze van niet.
|
Niemand kan 100% objectief over zichzelf denken. Misschien ziet je instructeur of de examinator net wat andere dingetjes dan jij... Ze hebben er immers al jarenlange ervaring in. Als ik jou was zou ik er gewoon naar luisteren.
Mijn instructeur keek gelukkig goed naar mij: ik had volgens hem qua hoe ik reed al wel eerder op examen gekund, maar had toen zelf nog niet door dat ik het kon en had er dus ook nog geen vertrouwen in. Nu had ik dat wel en ben ik ook geslaagd ![]() |
![]() |
|
Andere mensen kunnen jou wel zien rijden, maar die zien niet specifieke dingen als bijvoorbeeld het kijken. Het merendeel van de mensen die praktijkexamen doet, valt af omdat ze niet voldoende kijken.
Of te weinig verkeersinzicht, want heel veel met dat kijken te maken heeft. Dan kan jij nog elke bocht perfect nemen, netjes kunnen in- en uitparkeren, de hellingproef beheersen enzovoorts; als dat kijken niet goed gaat, dan zak je toch echt. En dat is dus iets wat iemand van buitenaf niet kan zien. Zo zijn d'r wel meer voorbeeldjes die niet van buitenaf te zien zijn. Bovendien heeft die TTT er helemaal niks mee te maken, want je instructeur is degene die beslist of jij klaar bent voor je examen: niet de examinator. En extra lessen volgen is dan wel kostbaar, maar een praktijkexamen waarbij je zakt is nog veel kostbaarder.
||
Citaat:
|
![]() |
Je instructeur vindt het dus nog niet goed genoeg. Misschien kan je hem vragen waarom precies, zodat je daar op kan gaan letten.
Succes! (En ik heb uiteraard zelf geen ervaring, ben nog geen 18!)
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
hier nog even 1 reden waarom rij-instructeurs je niet zo snel examen laten doen :
- een aantal leerlingen, potientele klanten, kijken voor hun rijles eerst na welke rijschool bij hun in de buurt een goed slagingspercentage hebben. (www.cbr.nl) - als een rij-instructeur dus een redelijke leerling op examen stuurt, de leerling zakt, dan zakt zijn slaginspercentage ! dus een rijschool met 100% slaginspercentage kan best een rijschool zijn waar je pas na honderd lessen examen mag doen, maar dat zie je niet in de cijfertjes ! overigens is de instructeur degene die beoordeelt of jij goed genoeg bent - niet de examinator van de (nog steeds vrijwillige) TTT, niet jijzelf en zeker niet mensen die jou 'hebben zien rijden'. de grootste idioot kan netjes rijden, zolang er een instructeur naast hem/haar zit. het gaat ook om jouw eigen inzicht. als je echt examen wil doen, dan kun je dat natuurlijk ook wel bij je instructeur aangeven. overigens was het wel leuk als je bij je post even zet hoeveel lessen je hebt gehad... ![]()
|
die mensen die vonden dat jij goed rijdt zaten die bij jouw in de auto.
en mensen denken altijd dat ze goed kunnen rijden. hetzelfde als je zat bent dan zeggen ze ook altijd dat ze maar aangeschoten zijn. je moet niet te snel oordelen over je eigen rijgedrag dat kun je niet daarom hebben ze ook een examinator uitgevonden.
||
Citaat:
Als hij jou steeds maar meer lessen laat nemen vind ik dat ook raar, de kans is wel erg klein dat je de eerste keer slaagt, ga gewoon op en als je zakt neem je toch weer wat lessen.. zou lullig zijn als je nu nog meer lessen neemt, zakt, en dan nog meer lessen moet nemen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() rijschool waar ik les had, heeft een slagingspercentage bij eerste examens tussen 66 en 70% (150 jaarlijks) en het is zeker niet de enige met zulke cijfers op www.cbr.nl bovendien zit er maar een iemand achter het stuur, nietwaar? als je geen fouten maakt, hebben ze niks om je op te laten zakken.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Mijn rijlesdrama:
Ik had nog maar een paar rijlessen genomen en toen stond ik voor het stoplicht te wachten er waren twee rijbanen die rechtdoor gingen en toen het stoplicht op groen sprong reed ik dus verder ik was op de rechterrijbaan en een jeep van de linkerrijbaan kwam opeens voor mij op de rijbaan zonder richtingaanwijzer ofzo ik schrok me dood en draaide met mijn stuur naar recht en ik zat dus op die andere rijbaan. Mijn rij-instructeur zei van eerste paniekreactie is de rem, en niet stuur naar rechts gooien. Maar ik heb dus net mijn theorie gehaald (eindelijk!!) en mijn rij-instructeur zegt dat ik dus mijn papieren maar moet mee nemen om de volgende les op te sturen ik vind het zelf een beetje te vroeg en ben er niet zeker van of ik het wel zal halen, maar volgens mijn rij-instructeur is het wel goed zo. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn drama: Met hellingtrekken achteruit rijden, op een milimeter na tegen de nieuwste porsche ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb ellenlange verhalen over zulke situaties, en daarin is zeker wel de examinator de schuldige ![]()
|
Verwijderd
|
Of je hebt een examinator die niet goed snik is... de man die mij de eerste keer heeft laten zakken heeft een kennis van mij laten zakken omdat ze in de twééde versnelling door de bocht ging. Hij vond dat ze naar de 1 moest. *schudt hoofd*
Hij heeft mij de tweede keer laten slagen, maar alleen omdat er iemand bij zat om hém te controleren, vermoed ik. Ik reed niets beter of slechter dan de vorige keer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Annexsaaitsie #1939 Verwijderd | 500 | 22-09-2015 20:42 | |