Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 14:43
Lil_Alycia
Lil_Alycia is offline
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje bezig met rijlessen, en heb ook al heel wat rijlessen gehad, eerlijk gezegd genoeg om mee op te gaan en te slagen.
Maar steeds zeggen ze nee Alycia ( zo heet ik nu eenmaal) pak nog wat lessen en dit en dat, terwijl tal van mensen tegen mij zeggen dat ze me hebben zien rijden en vonden dat ik het goed deed.
Op mijn TTT ( tussentijdese toets) had ik echt een etter van een examinator, ik denk al bijna dat hij iets tegen mij had, want naar mijn denken had ik het keurig gedaan.
Ik ben echt niet iemand die snel oordeelt en heb een vrij los sociaal denkbeeld.

Heeft iemand ervaring met zoiets, wat het rijbewijs halen betreft?

Gelieve alleen serieuze reacties wat het ligt me zeer ter harte!

Groetjes Alycia
Citaat:
Nothing beats a lion
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2003, 15:13
miro
miro is offline
Je moet niet te snel denken dat je goed genoeg bent. een paar kleine foutjes en ze laten je zakken, dan heb je n hoop geld weg gegooid. Om dan de examinator de schuld te geven is wel erg makkelijk. Je kunt er vanuit gaan dat ze objectief zijn en dat ze oordelen op t feit of jij je examen kunt halen of niet.

Tuurlijk is t klote omdat t gewoon ontzettend duur is. Maar even afwachten tot je t naar je leraars mening goed genoeg kan, kan je een hoop geld besparen.

ps. een signature (onderaan je post) kun je gewoon bij je opties instellen, dit ziet er n btje raar uit
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 16:01
gary moore
gary moore is offline
mijn rijinstructeur vertelde mij ook dat het CBR maar een klote organisatie is. Er zijn zat mensen die goed kunnen rijden maar omdat de examinator van ze vrouw af moest blijven de nacht ervoor laat ie je dan zomaar zakken. Je kunt er weinig tegen doen want de mening van de examinator is nou eenmaal bepalend.

Enigste advies dat ik je kan geven...
Probeer gewoon heel normaal en sociaal over te komen(ook als je dit niet bent) want het speelt wel degelijk een rol ookal zeggen ze van niet.
Oud 14-12-2003, 17:28
Verwijderd
Zeg gewoon dat je het toch wil proberen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niemand kan 100% objectief over zichzelf denken. Misschien ziet je instructeur of de examinator net wat andere dingetjes dan jij... Ze hebben er immers al jarenlange ervaring in. Als ik jou was zou ik er gewoon naar luisteren.
Mijn instructeur keek gelukkig goed naar mij: ik had volgens hem qua hoe ik reed al wel eerder op examen gekund, maar had toen zelf nog niet door dat ik het kon en had er dus ook nog geen vertrouwen in. Nu had ik dat wel en ben ik ook geslaagd .
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 20:34
Balance
Balance is offline
Andere mensen kunnen jou wel zien rijden, maar die zien niet specifieke dingen als bijvoorbeeld het kijken. Het merendeel van de mensen die praktijkexamen doet, valt af omdat ze niet voldoende kijken.
Of te weinig verkeersinzicht, want heel veel met dat kijken te maken heeft.
Dan kan jij nog elke bocht perfect nemen, netjes kunnen in- en uitparkeren, de hellingproef beheersen enzovoorts; als dat kijken niet goed gaat, dan zak je toch echt.
En dat is dus iets wat iemand van buitenaf niet kan zien.
Zo zijn d'r wel meer voorbeeldjes die niet van buitenaf te zien zijn.

Bovendien heeft die TTT er helemaal niks mee te maken, want je instructeur is degene die beslist of jij klaar bent voor je examen: niet de examinator. En extra lessen volgen is dan wel kostbaar, maar een praktijkexamen waarbij je zakt is nog veel kostbaarder.
Oud 14-12-2003, 20:35
Balance
Balance is offline
Nieuwsgierig : hoeveel lessen heb je eigenlijk al gehad dan?
Oud 14-12-2003, 21:02
Thomas
Thomas is offline
Het examen moet worden aangevraagd door je instructeur, dus hij zal jou goed genoeg vinden. Hij heeft daar de ervaring in weet exact wat verwacht wordt van een aspirant-automobilist. Als het echt te gek wordt dat kan je er natuurlijk wat van zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 21:10
Verwijderd
je zegt het zelf al.
Citaat:
Nothing beats a lion
waar zelfvertrouwen is, is ook het roze papiertje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 16:49
gary moore
gary moore is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-12-2003 @ 20:53:
Misschien ziet je instructeur of de examinator net wat andere dingetjes dan jij... Ze hebben er immers al jarenlange ervaring in.
en ook al jarenlange ervaring dat ze ook hun brood moeten verdienen.
Oud 15-12-2003, 16:56
desiree1986
desiree1986 is offline
Je instructeur vindt het dus nog niet goed genoeg. Misschien kan je hem vragen waarom precies, zodat je daar op kan gaan letten.

Succes! (En ik heb uiteraard zelf geen ervaring, ben nog geen 18!)
Oud 15-12-2003, 18:25
Boogie
Boogie is offline
Werk, Recht & Geld? Ja, het kost een hoop geld maar toch past het beter op De Kantine.
Oud 18-12-2003, 11:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Iedereen heeft zijn eigen mening he. De een is wat preciezer dan de andere. En je had misschien pech dat die examinator een rotdag had...
Oud 18-12-2003, 11:24
Verwijderd
Volgens mij is de TS dit forum allang vergeten hoor
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:37
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Boogie schreef op 15-12-2003 @ 19:25:
Werk, Recht & Geld? Ja, het kost een hoop geld maar toch past het beter op De Kantine.
Het is niet RECHTmatig en het kost inderdaad een hoop GELD en de mensen die bij het CBR WERKen die doen inderdaad slecht WERK !
Oud 18-12-2003, 11:38
Verwijderd
Een tegenligger kan ook een rotdag hebben,
dus is vrij realistisch dan
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 12:05
Gatara
Gatara is offline
Het erge van het CBR is dat het een onderneming is.

Uit op winstbejag dus.
Het is geen stichting ofzo.
Oud 18-12-2003, 12:17
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-12-2003 @ 13:05:
Het erge van het CBR is dat het een onderneming is.

Uit op winstbejag dus.
Het is geen stichting ofzo.
Citaat:
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR)

Dit privaatrechtelijke ZBO zal worden gesplitst. De publieke taken (toetsing van de rijvaardigheid en rijgeschiktheid) zullen worden ondergebracht in een publiekrechtelijk ZBO. De niet-publieke activiteiten zullen worden afgestoten naar een privaatrechtelijke organisatie. Een uitzondering hierbij kan gelden voor de (commerciële) advieswerkzaamheden die verband houden met de bijzondere expertise die het CBR in het kader van zijn overheidstaken bezit. Begin 2001 zullen verdere voorstellen ter uitwerking van de plannen gereed zijn. Naar verwachting zal de concept-instellingswet in 2002 aan de Kamer worden aangeboden.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/?lc=nl&page=686
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:19
Gatara
Gatara is offline
Wawl, toen had ik mijn rijbewijs al
Oud 18-12-2003, 14:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hier nog even 1 reden waarom rij-instructeurs je niet zo snel examen laten doen :

- een aantal leerlingen, potientele klanten, kijken voor hun rijles eerst na welke rijschool bij hun in de buurt een goed slagingspercentage hebben. (www.cbr.nl)

- als een rij-instructeur dus een redelijke leerling op examen stuurt, de leerling zakt, dan zakt zijn slaginspercentage ! dus een rijschool met 100% slaginspercentage kan best een rijschool zijn waar je pas na honderd lessen examen mag doen, maar dat zie je niet in de cijfertjes !

overigens is de instructeur degene die beoordeelt of jij goed genoeg bent - niet de examinator van de (nog steeds vrijwillige) TTT, niet jijzelf en zeker niet mensen die jou 'hebben zien rijden'. de grootste idioot kan netjes rijden, zolang er een instructeur naast hem/haar zit. het gaat ook om jouw eigen inzicht.
als je echt examen wil doen, dan kun je dat natuurlijk ook wel bij je instructeur aangeven.

overigens was het wel leuk als je bij je post even zet hoeveel lessen je hebt gehad...
Oud 18-12-2003, 14:32
Machiavelli
Machiavelli is offline
Geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:42
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik heb eerst het examen gelpand en hoeveel lessen ik zou krijgen en ben daarna pas gaan rijden had wel eerst een test gehad/
Oud 19-12-2003, 09:28
Tandpasta
Tandpasta is offline
Mjah, moeilijke zaak. Als jij denkt dat je er klaar voor bent dan moet je het via je instructeur aanvragen.
Oud 19-12-2003, 14:25
very drunk driver
very drunk driver is offline
die mensen die vonden dat jij goed rijdt zaten die bij jouw in de auto.

en mensen denken altijd dat ze goed kunnen rijden. hetzelfde als je zat bent dan zeggen ze ook altijd dat ze maar aangeschoten zijn.

je moet niet te snel oordelen over je eigen rijgedrag dat kun je niet daarom hebben ze ook een examinator uitgevonden.
Oud 21-12-2003, 12:43
Tom
Tom is offline
Citaat:
gary moore schreef op 14-12-2003 @ 17:01:
mijn rijinstructeur vertelde mij ook dat het CBR maar een klote organisatie is. Er zijn zat mensen die goed kunnen rijden maar omdat de examinator van ze vrouw af moest blijven de nacht ervoor laat ie je dan zomaar zakken. Je kunt er weinig tegen doen want de mening van de examinator is nou eenmaal bepalend.

Enigste advies dat ik je kan geven...
Probeer gewoon heel normaal en sociaal over te komen(ook als je dit niet bent) want het speelt wel degelijk een rol ookal zeggen ze van niet.
Helemaal mee eens! Zelf 3 keer gezakt en de 4e keer geslaagd.. als ik zelf niet zou opletten was ik al 10 keer doodgeweest). Die keer dat ik geslaagd was reed ik zeker niet beter dan de andere keren, CBR is naar mijn mening uit op geld.

Als hij jou steeds maar meer lessen laat nemen vind ik dat ook raar, de kans is wel erg klein dat je de eerste keer slaagt, ga gewoon op en als je zakt neem je toch weer wat lessen.. zou lullig zijn als je nu nog meer lessen neemt, zakt, en dan nog meer lessen moet nemen.
Oud 21-12-2003, 13:04
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Tom schreef op 21-12-2003 @ 13:43:
de kans is wel erg klein dat je de eerste keer slaagt
valt best mee hoor
rijschool waar ik les had, heeft een slagingspercentage bij eerste examens tussen 66 en 70% (150 jaarlijks) en het is zeker niet de enige met zulke cijfers op www.cbr.nl

bovendien zit er maar een iemand achter het stuur, nietwaar? als je geen fouten maakt, hebben ze niks om je op te laten zakken.
Oud 21-12-2003, 13:10
miro
miro is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 21-12-2003 @ 14:04:
valt best mee hoor
rijschool waar ik les had, heeft een slagingspercentage bij eerste examens tussen 66 en 70% (150 jaarlijks) en het is zeker niet de enige met zulke cijfers op www.cbr.nl

bovendien zit er maar een iemand achter het stuur, nietwaar? als je geen fouten maakt, hebben ze niks om je op te laten zakken.
Mijn rijschool heeft zelfs een slagingspercentage van 81 - 85 bij het eerste examen (des te erger als je zakt )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 14:21
Verwijderd
Die percentages kunnen worden gemanipuleerd (stond een een tijdje geleden in de krant) en bovendien is het niet echt helemaal eerlijk, je ziet niet hoeveel lessen iedereen heeft gehad, hebben ze er 100 gehad voor de 1x rijexamen of 10?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:00
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Alex schreef op 21-12-2003 @ 15:21:
Die percentages kunnen worden gemanipuleerd (stond een een tijdje geleden in de krant) en bovendien is het niet echt helemaal eerlijk, je ziet niet hoeveel lessen iedereen heeft gehad, hebben ze er 100 gehad voor de 1x rijexamen of 10?
een rijschool die na veel meer lessen iemand pas af laat rijden, prijst zich door de kosten en de duur van de opleiding uit de markt. dat zal door die markt in meer of mindere mate wel afgestraft worden. Voor rijscholen met weinig lessen dus kortere en goedkopere rijopleidingen geldt het omgekeerde: zij krijgen juist negatieve publiciteit door dit soort cijfers van het cbr. (ik heb weinig meer betaald dan vrienden en er zijn > 20 rijscholen hier hoor)
Oud 21-12-2003, 20:23
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Mijn rijlesdrama:
Ik had nog maar een paar rijlessen genomen en toen stond ik voor het stoplicht te wachten er waren twee rijbanen die rechtdoor gingen en toen het stoplicht op groen sprong reed ik dus verder ik was op de rechterrijbaan en een jeep van de linkerrijbaan kwam opeens voor mij op de rijbaan zonder richtingaanwijzer ofzo ik schrok me dood en draaide met mijn stuur naar recht en ik zat dus op die andere rijbaan. Mijn rij-instructeur zei van eerste paniekreactie is de rem, en niet stuur naar rechts gooien.

Maar ik heb dus net mijn theorie gehaald (eindelijk!!) en mijn rij-instructeur zegt dat ik dus mijn papieren maar moet mee nemen om de volgende les op te sturen ik vind het zelf een beetje te vroeg en ben er niet zeker van of ik het wel zal halen, maar volgens mijn rij-instructeur is het wel goed zo.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 21:58
miro
miro is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 21-12-2003 @ 21:23:
Mijn rijlesdrama:
Ik had nog maar een paar rijlessen genomen en toen stond ik voor het stoplicht te wachten er waren twee rijbanen die rechtdoor gingen en toen het stoplicht op groen sprong reed ik dus verder ik was op de rechterrijbaan en een jeep van de linkerrijbaan kwam opeens voor mij op de rijbaan zonder richtingaanwijzer ofzo ik schrok me dood en draaide met mijn stuur naar recht en ik zat dus op die andere rijbaan. Mijn rij-instructeur zei van eerste paniekreactie is de rem, en niet stuur naar rechts gooien.
Gelukkig maar dat er niks ergs is gebeurd.

Mijn drama: Met hellingtrekken achteruit rijden, op een milimeter na tegen de nieuwste porsche
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 08:10
Talon
Talon is offline
Citaat:
miro schreef op 14-12-2003 @ 16:13:
Je moet niet te snel denken dat je goed genoeg bent. een paar kleine foutjes en ze laten je zakken, dan heb je n hoop geld weg gegooid. Om dan de examinator de schuld te geven is wel erg makkelijk. Je kunt er vanuit gaan dat ze objectief zijn en dat ze oordelen op t feit of jij je examen kunt halen of niet.

Tuurlijk is t klote omdat t gewoon ontzettend duur is. Maar even afwachten tot je t naar je leraars mening goed genoeg kan, kan je een hoop geld besparen.

ps. een signature (onderaan je post) kun je gewoon bij je opties instellen, dit ziet er n btje raar uit

Ik heb ellenlange verhalen over zulke situaties, en daarin is zeker wel de examinator de schuldige
Oud 22-12-2003, 10:37
Verwijderd
Of je hebt een examinator die niet goed snik is... de man die mij de eerste keer heeft laten zakken heeft een kennis van mij laten zakken omdat ze in de twééde versnelling door de bocht ging. Hij vond dat ze naar de 1 moest. *schudt hoofd*
Hij heeft mij de tweede keer laten slagen, maar alleen omdat er iemand bij zat om hém te controleren, vermoed ik. Ik reed niets beter of slechter dan de vorige keer.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 12:00
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-12-2003 @ 11:37:
Of je hebt een examinator die niet goed snik is... de man die mij de eerste keer heeft laten zakken heeft een kennis van mij laten zakken omdat ze in de twééde versnelling door de bocht ging. Hij vond dat ze naar de 1 moest. *schudt hoofd*
Hij heeft mij de tweede keer laten slagen, maar alleen omdat er iemand bij zat om hém te controleren, vermoed ik. Ik reed niets beter of slechter dan de vorige keer.
Mijn rij-instructeur zegt altijd ik kijk wel wie je krijgt en aan de hand daarvan rij ik mee of niet. Ze kent zo'n beetje alle examinators en hoe ze zijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 12:01
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
miro schreef op 21-12-2003 @ 22:58:
Gelukkig maar dat er niks ergs is gebeurd.

Mijn drama: Met hellingtrekken achteruit rijden, op een milimeter na tegen de nieuwste porsche
hahahaha een porsche nog wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten