Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 18:04
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ik heb weer eens advies nodig..

Ik ga aankomende zaterdag op vakantie,naar me tante voor 2 weken, ze woont in Amerika dus das allemaal vet gaaf
Ik vier daar dus kerst en oud en nieuw. Daarna kom ik weer terug.

Maar moet ik haar vertellen dat ik dagen heb dat ik niet wil eten, dat ik heel erg met eten bezig ben en veel op me gewicht let? dat ik eigenlijk geen vette dingen wil eten.. iig niet teveel..
dat ik daar gewoon mee zit..
Ik ben ook onwijs bang dat ik veel aankom.. dat ga k dr niet zeggen maar moet ik vertellen dat ik nogal met eten bezig ben,...
Ik ga trouwens met mijn zus, die mag hier overigens niks van weten.

en het 2e is:
Moet ik haar vertellen van am? ik ben namelijk onwijs bang dat ze littekens ziet...
Ik ben bang dat als ik het vertel ze het aan me ouders verteld. Dat wil ik absoluut niet.. Ze heeft me gezegd, dat als het om zm gaat ze het wel aan me ouders moet vertellen (als ik echt op het punt sta enz.) En als het iets is wat gevaarlijk is enz.. Als de hulpverlening het al weet zal ze dr nog over moeten nadenken om het te vertellen..

Deze 2 dingen.. vooral het laatste bezorgen mij echt een hoop spanning.. (srry als het laatste niet besproken mag worden) verder niet ingaan op am, want dan gaat ie vast dicht.

Wat zouden jullie doen?

kuzzies mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2003, 18:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
leuk van die vakantie

en gewoonz eggen dat je erg op je eten let, niks verkeerd mee. Moet je trouwens zeker doen, want ze willen nog wel eens erg vet eten in amerika dus
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:10
Miracle
Miracle is offline
Over het eten:
Ik zou gewoon zeggen dat je aan het lijnen bent en niet door dit weer alles wilt laten verpesten. Dus niet echt zeggen van problemen met eten, maar gewoon duidelijk maken dat je een ander voedingsschema hebt dan de meeste mensen...

Over dat andere:
Als je het kunt verbergen zou ik dat wel doen. Het is winter en koud, dus ik denk dat dat wel moet lukken (ook omdat je het toch al verbergt voor je zus).

Dat zou ik doen. Maar voorwaarde is wel dat je je daar goed kunt houden, zonder dat iemand het weet... Dus stel je voelt je klote en je wilt met iemand erover praten, dan zou het wel handig zijn als ze het al weet. (je moet het wel vol kunnen houden)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 15-12-2003 @ 19:10:
Over dat andere:
Als je het kunt verbergen zou ik dat wel doen. Het is winter en koud, dus ik denk dat dat wel moet lukken (ook omdat je het toch al verbergt voor je zus).
Maar in Amerika is het niet overal erg koud in de winter, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:10
Verwijderd
ik zou het niet inhoudelijk vertellen, maar ik zou wel iets zeggen van dat je je klote voelt de laatste tijd bijvoorbeeld. Dan weet ze dát er iets is, maar niet wát. *goh*
Dan hoef je ook niet alles uit te leggen zegmaar, maar wordt er toch rekening met je gehouden.
Dat is misschien wel prettig..

Veel plezier op vakantie in ieder geval en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:13
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ze weet dat het heel slecht gaat, ze weet van zelfmoord. En ze weet van de hulpverlening, het enige wat ze niet weet is am..
Ik wil het alleen vertellen als ze dr mond verder houd..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:15
Verwijderd
gewoon eerlijk zijn
maar niet ALLEEN maar over de slechte dingen praten.

probeer de indruk te wekken dat het weer beter gaat.
hangt ook af van je oma, weet niet of die zich snel druk maakt om alles (zoals mijn oma die zich al zorgen maakt als we haar een dag niet hebben gebeld pff )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 15-12-2003 @ 20:13:
ze weet dat het heel slecht gaat, ze weet van zelfmoord. En ze weet van de hulpverlening, het enige wat ze niet weet is am..
Dat is een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden. Wij kennen haar niet.

Misschien moet je gewoon wachten hoe het daar gaat?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 15-12-2003 @ 20:13:
Of ze d'r mond houdt, dat kunnen wij niet weten. Wat dreen zegt dus. Jij kent haar het beste. Misschien idd ff afwachten hoe het daar gaat?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:18
Verwijderd
sorry, maar wat is am?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 15-12-2003 @ 20:18:
sorry, maar wat is am?
zelfverwonding *zegmaar*
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:29
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 15-12-2003 @ 19:13:
als ze toch al zoveel weet misschien kan je hier ook met haar over praten, ze kan je door de 2 weken steunen
Oud 15-12-2003, 19:52
Verwijderd
Over de AM, is het niet mogelijk om dat te verbergen? Ik denk dat dat veel problemen en uitleg zal besparen (zou voor jou ook wel beter zijn dan). En dan het eten nog, hm je zou gewoon kunnen proberen om veel gezonde dingen te eten..niet te veel vet. En idd, je zou gewoon kunnen zeggen dat je niet zo veel (vet) eten wilt hebben, omdat je net even tijdelijk met een dieet begonnen bent, en dat het zonde is als je dat verpest door vette dingen te gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:02
Eend
Eend is offline
Wat denk jezelf?
Denk je dat je het fijn zal vinden als ze het weten?
Oud 15-12-2003, 20:36
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 20:52:
Over de AM, is het niet mogelijk om dat te verbergen? Ik denk dat dat veel problemen en uitleg zal besparen (zou voor jou ook wel beter zijn dan). het zit op me hand, ik wil het wel vertellen aan haar, het neemt spannig voor me weg..

En dan het eten nog, hm je zou gewoon kunnen proberen om veel gezonde dingen te eten..niet te veel vet. En idd, je zou gewoon kunnen zeggen dat je niet zo veel (vet) eten wilt hebben, omdat je net even tijdelijk met een dieet begonnen bent, en dat het zonde is als je dat verpest door vette dingen te gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:13
funkypunk
funkypunk is offline
hey, ik ken je verder niet en he je posts niet gevolgd, maaar kan je het dan beter gewoon niet weer doen (AM, ik heb het ook gedaan en je zult er vast redenen voor hebben, maar dan kan je ook reacties verwachten....)
eten, tjah, ik ben deze zomer in amerika geweest en amerikanen eten ongezond over het algemeen, maar het ligt aan het gezin of ze er problemen mee hebben dat je niet echt goed eet
waar ik was, is aardappelschillen al een grote moeite en valt onder koken en gesamenlijk eten deden ze niet echt en ik hoorde dat het met kerst ook wel echt gewoon af en aan lopen was en dus niet echt zo knus als je het op tv ziet

sterkte en veel plezier during your stay!
Oud 15-12-2003, 22:47
Verwijderd
is erg moeilijke situatie vrees ik. Kben ook am-er, en weet hoe moeilijk het kan zijn, je hebt de drang om het wel te vertellen, zodat diegene er van weet, maar aan de andere kant die rot angst. Probeer het toch maar voor je te houden, mocht ze het zien, dan kun je altijd nog zeggen dat je am-er bent.

En het eten, tja, ook dat is iets wat ik (helaas) ook maar al te goed ken. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen dat je de laatste tijd gewoon niet zoveel honger hebt, dat kan helpen Als je zegt dat je aan de lijn bent kan ze namelijk ook weer conclusies denken.

Khoop dat je ondanks dat je hier zo mee zit nog wel kan genieten van je vakantie

Liefs,
DD
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 07:40
Verwijderd
Ja als jij het toch wel graag vertelt van je AM, ik denk dat je moet doen wat je het beste lijkt. Dus als je het wilt vertellen, vertel je het..en leg je misschien dan ook wel uit waarom je het doet. Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 11:51
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 16-12-2003 @ 08:40:
Ja als jij het toch wel graag vertelt van je AM, ik denk dat je moet doen wat je het beste lijkt. Dus als je het wilt vertellen, vertel je het..en leg je misschien dan ook wel uit waarom je het doet. Sterkte ermee.
Oud 16-12-2003, 12:45
Nona
Nona is offline
Over je eetgewoonten kan je het natuurlijk gewoon hebben zodat er rekening mee gehouden kan worden. Het lijkt me beter dat je weinig eet van gezonde dingen dan dat je helemaal niets eet van vette dingen. Als je familie dus rekening kan houden met hoe jij over je figuur denkt krijg je in ieder geval nog het één en ander binnen en dat is belangrijk.

Over je am; ik zou het niet weten. Als je denkt dat ze er toch achter komen zou ik er op een rustig moment over beginnen. Het is in ieder geval niet verstandig het te vertellen terwijl je iets anders aan het doen bent. Dan komt zulk nieuws erg onverwacht en kan je familie er nog weleens van schrikken.
Als je niet verwacht dat ze het gaan zien hoef je het natuurlijk niet te vertellen, maar als ze daarvoor openstaan zou dat wel goed zijn. Dan kan je je verhaal kwijt en kunnen mensen je ook een beetje in de gaten houden.

Veel plezier in je vakantie.
Oud 16-12-2003, 14:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-12-2003 @ 13:45:
Het lijkt me beter dat je weinig eet van gezonde dingen dan dat je helemaal niets eet van vette dingen.
Het lijkt me eerder beter dat je normaal eet van gezonde dingen, en minder/geen vette dingen.

Verder ben ik het met je eens.
Oud 17-12-2003, 14:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
pff..
Nou ik heb net een mailtje verstuurd waarin ik vertel over am.. (ja, ik wou het erg graag doen voor dat ik daarheen ging) Ik ben nu alleen wel heel bang voor de reactie.

Over dat eten, ik vertel het niet. I eet wel gewoon minder, en anders moet ik daarna maar weer als een idioot gaan lijnen..
Als ik dit ook nog eens vertel dan zou ze me echt voor gek verklaren, of me ouders alsnog inlichten.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:43
Nona
Nona is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-12-2003 @ 15:37:
Over dat eten, ik vertel het niet. I eet wel gewoon minder, en anders moet ik daarna maar weer als een idioot gaan lijnen..
Als ik dit ook nog eens vertel dan zou ze me echt voor gek verklaren, of me ouders alsnog inlichten.
Je moet niet minder gaan eten en zeker niet gaan lijnen. Probeer gewoon normaal te eten. Niet te vet als je je daar rot door voelt, maar ook zeker niet te weinig. Lijnen is niet goed voor je. Als je lijnt gaat je lichaam juist als een gek al het vet dat binnenkomt opslaan omdat dat nodig is en zo blijf je aankomen en afvallen.
Oud 18-12-2003, 07:36
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-12-2003 @ 15:37:
pff..
Nou ik heb net een mailtje verstuurd waarin ik vertel over am.. (ja, ik wou het erg graag doen voor dat ik daarheen ging) Ik ben nu alleen wel heel bang voor de reactie.

Vind het knap van je, dat je ze gemaild hebt over je am. Heb je al wat gehoord misschien?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 15:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2003 @ 20:08:
Maar in Amerika is het niet overal erg koud in de winter, volgens mij.
nee, ik ben 2 jaar geleden in de winter naar Florida geweest.
28C heerlijk... maar in zo'n situatie niet.

ik denk idd dat het eten niet zo'n probleem is.
wat de anderen gewoon zeggen, vertellen dat je aan de lijn doet (verw8 dan wel reacties dat je dat helemaal niet nodig hebt, want dat heb je idd niet).
van de am, het ligt eraan wáár in Amerika je gaat (ik d8 dat je het wel had verteld?) maar je kan het verbergen denk, zou ik doen...

xxx
Oud 19-12-2003, 17:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
nou, we gaan daar skieen dus ik zou het wel kunnen verbergen op zich.. maar ik ben ook zo'n rund die het op me hand doet.. dus dat valt niet te verbergen.. ze weet het nu, en reageerde goed.. ze wist er niet zoveel vanaf dus gaf ik haar een link van een site..
Als het niet goed gaat dan wil ze met me praten en me steunen enz. Ook wil ze het nog wel een keer hebben over am..

ben stiekem toch wel al zenuwachtig..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 19-12-2003 @ 18:37:
nou, we gaan daar skieen dus ik zou het wel kunnen verbergen op zich.. maar ik ben ook zo'n rund die het op me hand doet.. dus dat valt niet te verbergen.. ze weet het nu, en reageerde goed.. ze wist er niet zoveel vanaf dus gaf ik haar een link van een site..
Als het niet goed gaat dan wil ze met me praten en me steunen enz. Ook wil ze het nog wel een keer hebben over am..

ben stiekem toch wel al zenuwachtig..
Oew skien . Maar gelukkig maar dat ze er goed op reageerden, door die site zullen ze het misschien wel beter begrijpen, of begrip voor hebben.

Maar toch denk ik dat je am het beste snapt als je het zelf ook doet, dan begrijp je eerder waarom.

Aah zenuwachtig hoef je vast niet te zijn, het hoge woord is eruit nu, knap van je dat je het gezegd hebt .
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 08:47
Verwijderd
Dan heb ik toch een vraagje: waarom ben jij er zo op gesteld om op gewicht te blijven, is dit dwangmatig of is het "maatje 36 is de enige acceptatie"...? Ik bedoel er niets mee, maar dat vroeg ik me af...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 12:35
Go
Go is offline
Ga met die tante een keer naar Oprah Winfrey kijken als er een onderwerp (zoals vaak het geval is) over afvallen in voor komt. Zeg dat je daar ook mee bezig bent en dat je niet zo dik wilt worden als al die Amerikanen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 19-12-2003 @ 18:37:
maar ik ben ook zo'n rund die het op me hand doet.. dus dat valt niet te verbergen[/SIZE]
Waarom doe je dat dan ook op je hand?

Gelukkig dat je tante het goed op nam en met het eten zal het ook wel lukken.
Veel plezier in Amerika.

xxx Sanne
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 18:56
Antistar
Antistar is offline
Die littekens op je arm, daar zou ik iig niets van zeggen, daar wordt veel heibel over gemaakt,
maar misschien als je het al een tijdje doet is het toch verstandig hulp te zoeken (heb niet je vorige berichtje gelezen sorry) maar als jij zeker weet dat het lukt om het niet meer te doen, don't worry... ik bedoel, het is winter, wie draagt er nou korte mouwen

en om je even te confronteren, JIJ hebt ze gemaakt...

van je eetgewoontes, niet zeggen, kan ook vrij verontrustend zijn, gwn zeggen dat je snel aankomt en aan het lijnen bent..

ik weet niet of je hier iets aan hebt (of wil hebben) maar iig veel plezier in america *benijd je*!!!
Oud 20-12-2003, 20:18
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Antistar schreef op 20-12-2003 @ 19:56:
en om je even te confronteren, JIJ hebt ze gemaakt...
Ja, dat heeft ze zelf ook wel door
Oud 20-12-2003, 20:46
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 20-12-2003 @ 21:18:
idd... wou ik net zeggen.
ej, maar ondertussen zit mir nu lekker in Amerika jongens! *toch wel btje jaloers is op mir*
nou, voor het geval je daar nog op s.com komt, ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat het allemaal leuk / gezellig is enz!! xxx
Oud 21-12-2003, 11:46
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 20-12-2003 @ 21:46:
*toch wel btje jaloers is op mir*
nou, voor het geval je daar nog op s.com komt, ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat het allemaal leuk / gezellig is enz!! xxx
Oud 21-12-2003, 11:48
Antistar
Antistar is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 20-12-2003 @ 21:18:
ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik daarmee bedoel..

ennneee HAVE FUN THERE!!!!
Oud 21-12-2003, 11:50
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Antistar schreef op 21-12-2003 @ 12:48:
ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik daarmee bedoel..
Blijkbaar niet, pm?
Oud 21-12-2003, 23:24
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
yups

Ik ben dr nu dat vliegen was echt wel gaaf.. maar uiteindelijk ook wel saai.. en k lag pas zondagochtend om half 8 ofzo in bed (nederlandse tijd)maar jah..
Van het eten heb ik wel verteld.. en vanavond gaan we een american football wedstrijd kijken naja.. ik moet me gewoon inhouden om niet te veel verkeerd te eten,want anders ga ik me vet rot voelen daarom..
van am, ze heeft die website bekeken.. ze vond het heel goed dat die dr was enz.. of ze het echt begrijpt weet ik niet want we hebben het dr niet over gehad..(maar dat komt dus nog wel want dat wou ze wel ff) die littekens op me hand zal ze wel al gezien hebben.. ik slaap op de computerkamer dus niemand die het dan zou kunnen zien(slaap toch met langemouwen en een lange broek) kan zelfs midden in de nacht op internet om met jullie te PM'en

@ antistar: tuurlijk weet ik dat ik ze zelf heb gemaakt.. ik weet niet precies wat je ermee bedoelt..
en ik heb al hulp bij jeugdzorg, en sta (weer ) op een wachtlijst voor altrecht.
(ps. dieper op AM ingaan mag niet, dan gaat mijn topic dicht, je kan me ook een PM sturen)

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:00
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 22-12-2003 @ 00:24:
yups

Ik ben dr nu dat vliegen was echt wel gaaf.. maar uiteindelijk ook wel saai.. en k lag pas zondagochtend om half 8 ofzo in bed (nederlandse tijd)maar jah..
Van het eten heb ik wel verteld.. en vanavond gaan we een american football wedstrijd kijken naja.. ik moet me gewoon inhouden om niet te veel verkeerd te eten,want anders ga ik me vet rot voelen daarom..
van am, ze heeft die website bekeken.. ze vond het heel goed dat die dr was enz.. of ze het echt begrijpt weet ik niet want we hebben het dr niet over gehad..(maar dat komt dus nog wel want dat wou ze wel ff) die littekens op me hand zal ze wel al gezien hebben.. ik slaap op de computerkamer dus niemand die het dan zou kunnen zien(slaap toch met langemouwen en een lange broek) kan zelfs midden in de nacht op internet om met jullie te PM'en

@ antistar: tuurlijk weet ik dat ik ze zelf heb gemaakt.. ik weet niet precies wat je ermee bedoelt..
en ik heb al hulp bij jeugdzorg, en sta (weer ) op een wachtlijst voor altrecht.
(ps. dieper op AM ingaan mag niet, dan gaat mijn topic dicht, je kan me ook een PM sturen)

kuzzies mir
is dan toch fijn dat ze e begrijpt en er niet veel van zegt dan.
fijn om te horen dat e plezier hebt gehad
Reageren

Regels voor berichten