Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 08:23
Verwijderd
Kan een scanner, net zoals een printer gedeelt worden op een netwerk?

En hoe dan?

[het is een HP scanjet 5400c]

PC met scanner: win98

Andere PC: win ME

[andere ossen instaleren is geen optie]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2002, 08:43
Chimera
Chimera is offline
Nope. Nogal onlogisch ook, want als de PC een eind van de scanner afstaat blijf je lopen. Misschien dat HP er speciale divers voor heeft, maar ik geef je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 08:48
Orion
Orion is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nope. Nogal onlogisch ook, want als de PC een eind van de scanner afstaat blijf je lopen. Misschien dat HP er speciale divers voor heeft, maar ik geef je weinig kans.
Dat is met een printer toch eigenlijk net zo?

Volgens mij kan het ook niet, maar ik vind het wel jammer
Oud 25-04-2002, 09:05
Verwijderd
idd, hetzelfde als printer..

2 PC's staan tegenover elkaar, en zijn beide in gerbuik is dus makkelijker als die peroson met eigen PC kan scannen, is iig stuk goekdoepr als ene scanner erbij kopen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Orion schreef:

Dat is met een printer toch eigenlijk net zo?
Nja. Wij hebben ene printer die zelf blaadjes pakt en daar op print, hoef ze niet de handfeeden

Je zou voor elke scan heen en weer moeten lopen. Volgens mij is het dan veel efficienter om gewoon achter de PC met de scanner te gaan zitten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Nja. Wij hebben ene printer die zelf blaadjes pakt en daar op print, hoef ze niet de handfeeden

Je zou voor elke scan heen en weer moeten lopen. Volgens mij is het dan veel efficienter om gewoon achter de PC met de scanner te gaan zitten
euhm.. nee niet in dit geval..

2 buro's tegen elkaar
* n
[ o ***]
[ * o ]
****u

in midden scanner + printer..
dus je kunt er allebei bij..

Maar de printen + scanner zitten op 1 PC.

Printer word gedeeld, nu nog scanner :/
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:58
Verwijderd
Ik zie het nut er niet helemaal van in. Als ik ga scannen kan ik ondertussen NIETS anders op mijn puter doen, omdat dat scannen gewoon alle "computerkrachten" opslurpt. Als iemand anders dan zou gaan scannen door mijn computer heen, zou dus mijn computer ff niets anders kunnen doen. Heb je dus 2 computers die met 1 proces bezig zijn. Makkelijk?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 10:07
Koen
Koen is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat laatste is waar. Ik heb thuis ook een HP scanner (waarvan ik de naam even kwijt ben, maar tis wel een office scanner zeg maar), die gewoon gedeeld kan worden via de HP software over het netwerk.

Erg veel nut heeft het niet, of het feit na dat bestanden direct op je eigen pc opgeslagen worden en die andere pc gewoon gebruikt kan blijven worden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:
Ik zie het nut er niet helemaal van in. Als ik ga scannen kan ik ondertussen NIETS anders op mijn puter doen, omdat dat scannen gewoon alle "computerkrachten" opslurpt. Als iemand anders dan zou gaan scannen door mijn computer heen, zou dus mijn computer ff niets anders kunnen doen. Heb je dus 2 computers die met 1 proces bezig zijn. Makkelijk?
het gaat er niet om dat JIJ het nut erin ziet

het gaat erom dat het makkelijker is...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:

het gaat er niet om dat JIJ het nut erin ziet
Ja, daar gaat het wel op. Omdat het bij erg veel netwerksetups absoluut onhandig is een scanner in het netwerk te delen, is er weinig vraag naar. HP heeft kennelijk wel een dergelijke driver, maar erg veel (vooral goedkopere) merken hebben dat gewoon niet.

Maargoed. Als er een driver voor is, zal die ongetwijfeld op de HP site staan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Maargoed. Als er een driver voor is, zal die ongetwijfeld op de HP site staan.

hmm, had stiekem gehoopt op een functie in windows, hetzelfde als printers zeg maar :/
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:07
Marcade
Marcade is offline
Heu, verschil tussen printer en scanner is, dat printer alleen maar informatie zuigt en dan uitprint, terwijl een scanner informatie genereert en ergens weg wil sturen.

Printer werkt ook met een fijne queue en spool systeem, wat ik een scanner nog nooit heb zien doen.

Lijkt me trouwens ook vreemd.

Voor een device die geshared is, *moet* er zoiets als een queue achtig systeem bestaan (toch?) en scannerdingen kan je simpelweg niet queuen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:17
Verwijderd
tijd dat er zoiets ontwikkeld word dan
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:43
Paperz
Paperz is offline
Volgens mij heb ik Amsterdam zoiets staan, en idd via Windows (alleen wel XP) als ik er weer eens ben zal ik even een kijkje nemen...

ennuh 't sharen heeft toch wel nut lijkt me... helemaal in kantoorsituaties... ennuh er bestaat ook nog iet als ADF heb ik thuis ook staan en dan kan je wel degelijk queue-n...
Oud 25-04-2002, 17:27
Verwijderd
Als je wil scannen moet je toch echt naar de scanner toelopen om er wat onder te leggen. Het enigste voordeel is inderdaad dat de files meteen op je eigen pc terecht komen. Bij een printer kan je boel gewoon ophalen wanneer jij dat wil.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:42
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
PIE schreef:
Als je wil scannen moet je toch echt naar de scanner toelopen om er wat onder te leggen. Het enigste voordeel is inderdaad dat de files meteen op je eigen pc terecht komen. Bij een printer kan je boel gewoon ophalen wanneer jij dat wil.
er bestaat toch ook zoiets als filesharing?
dus gewoon de pc met scanner laten scannen en dan de files gewoon met pc 2 vanaf die pc 1 halen?

of snap ik de bedoeling niet?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:03
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef:

dus gewoon de pc met scanner laten scannen en dan de files gewoon met pc 2 vanaf die pc 1 halen?

Ja maar dat is toch niet makkelijk???????

Althans, zo suggereren er een aantal hier...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef:

Het is gewoon weer een extra handeling, hoe klein hij ook mag zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:56
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
PIE schreef:

Het is gewoon weer een extra handeling, hoe klein hij ook mag zijn.
mja is het echt een extra handeling dan, met een beetje fatsoenlijk netwerk is de andere computer gewoon een extra hardeschijf waar je gewoon mee kan werken...
Oud 26-04-2002, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef:

mja is het echt een extra handeling dan, met een beetje fatsoenlijk netwerk is de andere computer gewoon een extra hardeschijf waar je gewoon mee kan werken...
Mja...das ook weer waar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
eerst lezen, dan pas reageren de volgende eer..
zoals ik al heb gezegd, beide personen kunnen bij de scanner..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:38
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:

eerst lezen, dan pas reageren de volgende eer..
zoals ik al heb gezegd, beide personen kunnen bij de scanner..
blaat
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 09:08
Refro
Refro is offline
Dit is dus wel mogelijk ik heb het al vaker gezien. In alle situaties wel met een linux setup en dan kon je scan settings maken via een php page. Het is dus zeker mogelijk vraag me alleen niet naar de details.

In tegenstelling tot wat ik hier allemaal hoor wordt dit ook veelvuldig toeepast in het bedrijfsleven. Alle Oce 31X5 apparaten beschikken standaard al over deze functionaliteit en hier wordt dus ook software voor uitgebracht dacht dat het PrismaLogic heette maar weet het niet zeker.

Voor een huis tuin en keuken situatie lijkt het me niet echt handig maar het kan wel ik zou met google eens op remote scanner ofzo zoeken dan vindt je vast wel wat. En als het een scsi scanner is kun je altijd PrismaLogic kopen (ben je wel euro 20.000 armer maar heb je wel wat ;-))
Reageren

Regels voor berichten