Weer over m'n ouders
Ik ga naar iemand van het CLB (Centrum Leerlingen Begeleiding), nu die man waar ik bij moet gaan, zou graag kennis maken met m'n ouders. Maar die weten niets van dat CLB-gedoe, ze denken dat alles ok is. Die vent wil met hun praten op een of andere manier zonder te zeggen wat er echt scheelt. Hij had een plan, hij zou tegen m'n ouders zeggen dat ik problemen had met slapen(wat ook is) en dat de leerkrachten dit opgemerkt hadden en dachten dat ik me daarom minder kon concentreren (ook gedeeltelijk waar), maar ik wil niet liegen. Hij wil zeggen dat ik af en toe moet praten en dan zogezegd een gesprek organiseren. Een eerste gesprek, in de ogen van m'n ouders. Maar ik moet elke week een lesuur bij hem gaan praten dus gewoon waneer de andere les hebben. Nu vraag ik mij af wat jullie zouden doen. Zou je de waarheid zeggen, dit houdt in dat je ook zou zeggen
dat je een tijdje hebt gelogen zodat je bij die man kon praten, ik heb er voor moeten liegen, want ik wou/wil niet dat ze het wisten/weten. Of zou je gewoon onder de lessen een paar maanden gaan zonder het te zeggen? Dit zou dan duren tot de
Paasvakantie en dan zou er sowieso een gesprek komen waar ofwel word gezegt dat ik slaapproblemen heb ofwel de 'waarheid'.