Advertentie | |
|
![]() |
|
Zwaar irritant dat gebel steeds (want buurtkrant, wijkkrant, deelgemeentekrant en nog betaalde krant). Wij (of beter gezegd mijn ouders) geven alleen aan de bezorger van de krant waar we voor betalen, dat is ook de enige die we lezen. We geven dan wel gelijk meer (dus meer dan twee euro oid).
Ik zou daar trouwens niet aan moeten denken om dat zelf te doen, de deuren langs te gaan. Het lijkt een beetje op bedelen: "Prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar, heeft u geld voor ons?". Dan kan je het nog beter aan zwerver geven. |
![]() |
|
![]() |
Laatst kwam er iemand die folders bezorgd om geld bedelen, die krijgen dus niets. Gewoon het kaartje aannemen en de deur dichtgooien, ik voel weinig sympathie voor bezorgers. Mijn moeder geeft wel geld aan de jongen die de telegraaf bezorgd, omdat hij altijd zo vroeg op moet staan. Ik vind het onzin, ze worden ervoor betaald en niemand dwingt ze zo'n baantje te doen.
|
![]() |
|
Kwam gister zo'n jochie aan de deur... Ik zei 'bedankt', hij liep weg. Dus ik deed de deur dicht. Vraagt m'n moeder ineens of het niet de bedoeling was dat ik geld gaf. A) Hij was jonger dan m'n broertje. B) Hij mocht dus nog niet werken en C) Dan had hij maar moeten wachten, hoor...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Twee keer hetzelfde. Denk an broertje zusje, weet ik veel wat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou me er niet zo prettig bij voelen om geld op te halen. wij geven aan iedereen 20 eurocent ofzo, alleen de krantenbezorger krijgt 1 of 2 euro. |
![]() |
|
Ik heb dat 3 jaar gedaan. Kreeg bijzonder weinig voor m'n wijken (khad er 2) maar met kerst was het dik verdienen.
Bij ons krijgen de weekbladbezorgers €0,50 en de ochtendkrantbezorger €5,- Ze moeten wel het kaartje van de krant laten zien en we houden bij wie er geweest is. Folderbezorgers komen nooit langs, maar anders kregen ze toch niks.
||
Citaat:
Ik geef ze altijd wat, maar de bakker komt toch ook niet aan de deur enz...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Mijn moeder gaf altijd de bezorger van het AD een gulden of 10 (ofzo, dacht ik), omdat die zes dagen in de week vroeg z'n nest uit moest. De bezorger van de Donald Duck kreeg ƒ2,50 en de rest een gulden oid. Hoe het sinds de euro zit, dat weet ik niet, ik woon niet meer thuis, dus ja. ![]() De enige van wie ik dit jaar zelf een kaartje heb gehad was van de bezorger van de reclamefolders (en als ik dit niet lees, dan moet ik maar zo'n sticker op de brievenbus plakken) en die gaf het kaartje en liep meteen door, naja, dan niet. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar dan plak je toch lekker een NEE-JA of NEE-NEE sticker op je brievenbus ![]() en die folderbezorgers hebben btw wel het meeste werk met invouwen e.d. ![]() Dus... wij geven ook die "reclame mannetjes" wat geld. hun werken net zo goed voor een verspreidingsbureau. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer ik reclame folders in mijn bus ontvang, heb ik er niet om gevraagd. Ik krijg ze wel, maar heb me er nooit voor aangemeld ofzo. Ik kan er dus wél 'niet' om vragen, maar of je ze nou heel graag hebt of je kijkt er zelden in; JE HOEFT ER NIET NAAR TE VRAGEN, JE KRIJGT ZE TOCH WEL ps: bij ons worden ze niet ingestoken, ze worden netjes in een plastic hoes thuis bezorgd bij de bezorgers dus -----> laat die ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb afgelopen week in totaal € 122,43 opgehaald met kranten. (ik doe zo'n miezerig regionaal krantje en folders). Van één iemand kreeg ik zelfs € 5.00
![]() Ik zou zelf € 2.00 geven, het is soms best wel vaak zwaar. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|