Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmm, kzie dat ik idd beetje vaag ben bezig geweest.
![]() ![]() hier istie ![]() ![]() (reageren mag hier, maar ook naar mail (livinginamystery@hotmail.com ) of pm Leeftijd : Geslacht : v / m Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Lichamelijk - Geestelijk - Lichamelijk en geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school - sport / verenigingen - anders namelijk. Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van tot Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen Jongens meisjes Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Ja met wie Nee. Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Ja, Door wie. Nee, Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Ja, wat deden ze eraan. Nee, waarom niet. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, hoe komt dat. Nee. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. Nee. |
![]() |
|
Er komen hier toch geen mensen die ik irl ken, dus maakt het me niet zoveel uit. En de mensen van hier die me kennen, die houden gewoon hun mond.
![]() Leeftijd: 22 Geslacht: v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest? - Geestelijk Waar leg je de grens? Vooral geestelijk, maar er werd ook wel eens geduwd ed. Toch zou ik niet zo snel zeggen ook lichamelijk...want eens wat duwen en trekken ed, mjah...d'r zijn er die echt geschopt en geslagen worden. Vraag 2: Waar werd je veel gepest? - school - sport / verenigingen Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van 11 tot 18 (oid?). Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon? Aantal mensen Jongens meisjes Ligt er aan in welke situatie, soms door een groep (2 tot een groot deel van de klas oid?), soms door één persoon. Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend? Ligt ook weer aan de situatie, maar 't waren vaak wel dezelfde personen. Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten? Het merendeel van de tijd dat ik gepest werd had ik niemand om mee te praten. Toen ik 16 was oid heb ik een keer met m'n mentor gepraat ('k had een hele toffe mentor toen) en weer later een keer met een leraar Nederlands (waardoor het nog erger werd, maar goed). Vraag 7: Werd je, als je gepest werd, door mensen geholpen of was je altijd alleen? Op de basisschool had ik twee 'vaste' vriendinnen, maar daarna waren zij juist het probleem. ![]() Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, (bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal)? Ik gaf het zelden aan. Mijn mentor heeft met de adjunct-directeur met de jongen gepraat die me pestte, hij kreeg een laatste kans, anders werd hij geschorst (hij had meer gedaan). De keer dat ik met de leraar NL had gepraat, had hij met de mensen die me pestte gepraat en met mij, daarna werd het nog (veel) erger. Dat zijn de enige twee keren dat ik er wat over gezegd heb. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd? Een klote gevoel? Heel eenzaam en heel verdrietig. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap? Ja, ik vertrouw mensen (nog) minder snel en ik geloof niet meer zo snel in echte vriendschap. Er zijn mensen met wie ik omga en er zijn mensen die ik daarnaast ook nog erg graag mag, maar echte vrienden heb ik bijna niet meer (bijna niet meer, is (gelukkig ![]() Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Zie vraag 10. Verder ben ik graag alleen en graag thuis. Ik doe niet graag onbekende dingen of dingen waarmee of waarbij mensen me kunnen pesten. Ik denk overal over na en dat heeft zeker invloed op m'n sociale leven.
|
Verwijderd
|
Leeftijd : 15
Geslacht : V Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Geestelijk Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van 8 tot 13 Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Precieze aantal weet ik niet, stuk of 7 jongens en meisjes uit mijn klas Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? Dezelfde personen Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Nee. Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Ik was alleen. Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Ja, mijn ouders lieten me testen op hoogbegaafdheid (?) en lieten me naar het Riagg gaan (wat niet echt veel geholpen heeft) Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? Klote, ik voelde me buitengesloten en waardeloos. Na een tijdje ging ik aan mezelf twijfelen, wat ik nu soms nog steeds doe. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, moeite met het vertrouwen van mensen die ik leer kennen. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. Ik zonder me nog steeds af van mensen soms, en ik heb een hekel aan grote groepen onbekende mensen. Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 11:01. |
![]() |
|
Geslacht : v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Lichamelijk en geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van 5 tot 12 (7 jaar dus) Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen het precieze aantal weet ik niet, maar iig de hele klas - mij, das ongeveer 20 mensen oid? Jongens: geen idee, 12? meisjes: 8 dan ![]() Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? de hele klas, steeds dezelfden dus Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Nee. Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Nee, ik was alleen Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Nee, 1 lerares deed zelfs gezellig mee, mijn ouders probeerden wel te helpen, maar dat lukte niet, een andere leraar ook, maar dat hielp ook niks.. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? Daar krijg je dus een minderwaardigheidscomplex van Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, hoe komt dat, je wordt er toch verlegen door, hoewel dat nu wel wat beter gaat.. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja.
|
Verwijderd
|
kvind het heel gaaf dat er reacties komen
![]() Maar dan zie ik nu, en kijk ik om me heen, ik vroeg wat mensen op m'n msn lijst ernaar, en alle 12 die ik het vroeg, zijn vroeger gepest.. *was shocked* Zo zie je maar weer dat het echt veelste vaak voor komt! En nu hier ook al wat reacties, moet je nagaan!! *zucht eens diep* Kwil jullie bedanken dat jullie eraan terug wilde denken en het met me widle delen, khoop dat er nog meer zullen komen ![]() Liefs, een dankbare DD |
![]() |
|
Geslacht : v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Geestelijk Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van 6 tot 11 Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? niet elke dag door dezelfde maar in het geheel wel zeg maar, soms zat er 1 maand tussen en dan begonnen ze weer. Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Ja met wie; ik ben met mijn moeder naar een psycholoog gegaan, later bleek dat ik sociaal emontioneel was en ik daarom zo snel huilde enz (dat was ook een van de redenen waarom ik gepest werd) Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? dat was verschillend, er waren soms wel een aantal mensen die zeiden dat ze me met rust moesten laten Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Ja, wat deden ze eraan. soms, dan zeiden ze dat het niet goed was om te pesten enz. ik heb een keer gehad dat er 2 leraren met de klas kwamen praten, omdat ik gewoon niet meer naar school wilde. ik ben echt blij dat ik van die basisschool afben zeg... Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? verdrietig, bang Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Nee. maar ik kan er wel te snel dingen uit gooien enz waar mensen mij op trug kunnen pakken... gelukkig houden mijn vriendinnen hun mond ![]() Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Nee. Kan goed met iedereen opschieten in de klas, heb een lief vriendje en super leuke vriendinnen
|||
[QUOTE]AlopiA schreef op 15-01-2004 @ 14:05:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar dat komt dus wel door jullie 3, toen ik bij jullie in de klas kwam, vanaf toen ging het beter ![]()
|
Leeftijd :
Geslacht : vrouw Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Lichamelijk en geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school - sport / verenigingen - anders namelijk: in de buurt en later op mn stage Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van tot 6-18 Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen zowel meisjes als jongens en in een groep, maar die groep deed het ook als ze alleen waren Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? zelfde personen Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Nee. Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Nee, Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Ja, wat deden ze eraan. zeiden er wat van, daarmee was het over heb ooit leerkracht gehad die deed net zo hard mee Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? verdrietig, ging mezelf er op aan kijken Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, hoe komt dat. ik heb geen vertrouwen meer in mensen, ik denk vaak dat ze achter mijn rug om me belachelijk maken Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. het heeft het heel lang gehad, geen vrienden, geen contacten enzo maar nu gaat het al wel iets beter
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraag 1:
Hoe werd je vroeger gepest ? - geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? klas 4 op VO. Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? 1 persoon, en de rest deed er niets tegen. Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? steeds weer die ene jongen. Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Nee. Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Nee, ik was alleen. vriendinnen die ernaast stonden zeiden dat ik t maar moest laten gaan. Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? ja. er is een moment gekomen dat ik huilend naar de coördinator ben gerend, en toen is er acuut wat aan gedaan. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? een gigantisch minderwaardigheidscomplex. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? ja. ik laat mensen naar mij komen, en ga niet meer zelf naar mensen toe. want stel je voor dat..... Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. |
![]() |
|
![]() |
Leeftijd : 18 jaar
Geslacht : v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Geestelijk Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school - sport / verenigingen Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van tot 10 t/m 18 (nog steeds) Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantallen weet ik niet. Maar het zijn zowel groepen al mensen apart. Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? Nee, altijd door verschillende, en een paar die altijd blijven doorgaan. Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Ja vanaf mijn 16e met een vertrouwenspersoon en later psycholoog Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Vrijwel altijd alleen Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Nee, leraren hadden het vaak niet door en soms deden ze er gewoon niks aan. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? Eenzaam, onzeker, het geveol niks voorte stellen. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, ik ben van te overen bang dat mensen mij niet aardig zullen vinden. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. Ik ben ontzettend onzeker en heb moeite om met mensen om te gaan. Ik heb weinig vertrouwen in mensen.
|
Leeftijd : 16
Geslacht : vrouw Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? Lichamelijk en geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? school en buiten school, gewoon bij het naar huis lopen Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van 8 tot 14 Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen 6 meisjes Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? vaak door 2 mensen die alles bedachten zeg maar, die deden vaak ook de ergste dingen, de rest deed gewoon maar een beetje mee. Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? nee Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? nee Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? nee, ze namen het niet zo serieus, gewoon even een gesprekje, en als je dan zei dat het nog niet over was, werd er maar niets meer aan gedaan, want schijnbaar hielp het toch niet ![]() Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? erg alleen, ook omdat er op dat moment meer dingen gebeurden die niet in de haak waren (even zacht gezegd) dus dat doet echt zo'n pijn. dan krijg je nog eens bevestiging dat je niets waard bent. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? ja, je hebt geen vertrouwen meer in mensen, dit komt ook door andere dingen, maar toch ook daardoor, verder komt het altijd harder aan als iemand een opmerking maakt, die niet leuk is, dan hoeft het meteen niet meer. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja.
|
Leeftijd :
Geslacht : v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Geestelijk en lichamelijk Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school en op straat als ik klasgenootjes tegenkwam Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van ongeveer 9 tot 12 of zo Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen Jongens meisjes groep, jongens en meisjes Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? vast clubje + een aantal nalopertjes die per week van "leider"veranderde Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Nee. wilde het niet tegen mn ouders zeggen d8 dat ik ze zou kwetsen, verder schaamde ik me en vond ik het vernederend Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Nee, iedereen wilde "erbij horen", jammer voor mij Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Nee, de leraren op de basisschool zagen dagelijks hoe ik in de pause ( ik was nog n klein meisje!!!!!) door een grote jongen werd gemept, verder viel ik overal buiten in de klas en bij gym. ik denk niet dat er een mogelijkheid is dat het ze is ontgaan, maar de reden?????? in het laatste jaar, was t opo t ergst en vond mijn leraar de ergste pestkop "een aardige knul".......... Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? angst, minderwaardigheid en toch ook niet, ik wist dat ik ooit beter zou zijn dan hiun allemaal bij elkaar opgeteld Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, hoe komt dat. ik denk dat het voor een groot deel wel de oorzaak is voor mijn achterdocht wat mensen betreft Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. ook nu nog denk ik er wel aan en ik denk ook dat ik er veel sterker door ben geworden goed initiatief van jullie zeg om dit uit te zoeken, ook al ist voor school ik vind echt dat dit nou is een x moet ophouden kinderen terroriseren elkaar gewoon, en niemand doet er iets aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en thxxx dit heeft me echt opgelucht ![]() |
![]() |
|
Leeftijd: 15
Geslacht : v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Lichamelijk - Geestelijk - Lichamelijk en geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school - sport / verenigingen - anders namelijk. Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? op 12jarige leeftijd Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Aantal mensen 6 ofzo Jongens meisjes Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? door dezelfde Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Ja met wie Nee. vriendinnen wisten wat er aan de hand was, maar durfden nix te doen Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Ja, Door wie. Nee, vriendinnen wisten wat er aan de hand was, maar durfden nix te doen Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Ja, wat deden ze eraan. leerkracht heeft met mn moeder gepraat en met de jongens die me pestten en mijn moeder heeft ook met die jongens gepraat Nee, waarom niet. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? een leeg gevoel. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja, hoe komt dat. Nee. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja. Nee.
||||
Ik ben bezig met een werkstuk over pesten en behalve lichamelijk en geestelijk pesten, is er volgens mij nog wel een onderverdeling te maken...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorbeelden komen van een site, maar ik weet even niet meer welke. ![]()
Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 11:03. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Leeftijd: 18
Geslacht v Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Lichamelijk en geestelijk. Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school - gymclubje Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van 9 tot 10 jaar op mijn gymclubje en van 12 tot 14 jaar op school Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Op mijn gymclubje: alle meiden van die club school: 3 jongens en later door ook nog 2 meiden Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? door 2 groepen (op school) Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Op gymclubje: met de leraar en met mijn moeder op school: het eerste jaar niet en later met een vriendin Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? meestal alleen Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Ja, leraar gymclubje heeft het een keer in de groep gezegt en individueel tegen de ergste meiden. Op school heb ik het niet aangegeven. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? Angst en eenzaamheid en later mensenhaat/schuw en dominant willen zijn Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ja omdat ik heel wantrouwend ben geworden en ik soms wat dominant op anderen overkom Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Ja |
![]() |
|
Leeftijd : 18
Geslacht : m Vraag 1: Hoe werd je vroeger gepest ? - Lichamelijk en geestelijk. (niet echt ernstig lichamelijk, want ik was meestal wel sterker, maar we vochten iig wel vrij vaak) Vraag 2: Waar werd je veel gepest ? - school - voetbal Vraag 3: In welke levensjaren werd je veel gepest ? Van tot groep 5-groep 6, F'jes en E'tjes bij voetbal en in de eerste klas. Even denken, dat is van 8-10, 6-10 en 12-13. Vraag 4: Werd je door een groep gepest of door een persoon ? Basisschool: 8 jongens Voetbal: geen idee, niet zoveel jongens Eerste klas: één jongen vooral, maar die had ook nogal veel vrienden Vraag 5: Als je gepest werd, werd je dan altijd door de zelfde personen gepest of verschillend ? Zelfde Vraag 6: Had je tijdens de pest periode mensen waarmee je kon praten ? Ja met wie? Op de middelbare school praatte ik er niet over, maar toen was het eigenlijk ook niet zo erg. Bij die andere twee praatte ik erover met mijn ouders en met de jongen die ook werd gepest. Vraag 7: Werd je, als je gepest werd ,door mensen geholpen of was je altijd alleen? Ja soms, op de basisschool werd ik gepest omdat ik een andere jongen hielp en dan pestte zo'n beetje de hele klas ons. Alleen soms kwam mijn overbuurjongen (die op de school ernaast zat) hun een keer schoppen. Vraag 8: Als je het aangaf dat je gepest werd, deden de mensen er wat aan, ( bijvoorbeeld de leerkrachten opschool, je coach bij voetbal) ? Nee, waarom niet? Omdat mijn basisschooldirecteur een eikel was, op voetbal vinden ze dat je er hard van wordt en op de middelbare school gaf ik het niet aan. Vraag 9: Wat voor gevoel gaf het je toen je gepest werd ? Niet zo fijn, maar het was ook weer niet heel erg. Ik hoefde toch geen vrienden met hun te zijn en ik trok me er niet zoveel van aan. Bovendien vond ik ze alleen maar heel zielig, omdat ze allemaal afonderlijk toch niets durfden. Vraag 10: Sluit je door je pest ervaring moeilijker vriendschap ? Ik sluit wel vrij moeilijk vriendschap, maar ik weet niet of dat daardoor komt. Denk het niet. Vraag 11: Heeft de pest ervaring invloed op je sociale leven? Weet ik ook niet, denk het niet. Edit: ah, je had het dus niet meer nodig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Toen ik nog havo deed was ik nogal..anders ![]() ![]() Maar nu niet echt meer, nu is de ik wel weer blij ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
stuk over pesten in de schoolkrant... (wil ff jullie mening) DreamyTheater | 72 | 02-01-2005 18:02 | |
Seksualiteit |
Preutsheid ginno2 | 72 | 12-06-2004 19:30 |