Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 22:44
ratsja
ratsja is offline
wat mij zeer vaak voorkomt is dat ik een soort straling kan voelen van een ander.
een soort laag welke per persoon verschilt.
mij is verteld dat je dan dingen van een ander kan voelen,
welke de emotionele gesteldheid van deze persoon bevat?

iemand herkenning ?
Oud 16-01-2004, 01:51
pe51
pe51 is offline
Hangt ervan af of het lichamelijke (fysieke) warmte is, of een geesteiljk "warm" gevoel. Lichamelijke warmte kun je op een paar cm afstand wel voelen. Ook van je eigen handen. Breng ze maar eens heel langzaam dichter bij elkaar. Je hebt dan trouwens kans, dat je meer voelt dan alleen lichamelijke warmte, ook iets van de energie (het gevoel) wat om je handen heen zit.

Ik kan zulke energie wel vaker voelen, niet alleen bij handen. Die energie laat voelen hoe de toestand van dat lichaamsdeel is: gezond of minder gezond (dan is er weinig of geen energie).

De persoonlijkheid van een ander voelen, dat is weer wat anders. Dat voelt ergens ook als (geestelijke) warmte. Daar hoef je helemaal niet zo paranormaal voor te zijn. Je kunt van je vrienden wel aanvoelen, wat het verschil in hun persoonlijke sfeer is. En dan ben je dus ook al bezig, met hun eigenschappen te voelen.

peter.
Oud 16-01-2004, 12:26
FightMusicLK
FightMusicLK is offline
De straling waar jij et over hebt is gewoon energie, energie is overal aanwezig en ook in meerdere mate by mensen, inderdaad zoals peter zegt kun je et ook by jezelf proberen, gewoon je handen heel langzaam van ver dichterbij elkaar brengen. Als je heel erg goed kijkt en heel erg lang oefent kun je het soms ook zien.
Oud 16-01-2004, 12:58
love-THE-world
love-THE-world is offline
kan iedereen toch
of ligt t aan mij?
Oud 17-01-2004, 10:24
missy-home
missy-home is offline
neeej, niet iedereen kan het, je hebt er de aanleg voor nodig!! maar je kunt het miss. wel leren, maar de meeste mensen staan er niet voor open.
Oud 17-01-2004, 10:38
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
maar tog, je kunt er wel voor openstaan en het willen leren, maar vaak lukt het (volgens mij) dan toch niet.
Oud 17-01-2004, 11:31
love-THE-world
ohw nou dan zal ik er wel open voor staan ofzo ik kan het al zo lang als ik het me kan herinneren
Oud 17-01-2004, 13:46
pe51
pe51 is offline
Citaat:
hate-THE-world schreef op 17-01-2004 @ 12:31:
ohw nou dan zal ik er wel open voor staan ofzo ik kan het al zo lang als ik het me kan herinneren
Op een ander forum waar ik vaak ben staan ook verschillende berichten van mensen (van rond de 13-16) die verbaasd waren dat anderen deze dingen niet voelden, of at anderen nooit (voorspellende) dromen hadden.
Dat komt denk ik omdat er de laatste jaren veel meer mensen geboren worden, die vanaf het begin al deze manieren van zien en voelen enz. meekrijgen. En dan is het heel gek, als je van anderen hoort, dat zij die dingen niet kunnen zien. Want je had het idee dat niemand erover praatte, al die tijd, omdat het voor hun vanzelfsprekend was, dat er zo'n soort voelen bestond. Ik denk, hate-THE-world, dat jij bij deze mensen hoort.

Vroeger was het "normaal" om deze dingen niet te voelen. Daarom heten mensen die deze dingen kunnen zien en voelen ook "para-normaal". para- komt van het oud-Grieks en betekent: 'verder dan, voorbij ), dus paranormaal betekent eigenlijk: 'wat verder gaat dan het normale (zien/voelen enz.).

Als je zelf kunt voelen of aura's zien, is het wel een beetje gek, om dat "buiten het normale" te vinden. Want je voelt het zelf als "normaal" aan. Alleen anderen vinden het iets bijzonders. Ik denk, dat voor wie deze dingen wél voelt, dat dit voelen gewoon natuurlijk is. En dat het leven gewoon kaal zou zijn zonder. En het is ook niet altijd leuk, vooral niet als je op plaatsen komt, die niet zo fijn aanvoelen.
  • Ook is er tegenwoordig iets anders aan het gebeuren. Er worden namelijk de laatste tijd verschillende mensen geboren, die een beetje anders zijn als anderen. nieuwetijdskinderen, indigo-kinderen en kristal-kinderen, zo worden ze genoemd. Deze "kinderen" zijn eerder een 'volwassen geesten in een lichaam van een kind', kort gezegd. Ze komen vaak met wijsheid, waar volwassenen niet bij kunnen.

Maar waarom ik hierover begin - deze zogenaamde "kinderen" hebben dus vrij vaak, dat ze helderziend, heldervoelend, helderwetend en zo zijn. Ze zijn dus heel erg anders dan andere kinderen en moeten dus eigenlijk ook heel anders behandeld worden. Meer als volwassenen, want ze zijn het waard. Deze kinderen houden dus helemaal niet van blind gezag, zonder argumenten, want ze denken zelf na over het leven. Volwassenen hebben vaak de grootste moeite met ze, en andersom. Omdat ze niet snappen, dat ze nieuwetijdskinderen zijn.

Als je zo'n 'kind' bent, is het goed, om het van jezelf te snappen. Dan snap je meer hoe je jezelf moet zien, en dan snap je ook waarom je zoveel meer problemen als anderen hebt. Dan kan je het ook aan je opvoeders uitleggen. Je kan meer hierover vinden in de 2 links die ik hier geef, maar als je gaat zoeken met de zoekmachine hier (klik midden boven aan de pagina op 'zoeken') dan vind je met het woord nieuwetijdskind alvast een paar interessante discussie op dit forum. Waar ook weer links naar andere internetsites op staan.
Als je dit paranormale wel kan leren of al kunt, dan voelt het vaak heel natuurlijk aan, als deel van jezelf. En dan heb je vaak het gevoel, dat "iedere mens" dit eigenlijk in zich heeft. Maar ik ben het met 0o-pearl-o0 eens, dat het niet "iedere" mens is die dat in zich heeft, maar alleen maar een deel van de mensen. Er zijn volgens mij ook mensen, die het tot hun dood nooit zullen kunnen. Als dat zo is, dan past het niet in je leven. Niet in dít leven, dus. In een ander leven hoort het misschien wel weer bij je. Maar dan kan je in dit leven dus beter gaan zoeken naar wat wél bij je past.

groeten, peter.
Oud 17-01-2004, 14:14
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-01-2004 @ 14:46:
Op een ander forum waar ik vaak ben staan ook verschillende berichten van mensen (van rond de 13-16) die verbaasd waren dat anderen deze dingen niet voelden, of at anderen nooit (voorspellende) dromen hadden.
Dat komt denk ik omdat er de laatste jaren veel meer mensen geboren worden, die vanaf het begin al deze manieren van zien en voelen enz. meekrijgen. En dan is het heel gek, als je van anderen hoort, dat zij die dingen niet kunnen zien. Want je had het idee dat niemand erover praatte, al die tijd, omdat het voor hun vanzelfsprekend was, dat er zo'n soort voelen bestond. Ik denk, hate-THE-world, dat jij bij deze mensen hoort.
ik weet niet of er echt zoveel mensen van ongeveer 13-16 zijn die het kunnen!! ik zit bijv in een klas waarvan er maar eentje voor openstaat (ze is een wicca) maar die kan het niet, en de rest ook niet!! ze lachen je (bij wijze van spreken) "uit"!! want zij denken dat het allemaal niet kan en vinden het ook onzin!!
Oud 17-01-2004, 14:26
love-THE-world
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 17-01-2004 @ 15:14:
ik weet niet of er echt zoveel mensen van ongeveer 13-16 zijn die het kunnen!! ik zit bijv in een klas waarvan er maar eentje voor openstaat (ze is een wicca) maar die kan het niet, en de rest ook niet!! ze lachen je (bij wijze van spreken) "uit"!! want zij denken dat het allemaal niet kan en vinden het ook onzin!!
??
Oud 17-01-2004, 14:28
pe51
pe51 is offline
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 17-01-2004 @ 15:14:
Ik snap, wat je bedoelt. Mensen die deze dingen hebben, zijn nog altijd zwaar in de minderheid. Ze denken dat het niet bestaat, en vinden je dan stom. Of ze denken dat je een beetje in de war bent in je bovenkamer. En dan kunnen ze je nog zielig gaan vinden ook. Je moet dus gewoon extra voorzichtig zijn als je zoiets hebt als bijv. aura's lezen. Wat ik ook gemerkt heb is, dat mensen er gewoon simpelweg bang van kunnen zijn. Zo van, als je dat kan, dan weet je misschien wel alles wat ze op dat moment denken. Er is dus ook vaak vertrouwen nodig, voor je deze dingen kan vertellen.

De meeste zouden denk ik bang zijn om zelf iets paranormaals te voelen. Vaak zijn ze bang als ze een droom hebben gehad, die uitkwam. En omdat ze zich niet lekker kunnen voelen met paranormale gedachtes of gevoelens in hun hoofd, daarom voelen ze zich dan soms ook niet lekker, als je daarover begint te praten.

Maar als je op zo'n groot heksenforum een tijdje rondkijkt, dan kom je toch wel ietsjes meer mensen met "gaves" tegen. Voor wie het wel normaal is. Volgens mij worden het er ook wat meer, de laatste jaren. Waar ik wel blij mee ben eigenlijk. Dat ze er wat aan gewend raken. Met die mensen kun je er tenminste normaal over praten, en dat kan wel eens leuk zijn.
Oud 19-01-2004, 22:34
Muis!
Muis! is offline
lieve schatten,
jullie zullen dit vast zeer shockerend vind, maar:
Ons lichaam geeft warmte af!
en nog beter: Met onze huid kunnen we temperatuurveranderingen voelen!!

Als je met je huid dichtbij een lichaam komt, voel je dus warmte...
Jeetje wat paranormaal
Oud 20-01-2004, 14:50
missy-home
missy-home is offline
Citaat:
Muis! schreef op 19-01-2004 @ 23:34:
lieve schatten,

Jeetje wat paranormaal
er zit ook een machneties veld om je heen dat heet een aura en die geef ook warmt af
Oud 20-01-2004, 15:08
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Muis! schreef op 19-01-2004 @ 23:34:
lieve schatten,

Jeetje wat paranormaal
dat is bekend, maar dat bedoel ik niet, op een gegeven moment is het zeg maar afstotend, ik kan niet verder zeg maar.
Oud 25-01-2004, 13:21
grandmommy
grandmommy is offline
ik voel het altijd wel als iemand ziek is of down. dat was bijvoorbeeld bij mijn grootmoeder voordaT ze aan kanker overleed, ik zat naast r en aan de andere kant zat de zus van mijn oma. de kant van mijn oma was kil en ik kreeg hoofdpijn aan die kant, maar aan de linkerkant voelde ik warmte. het verschil was heel duidelijk merkbaar.
Oud 30-01-2004, 11:03
TeDdYlover4ever
TeDdYlover4ever is offline
hey heeft dat warmte uitstraling ok iets met reikie ofzo te maken?
mn vriendje kan dat ok....

weten jullie ok iets over wicca.
un vriendin van mij heeft iets in du fammilie dat du oudste van de 3 telkens op un vreemde manier dood gaat....
Tips zijn errug welkom!!!!!!!!!!!

greetzz
Oud 30-01-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef op 20-01-2004 @ 16:08:
dat is bekend, maar dat bedoel ik niet, op een gegeven moment is het zeg maar afstotend, ik kan niet verder zeg maar.
Weet je wat je dan moet doen? Dan ren je een keer op die persoon af en dan moet je eens goed opletten dat die wartestraling niet afstotend is.
Oud 31-01-2004, 19:58
Senang
Senang is offline
ratsja
19M - Lid

gepost op 15-01-2004 @ 23:44

--------------------------------------------------------------------------------
wat mij zeer vaak voorkomt is dat ik een soort straling kan voelen van een ander.
een soort laag welke per persoon verschilt.
mij is verteld dat je dan dingen van een ander kan voelen,
welke de emotionele gesteldheid van deze persoon bevat?

iemand herkenning ?

Ik heb hier ooit ook een post over geopend, dat gene wat jij bedoeld is een "empatisch vermogen" het vermogen om andermans gevoelens aan te voelen.

Even snel uitgelegd: Als iemand anders in jouw buurt zich naar of gelukkig voelt, dan neem je dat gevoel over.

PS. Als reactie op PE51,
Het Empatische is sinds ongeveer 10 á 15 jaar beetje begrip geworden in de westerse cultuur. Het is naar mijn perspectief een talent waar maar weinigen over beschikken.

Om hier openlijk over te praten, zoals jij al zei, komt er vaak ongeloof en het belachelijk vinden snel als reactie naar boven.
Oud 31-01-2004, 21:40
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
pe51 schreef op 16-01-2004 @ 02:51:
Hangt ervan af of het lichamelijke (fysieke) warmte is, of een geesteiljk "warm" gevoel. Lichamelijke warmte kun je op een paar cm afstand wel voelen. Ook van je eigen handen. Breng ze maar eens heel langzaam dichter bij elkaar. Je hebt dan trouwens kans, dat je meer voelt dan alleen lichamelijke warmte, ook iets van de energie (het gevoel) wat om je handen heen zit.

Ik kan zulke energie wel vaker voelen, niet alleen bij handen. Die energie laat voelen hoe de toestand van dat lichaamsdeel is: gezond of minder gezond (dan is er weinig of geen energie).

De persoonlijkheid van een ander voelen, dat is weer wat anders. Dat voelt ergens ook als (geestelijke) warmte. Daar hoef je helemaal niet zo paranormaal voor te zijn. Je kunt van je vrienden wel aanvoelen, wat het verschil in hun persoonlijke sfeer is. En dan ben je dus ook al bezig, met hun eigenschappen te voelen.

peter.
Ja ik voel meer de persoonlijkheid van iemand dan de warmte straling:

Ik voel letterlijk 'de uitstraling' van iemands aura. Ik geloof dat dat een 'heldervoelendheid' is.

Er zijn mensen die een frisse, vriendelijke uitstraling hebben.
Er zijn er die proper zijn van huid, maar waarvan de aura bedekt is met 'vuile lagen'.
dat zijn ook vaak mensen die naar de buitenwereld toe nooit echt fris lijken.

Het kan me soms echt storen als iemand een slijmerige uitstraling heeft, ik voel het precies plakken op mijn vel dan...
Als ze aan mijn tafel zitten in de middageten op school, bederven ze gewoon mijn eetlust.
Die mensen irriteren mij en ik voel mij gevangen en door hun bevuild als ze mij omringen.
Ik moet mij ervoor afsluiten, maar het lukt me niet.
Oud 31-01-2004, 21:47
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-01-2004 @ 14:46:
  • [i]Ook is er tegenwoordig iets anders aan het gebeuren. Er worden namelijk de laatste tijd verschillende mensen geboren, die een beetje anders zijn als anderen. nieuwetijdskinderen, indigo-kinderen en kristal-kinderen, zo worden ze genoemd. Deze "kinderen" zijn eerder een 'volwassen geesten in een lichaam van een kind', kort gezegd. Ze komen vaak met wijsheid, waar volwassenen niet bij kunnen.

Maar waarom ik hierover begin - deze zogenaamde "kinderen" hebben dus vrij vaak, dat ze helderziend, heldervoelend, helderwetend en zo zijn. Ze zijn dus heel erg anders dan andere kinderen en moeten dus eigenlijk ook heel anders behandeld worden. Meer als volwassenen, want ze zijn het waard. Deze kinderen houden dus helemaal niet van blind gezag, zonder argumenten, want ze denken zelf na over het leven. Volwassenen hebben vaak de grootste moeite met ze, en andersom. Omdat ze niet snappen, dat ze nieuwetijdskinderen zijn.
    i]

wow ik wist niet dat er mensen waren die buiten helderziendheid, zich ook bewust waren van het heldervoelen, helderhoren, helderruikken, heldersmaken.
Dus eigenlijk alle zintuigen die een grotere 'functie' kunnen hebben dan de meeste mensen denken.
Ik ben denk ik wel helderhorend, heldervoelend en soms helderruikend. Wat hoort er precies onder de term helderwetend?
Oud 01-02-2004, 01:16
pe51
pe51 is offline
Helderwetendheid is als je een (paranormaal) weten in jezelf voelt, in plaats van dat je iets hoort, voelt of ziet. Ik weet niet precies, hoe dat is, want ik ben het niet.

Indelingen zijn nuttig, maar volgens mij zijn er ook vormen van paranormaliteit (als ik t zo mag zeggen) die niet lijken op zien, horen, voelen, en weten. En niet in te delen of uit te leggen zijn.

Als je dat niet wist van nieuwetijdskinderen en indigokinderen, dan wordt het tijd, dat je er eens iets over gaat lezen:

http://forum.scholieren.com/showthre...etijdskinderen

http://forum.scholieren.com/showthre...indigokinderen

In de laatste zul je zeker wel wat vinden. Op het internet zou je in www.google.nl eens moeten zoeken naar nieuwetijdskinderen en indigokinderen.

Of je zou naar het forum kunnen gaan van www.nieuwetijdspunt.nl of http://www.nieuwetijdskinderen.be/

Dan zie je hoe de "kinderen" (= jongeren) er zelf over schrijven.

groeten, peter.
Oud 01-02-2004, 11:10
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
pe51 schreef op 01-02-2004 @ 02:16:
Helderwetendheid is als je een (paranormaal) weten in jezelf voelt, in plaats van dat je iets hoort, voelt of ziet. Ik weet niet precies, hoe dat is, want ik ben het niet.

Indelingen zijn nuttig, maar volgens mij zijn er ook vormen van paranormaliteit (als ik t zo mag zeggen) die niet lijken op zien, horen, voelen, en weten. En niet in te delen of uit te leggen zijn.

Als je dat niet wist van nieuwetijdskinderen en indigokinderen, dan wordt het tijd, dat je er eens iets over gaat lezen:

http://forum.scholieren.com/showthre...etijdskinderen

http://forum.scholieren.com/showthre...indigokinderen

In de laatste zul je zeker wel wat vinden. Op het internet zou je in www.google.nl eens moeten zoeken naar nieuwetijdskinderen en indigokinderen.

Of je zou naar het forum kunnen gaan van www.nieuwetijdspunt.nl of http://www.nieuwetijdskinderen.be/

Dan zie je hoe de "kinderen" (= jongeren) er zelf over schrijven.

groeten, peter.
heel erg bedankt!
Advertentie

Regels voor berichten