Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat komt denk ik omdat er de laatste jaren veel meer mensen geboren worden, die vanaf het begin al deze manieren van zien en voelen enz. meekrijgen. En dan is het heel gek, als je van anderen hoort, dat zij die dingen niet kunnen zien. Want je had het idee dat niemand erover praatte, al die tijd, omdat het voor hun vanzelfsprekend was, dat er zo'n soort voelen bestond. Ik denk, hate-THE-world, dat jij bij deze mensen hoort. Vroeger was het "normaal" om deze dingen niet te voelen. Daarom heten mensen die deze dingen kunnen zien en voelen ook "para-normaal". para- komt van het oud-Grieks en betekent: 'verder dan, voorbij ), dus paranormaal betekent eigenlijk: 'wat verder gaat dan het normale (zien/voelen enz.). Als je zelf kunt voelen of aura's zien, is het wel een beetje gek, om dat "buiten het normale" te vinden. Want je voelt het zelf als "normaal" aan. Alleen anderen vinden het iets bijzonders. Ik denk, dat voor wie deze dingen wél voelt, dat dit voelen gewoon natuurlijk is. En dat het leven gewoon kaal zou zijn zonder. En het is ook niet altijd leuk, vooral niet als je op plaatsen komt, die niet zo fijn aanvoelen.
groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De meeste zouden denk ik bang zijn om zelf iets paranormaals te voelen. Vaak zijn ze bang als ze een droom hebben gehad, die uitkwam. En omdat ze zich niet lekker kunnen voelen met paranormale gedachtes of gevoelens in hun hoofd, daarom voelen ze zich dan soms ook niet lekker, als je daarover begint te praten. Maar als je op zo'n groot heksenforum een tijdje rondkijkt, dan kom je toch wel ietsjes meer mensen met "gaves" tegen. Voor wie het wel normaal is. Volgens mij worden het er ook wat meer, de laatste jaren. Waar ik wel blij mee ben eigenlijk. Dat ze er wat aan gewend raken. Met die mensen kun je er tenminste normaal over praten, en dat kan wel eens leuk zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik voel het altijd wel als iemand ziek is of down. dat was bijvoorbeeld bij mijn grootmoeder voordaT ze aan kanker overleed, ik zat naast r en aan de andere kant zat de zus van mijn oma. de kant van mijn oma was kil en ik kreeg hoofdpijn aan die kant, maar aan de linkerkant voelde ik warmte. het verschil was heel duidelijk merkbaar.
|
![]() |
hey heeft dat warmte uitstraling ok iets met reikie ofzo te maken?
mn vriendje kan dat ok.... weten jullie ok iets over wicca. un vriendin van mij heeft iets in du fammilie dat du oudste van de 3 telkens op un vreemde manier dood gaat.... Tips zijn errug welkom!!!!!!!!!!! greetzz
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ratsja
19M - Lid gepost op 15-01-2004 @ 23:44 -------------------------------------------------------------------------------- wat mij zeer vaak voorkomt is dat ik een soort straling kan voelen van een ander. een soort laag welke per persoon verschilt. mij is verteld dat je dan dingen van een ander kan voelen, welke de emotionele gesteldheid van deze persoon bevat? iemand herkenning ? ________________ Ik heb hier ooit ook een post over geopend, dat gene wat jij bedoeld is een "empatisch vermogen" het vermogen om andermans gevoelens aan te voelen. Even snel uitgelegd: Als iemand anders in jouw buurt zich naar of gelukkig voelt, dan neem je dat gevoel over. PS. Als reactie op PE51, Het Empatische is sinds ongeveer 10 á 15 jaar beetje begrip geworden in de westerse cultuur. Het is naar mijn perspectief een talent waar maar weinigen over beschikken. Om hier openlijk over te praten, zoals jij al zei, komt er vaak ongeloof en het belachelijk vinden snel als reactie naar boven.
||
Citaat:
Ik voel letterlijk 'de uitstraling' van iemands aura. Ik geloof dat dat een 'heldervoelendheid' is. Er zijn mensen die een frisse, vriendelijke uitstraling hebben. Er zijn er die proper zijn van huid, maar waarvan de aura bedekt is met 'vuile lagen'. dat zijn ook vaak mensen die naar de buitenwereld toe nooit echt fris lijken. Het kan me soms echt storen als iemand een slijmerige uitstraling heeft, ik voel het precies plakken op mijn vel dan... Als ze aan mijn tafel zitten in de middageten op school, bederven ze gewoon mijn eetlust. Die mensen irriteren mij en ik voel mij gevangen en door hun bevuild als ze mij omringen. Ik moet mij ervoor afsluiten, maar het lukt me niet. |
![]() |
||
Citaat:
Dus eigenlijk alle zintuigen die een grotere 'functie' kunnen hebben dan de meeste mensen denken. Ik ben denk ik wel helderhorend, heldervoelend en soms helderruikend. Wat hoort er precies onder de term helderwetend? |
![]() |
|
Helderwetendheid is als je een (paranormaal) weten in jezelf voelt, in plaats van dat je iets hoort, voelt of ziet. Ik weet niet precies, hoe dat is, want ik ben het niet.
Indelingen zijn nuttig, maar volgens mij zijn er ook vormen van paranormaliteit (als ik t zo mag zeggen) die niet lijken op zien, horen, voelen, en weten. En niet in te delen of uit te leggen zijn. Als je dat niet wist van nieuwetijdskinderen en indigokinderen, dan wordt het tijd, dat je er eens iets over gaat lezen: http://forum.scholieren.com/showthre...etijdskinderen http://forum.scholieren.com/showthre...indigokinderen In de laatste zul je zeker wel wat vinden. Op het internet zou je in www.google.nl eens moeten zoeken naar nieuwetijdskinderen en indigokinderen. Of je zou naar het forum kunnen gaan van www.nieuwetijdspunt.nl of http://www.nieuwetijdskinderen.be/ Dan zie je hoe de "kinderen" (= jongeren) er zelf over schrijven. groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Herfst met een vleugje Oostenrijk NadeHAVO | 4 | 05-11-2012 10:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
Psychologie |
Aan allen die vinden dat ze geen leven hebben, een nerd zijn, niet interessant zijn, John Sickbock | 28 | 15-09-2003 16:12 | |
Eindexamens 2003 |
[Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging! Snufje | 52 | 27-05-2003 08:52 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
ARTistiek |
Ben bezig met een verhaaltje MilieuGaatVoor | 0 | 26-11-2001 15:30 |