Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 17:49
]{ing
]{ing is offline
Ik kwam deze toevallig tegen en aangezien de redelijke prijsstelling voor deze externe DA converter vraag ik me af of dit een betere keus zou zijn dan een goede kaart van bijvoorbeeld M-audio of Terratec. De M-audio 2496 kost me ongeveer hetzelfde bedrag, ca 170 euro. Extra in/uitgangen zijn handig maar niet persé nodig, ik streef naar het meest zuivere signaal van mijn geluidskaart.

http://www.stereo-link.com/
http://www.transtec.nl/article.php?id=19

Citaat:
Stereo-Link SL-1200 DA converter voor uw PC

Stereo-Link Model SL1200: een perfecte link tussen muziek op uw PC of Mac en uw stereo installatie. Dankzij de SL1200 kunt u MP3 of anders gecomprimeerde audiobestanden of CD's perfect weergeven via uw 'hifi'.

De SL1200 heeft geen last van problemen (brommen, kraken, piepen en knarsen) die geluidsweergave via geluidskaart zo onbevredigend maken. De perfecte D/A converter in de SL1200 laat u weer van muziek genieten. Vele geluidskaarten beloven wel kwaliteit maar maken dit niet waar omdat ze in een computer met veel electrische ruis zitten. Bij aansluiting van uw PC op uw stereo hoort u al die ruis, brom en andere storingen. Bij toepassing van de SL-1200 is dit voorbij!

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 17:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2003, 18:05
Puta
Puta is offline
misschien een domme vraag maar waarom zou het niet werken om gewoon een tulp stekkertje in je versterker te doen en de andere stekker in je pc? Althans dat heb ik en dat werkt op zich prima
Oud 26-12-2003, 18:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Put@ schreef op 26-12-2003 @ 19:05:
misschien een domme vraag maar waarom zou het niet werken om gewoon een tulp stekkertje in je versterker te doen en de andere stekker in je pc? Althans dat heb ik en dat werkt op zich prima
In je pc zit een geluidskaart, ofwel in de vorm van een pci of isa kaart, of op het moederbord. De kwaliteit van het geluid wordt bepaald door de kwaliteit van de gebruikte componenten, met name de DAC is belangrijk. De DAC vertaalt het digitale signaal naar een analoog signaal (Digital to Analog Converter). Verder zijn ook andere componenten op de geluidskaart belangrijk maar daar hoef ik verder niet op in te gaan. Het voordeel van een externe DAC is dat de stralingsvelden binnen de behuizing van de computer het geluid niet meer beïnvloeden. Mijn vraag blijft echter of een kaart zoals deze niet meer waar voor mijn geld zal bieden.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 23:17
Verwijderd
Mwah, ik denk dat je 't stralingsverhaal en dergelijke met een behoorlijke korrel zout mag nemen. Op GoT heeft een knakker ooit eens 3 bellende mobiele telefoons pal naast z'n machine gelegd, maar d'r was geen hoorbaar verschil te merken. En mobieltjes hebben gruwelijk irritant veel straling.

Either way, ik weet niet of dit zo geweldig is. Ik denk dat niemand hier daar ook zinnig antwoord op kan geven; ik ken dit apparaatje niet, noch het speelgoed van M-Audio. Persoonlijk gok ik dat ze beiden heel aardig resultaat zullen geven vergeleken met de doorsnee PC-audio.

Alleen hoe zit 't met de ondersteuning voor games e.d.? Ik weet niet in hoeverre dat een prioriteit voor je is..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 03:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Eh, ondersteuning voor games?
Zolang je geluidskaart een digitale uitgang heeft boeit het niet zoveel lijkt me.. Met andere woorden: Het lijkt me dat dat niet zozeer van games afhangt..
Oud 27-12-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-12-2003 @ 04:13:
Eh, ondersteuning voor games?
Zolang je geluidskaart een digitale uitgang heeft boeit het niet zoveel lijkt me.. Met andere woorden: Het lijkt me dat dat niet zozeer van games afhangt..
A3D & EAX-support, om d'r maar eens twee te noemen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 15:13
]{ing
]{ing is offline
EAX en A3D ondersteuning is voor mij onbelangrijk, ik gebruik sowieso de digitale uitgang voor 5.1 decoder en speakers. Maar heb wel een goede line output nodig voor mijn hifi. Ik heb mijn twijfels bij de Stereolink sl1200, het is toch 178 euro.. Denk dat ik maar voor een M-audio kaart ga, ofwel de Audiophile 24/96 a 169 euro of de Revolution 7.1 voor 104 euro. De Audiophile is duidelijk meer gericht op professioneel gebruik en heeft tulp uit- en ingangen. Het probleem is dan dat ik voor de Revolution kaart een interconnect nodig heb met een jackplug en twee tulp plugjes, het is maar de vraag of ik ergens in nederland zo'n kabel voor een goede prijs vind. Enkele voorbeelden zijn de Ixos 109 en QED Qunex J2P, welke in engeland zo'n 30 pond op moeten brengen.

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 15:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten