Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2002, 10:41
Silverwolf
Silverwolf is offline
Hallo, ik had een vraag. Bij ons in de wijk zijn 2 slootjes, en daarin zitten een aantal eenden, waaronder een paar met kuikens. 2 van de moedereenden zijn spoorloos verdwenen, en de jongen zwemmen in een groepje rond. Het ene groepje bestaat uit 4 eendjes die er verder wel goed uitzien, maar van het andere groepje (waarvan er eerst ook 4 waren) zijn er nog maar 2 over. Ze zijn magerder dan de eerste 4 en worden steeds verjaagd door de groepjes volwassen eenden als we ze proberen te voeren. Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen? Ze blijven voeren met brood, of moet ik iets anders bijvoeren? Ik heb wel eens eerder een eendje thuis gehad, maar dat is al 8 jaar terug, ik weet niet eens meer wat we hem toen voerden. Verder weet niemand in de wijk wat ze er aan zouden kunnen doen. Zou het fout zijn om ze mee naar huis te nemen? Alvast bedankt voor de replys,

Silverwolf
Advertentie
Oud 27-04-2002, 10:58
D@mien
D@mien is offline
Je kan kijken of je die 2 kan vangen en verzorgen. Een eend opvoeden is geen enorm zware klus, als je een beetje tijd hebt.
En als je niet weet hoe je et et beste moet doen, dan zijn dr genoeg vogelverenigingen op internet die je wel kunnen helpen, lijkt me.

Gewoon voeren is op zich ook wel goed, maar ik denk niet dat ze et zo lang uithoeden...want een moeder biedt ook bescherming...tegen katten enzo...

et beste lijkt mij dus om ze te vangen...maar thats up to you..
Oud 27-04-2002, 11:02
Silverwolf
Silverwolf is offline
bedankt, ik zal eens kijken of ik ze vanmiddag kan vinden,

Silverwolf
Oud 27-04-2002, 12:03
annetjes
annetjes is offline
Iik zou als ik jou was de dierenambulance bellen. Wij hebben dat ook een keer gehad en hebben ook de dierenambulance gebeld. Een week later kwam ik bij de dierenkliniek kijken hoe het met ze ging en het ging stukken beter met ze. 2 weken later stonden ze op de boederij
Oud 27-04-2002, 16:13
Tampert
Tampert is offline
over verzorgen van eendenjongen die je min of meer hebt gevonden hebben we al een topic ...

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=69759

Regels voor berichten