Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 19:39
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Heb vandaag even geinformeerd hoeveel het kost als ik een auto koop.... denk dat ik maar nog even met mijn ouders hun auto rij.... de verzekering zou meer geld kosten dan de auto zelf!
schandalig....
Oud 27-12-2003, 19:50
Balance
Balance is offline
de meeste jongeren zetten de verzekering op de naam van hun ouders, volgens mij.
Oud 27-12-2003, 19:55
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-12-2003 @ 20:50:
de meeste jongeren zetten de verzekering op de naam van hun ouders, volgens mij.
je moet je een keer van je ouders kunnen scheuren he
Oud 27-12-2003, 20:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 27-12-2003 @ 20:55:
je moet je een keer van je ouders kunnen scheuren he
de vraag is of dat moment precies gelijk valt met het afsluiten van een verzekering of een poosje d'r na
Oud 27-12-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Ozark Henry schreef op 27-12-2003 @ 20:39:
Heb vandaag even geinformeerd hoeveel het kost als ik een auto koop.... denk dat ik maar nog even met mijn ouders hun auto rij.... de verzekering zou meer geld kosten dan de auto zelf!
schandalig....
Nogal logisch, de meeste jongeren kunnen nog geen wagens van 25.000 euro betalen, dus dan valt de verzekering al snel in verhouding erg hoog uit. Bovendien kan ik me maar zo voorstellen dat bepaalde wagens en bepaalde jongeren meer gerekend krijgen bij sommige verzekeringen, gezien het weggedrag van sommige jongeren.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 20:56
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2003 @ 21:52:
Nogal logisch, de meeste jongeren kunnen nog geen wagens van 25.000 euro betalen, dus dan valt de verzekering al snel in verhouding erg hoog uit. Bovendien kan ik me maar zo voorstellen dat bepaalde wagens en bepaalde jongeren meer gerekend krijgen bij sommige verzekeringen, gezien het weggedrag van sommige jongeren.
Moeten daarom alle jongeren gestraft worden door compleet leeggeplukt te worden?
Oud 27-12-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ozark Henry schreef op 27-12-2003 @ 21:56:
Moeten daarom alle jongeren gestraft worden door compleet leeggeplukt te worden?
Is toch altijd zo? Dat het een kleine groep verknalt voor de grote groep. Ik vind het in een zekere mate wel terecht dat verzekeringsmaatschappijen deze regel hanteren. Echter er zou meer gekeken moeten worden naar het aantal jaren rijervaring wat iemand heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 01:36
Tiño
Tiño is offline
wat koste het dan ongeveer? en wat voor auto enz. wou je? ga binnenkort zelf afrijden en was wel van plan goedkopig autootje te gaan nemen...
Oud 28-12-2003, 03:02
Verwijderd
Citaat:
Ozark Henry schreef op 27-12-2003 @ 21:56:
Dat 'moet' niet, maar het gebeurt in de praktijk wel, omdat het gewoon onmogelijk is om voor elke jongere apart een verzekeringspremie vast te stellen. Er zullen vast ook wel jongeren zijn die foutloos rijden vanaf hun achttiende, maar de meerderheid schijnt er een potje van te maken, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 10:55
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 28-12-2003 @ 02:36:
wat koste het dan ongeveer? en wat voor auto enz. wou je? ga binnenkort zelf afrijden en was wel van plan goedkopig autootje te gaan nemen...
Verzekering voor een 18 jarige voor een peugotje 205 uit 1990 kom op 630 euro.
Benzine 1 op 12. -> 7000 km/12 = 583 liter * 1,20 = 700 euro
Onderhoud - > APK 350 euro, nog is een dingetje bij elkaar 500 euro. (ervaring)
Wegenbelasting = 120 euro per jaar.

1950,- euro per jaar. / 12 = 162 euro per maand.

Ik zeg altijd zo'n 25 eurocent per kilometer. In dit geval 27 cent.

Maar ik heb nu niet meegerekend dat je gedurende 3 jaar ook nog moet sparen voor een nieuwe auto.
Oud 28-12-2003, 15:45
S
S is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-12-2003 @ 20:50:
Dat is alleen handig als je kunt aantonen dat je ouders vaak in die auto rijden. Als dat niet het geval is, keert de verzekeraar bij schade vaak niet uit.

Er stond onlangs een heel artikel in de Telegraaf of het Brabants Dagblad over tweedehands auto's en verzekeringen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
S schreef op 28-12-2003 @ 16:45:
Dat is alleen handig als je kunt aantonen dat je ouders vaak in die auto rijden. Als dat niet het geval is, keert de verzekeraar bij schade vaak niet uit.

Er stond onlangs een heel artikel in de Telegraaf of het Brabants Dagblad over tweedehands auto's en verzekeringen.
ik vroeg het een keer aan een vriendin van mij, die de auto op naam van d'r ouders heeft staan. ik dacht dat je je auto niet uit mag lenen en dat daarom niet wordt uitgekeerd als blijkt dat niet de ouder maar de dochter achter het stuur zit. Maar volgens haar was dit niet het geval en als je ouders dus meewerken om te zeggen dat het hun auto is (gebruikt om mee te gaan winkelen enzo) is d'r niks aan de hand.
maar dat was dus haar verhaal. weet niet in hoeverre dat klopt
Oud 28-12-2003, 16:46
iamcj
iamcj is offline
Met een tussenpersoon, gaat zo iets vaak wat makkeljker. (Betaal je ook wat meer)
Oud 01-01-2004, 14:13
tewanneman
tewanneman is offline
Misschien hebben jullie wat aan deze linkjes:

Vervoersverzekeringen (FX)
http://www.con-nect.nl/linkcounter.php?ID=9691
Vergelijk tarieven van autoverzekeringen (Independer)
http://www.con-nect.nl/linkcounter.php?ID=9311
Verzeker zelf je auto
http://www.verzekeringstraat.nl

En iemand berekende al dat je aardig wat kwijt ben aan bezine.. en daar kwam ik ook een linkje voor tegen
http://www.con-nect.nl/linkcounter.php?ID=16234

Zo zie je maar weer.. alles wat je wilt weten kan je op internet vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten