Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 13:29
ziggy
ziggy is offline
waar is die pil verkrijgbaar??? toch niet alleen bij de dokter he?
Oud 26-12-2003, 13:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ziggy schreef op 26-12-2003 @ 14:29:
waar is die pil verkrijgbaar??? toch niet alleen bij de dokter he?
Als je in Nederland woont, heb je in ieder geval een recept van de dokter ja... is dat zo erg? (oh..doordat het kerst is, misschien..?)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:38
ziggy
ziggy is offline
mijn ouders mogen het niet weten en ik weet niet wie mijn huisarts is.... we hebben iedere maand zowat een ander, allemaal invallers. ik moet 1 dezer dagen ongesteld worden maar ik heb gister sexueel contact gehad met een vriend, en er is misschien een(kleine) kans dat ik dus eventueel zwanger ben geraakt. hij is niet in me geweest, maar toch liever zown pillejte dan een abortus
Oud 26-12-2003, 13:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ziggy schreef op 26-12-2003 @ 14:38:
mijn ouders mogen het niet weten en ik weet niet wie mijn huisarts is.... we hebben iedere maand zowat een ander, allemaal invallers. ik moet 1 dezer dagen ongesteld worden maar ik heb gister sexueel contact gehad met een vriend, en er is misschien een(kleine) kans dat ik dus eventueel zwanger ben geraakt. hij is niet in me geweest, maar toch liever zown pillejte dan een abortus
Helemaal mee eens. Ik denk dat veel huisartsen vanwege Kerst niet werken, maar er is altijd een huisartsenpost of zo (in het ziekenhuis) of een huisarts die dienst heeft. Je kan daar vaak achter komen door het nummer van een huisarts te draaien, dan krijg je een bandje met welk nummer je moet bellen.

Mocht je er echt niet achter kunnen komen, dan zou ik het toch maar even aan je moeder vragen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:52
Verwijderd
Bel het nummer van je huisarts, als het goed is krijg je dan het nummer van de vervanger te horen. Wat grl zegt dus. Of gebruik het volgende formulier: http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm#formulier . Overleg wel goed met de apotheek (ook ivm eventuele andere medicijnen) en bedenk je dat je van de morning afterpil flink ziek kunt worden.

Als je vriend niet in je is geweest, is de kans op een zwangerschap idd wel erg klein.

[edit]Weten je ouders dat je een vriendje hebt? Ik zou toch proberen om het er toch met je ouders over te hebben...is makkelijker dan ze voorliegen, denk ik. Misschien kan je het ook eens met ze over de pil hebben, lijkt me ook wel handig als je een vriendje en seksueel contact hebt.[/edit]

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 14:05
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Best rot in deze periode... de apotheek is namelijk ook maar ongeveer een half uur open vandaag. Ik zou dus snel je huisarts opbellen of naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gaan zodat je een recept hebt en je de morning-after pil kan halen (als je apotheek tenminste nog open is vandaag...)
Oud 26-12-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 26-12-2003 @ 15:05:
Best rot in deze periode... de apotheek is namelijk ook maar ongeveer een half uur open vandaag. Ik zou dus snel je huisarts opbellen of naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gaan zodat je een recept hebt en je de morning-after pil kan halen (als je apotheek tenminste nog open is vandaag...)
Voordeel van een ziekenhuis is dat die vaak wel een ziekenhuisapotheek hebben...of ze daar ook de morning-afterpil hebben weet ik niet, maar proberen kan je het natuurlijk altijd. Ik zou dat idd proberen...want ik denk niet dat veel andere apotheken open zullen zijn op tweede kerstdag...en morgen is al erg aan de late kant (zo niet al te laat).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 17:59
confabulatie
confabulatie is offline
je kan ook naar de ggd.......
je kan dan ook vragen om anoniem te blijven..
dan krijg je recept mee en papiertje en dat lever je bij de apotheek in en dan krijg je je morningafterpilletjes...

(tenminste zo gaat dat bij onze apotheek vaak als mensen anoniem willen blijven... dat extra papier is dan wel belangrijk trouwens, zodat de apotheek het ergens kan declareren)

als je alleen met een recept komt en je wilt niet dat je ouders het te weten komen door bijv. de verzekeringsdingen die thuisgestuurd worden en waarop staat wat je bij de apotheke hebt gehad (als je particulier ofzo bent) dan moet je het het zelf betalen,... kosten zijn hooguit 15 euro... volgens mij nog wat goedkoper)
Oud 28-12-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
confabulatie schreef op 28-12-2003 @ 18:59:
(kosten zijn hooguit 15 euro... volgens mij nog wat goedkoper)
"De kosten bedragen 15 euro."

http://www.hetnet.nl/netarchief/arti...efc20039_3.htm

Op http://www.babywijzer.net/News_readi...?articleID=61& staat dezelfde prijs vermeld.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 18:09
ziggy
ziggy is offline
Dank jullie wel voor jullie tips. Het is dus tweede kerstdag s ochtends gebeurd. Gister ben ik ongesteld geworden, betekent dit dat ik niet meer hoef te vrezen?
Oud 28-12-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
ziggy schreef op 28-12-2003 @ 19:09:
Dank jullie wel voor jullie tips. Het is dus tweede kerstdag s ochtends gebeurd. Gister ben ik ongesteld geworden, betekent dit dat ik niet meer hoef te vrezen?
uuhm, waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou voor de zekerheid toch even een zwangerschapstest doen, aangezien er gevallen zijn die nog steeds ongesteld worden ook al zijn ze zwanger.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 28-12-2003 @ 19:22:
uuhm, waarschijnlijk niet nee. Maar ik zou voor de zekerheid toch even een zwangerschapstest doen, aangezien er gevallen zijn die nog steeds ongesteld worden ook al zijn ze zwanger.
Je kunt het idd doen voor de zekerheid...maar ik denk dat de kans wel heel klein is als je vriend én niet in je is geweest én je ongesteld bent geworden.

(Ga aan de pil, dan zit je niet meer met dit gedoe.
(Als je hem niet vergeet in te nemen dan tenminste. ))
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 28-12-2003 @ 19:22:
lijkt me wel een beeeetje overdreven
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 19:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
********** schreef op 01-01-2004 @ 19:53:
lijkt me wel een beeeetje overdreven
Het lijkt mij ook een beetje overdreven. Ze zei in een van haar post dat er 'een (kleine) kans' was dat ze zwanger was, daarna heeft ze de morning-after op tijd gekregen en is ze ongesteld geworden. Lijkt me niet dat ze nu toch nog zwanger is..maar ja, alles kan natuurlijk. Aan de andere kant, het maakt nu niets meer uit of ze het nu weet of over een maand, want ze zal toch abortus moeten laten plegen of het kind houden. En dan is het helemaal onzin om nu al €11,- aan een test uit te geven.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten