Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2002, 03:18
ick
ick is offline
is alweer paar dagen terug...... ik weet niet alles meer.. maar wil 't ff kwijt en misschien zit der nog iets van 'n betekenis achter?

op een of andere manier kreeg ik 't voor mekaar 'n (blond) meisje aan te rijden, waarbij allebei der benen deraf "gesneden" werden... ik legde der weg in de box (= fietsehok onder in 'n flatgebouw, ieder huus heb der 1) om der savonds ergens te dumpen...

savonds legde ik haar achterin de brommer (weet niet meer hoe) en reed over de beethovenstraat naar de rai (amsterdammers weten dat dat onmogelijk is) en bij haar in 'n winkelwagen leggen bleek dat ze nog leefde, op de terugweg (weer in de beethovenstraat) besloot ik dus 112 te bellen en die geloofde me bericht dat der iemand lag te kreperen in 'n winkelwagen bij de rai niet.....

hoop dingen klopte niet.... o.a. me route naar de rai (had feitelijk 'n afslag te vroeg linksaf ge nomen, maar toch kwam ik der zonder rechtsaf te gaan, der zat 'n politieburo in de beethovenstraad blakbij wtc (zit der ook niet) en nog wat kleine details.....

meer herrinner ik me ff niet, maar ben blij dat ik 't kwijt ben.. maar..

wat moet ik hier nou mee?

't was echt zo doodeng, daardoor herkende ik de "fouten" pas toen ik der net weer aan moest denken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2002, 16:27
lady_x
lady_x is offline
wat moet je ermee?
euch niks, het blijft een droom he en dromen zijn nu eenmaal absurd en niet te vatten in de realiteit...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 16:39
wicce
wicce is offline
Citaat:
lady_x schreef:
wat moet je ermee?
euch niks, het blijft een droom he en dromen zijn nu eenmaal absurd en niet te vatten in de realiteit...
dasnie waar. dromen zijn reflecties van de gebeurtenissen in het dagelijks leven. je grootste angsten of je grootste verlangens. ze zijn heel goed te analyseren, maar dat kan je het beste zelf doen, omdat jij degene bent die jezelf goed kent he
bepaalde kleuren hebben wel een bepaalde betekissen, of nummers. dat soort dingen.
Oud 24-04-2002, 16:54
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
wicce schreef:

dasnie waar. dromen zijn reflecties van de gebeurtenissen in het dagelijks leven. je grootste angsten of je grootste verlangens. ze zijn heel goed te analyseren, maar dat kan je het beste zelf doen, omdat jij degene bent die jezelf goed kent he
bepaalde kleuren hebben wel een bepaalde betekissen, of nummers. dat soort dingen.
Kleuren of nummers in een droom
Ik moet toegeven dat mijn dromen nog nooit werkelijk zijn geworden en dat ik ze gewoon niet kan analyseren omdat ze steeds absurd zijn. Soms hebben ze wel te maken met de realiteit, zoals een kennis of een vriend die erin voor komt maar verder zijn ze zo ongrijpbaar dat ik er niet bij ga nadenken of het nu werkelijk is of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 17:07
Kat
Kat is offline
Citaat:
wicce schreef:

grootste angsten danmaar he...
misschien ben je bang om iemand aan te rijden? als je het wel eens meegemaakt hebt ofzow, dan kan het daaraan liggen.
Oud 24-04-2002, 17:16
wicce
wicce is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Ik moet toegeven dat mijn dromen nog nooit werkelijk zijn geworden en dat ik ze gewoon niet kan analyseren omdat ze steeds absurd zijn. Soms hebben ze wel te maken met de realiteit, zoals een kennis of een vriend die erin voor komt maar verder zijn ze zo ongrijpbaar dat ik er niet bij ga nadenken of het nu werkelijk is of niet.
het punt is ook niet dat je het verhaal in de droom analyseert, maar de kleine dingen. Een droom bestaat vooral uit symbolen. zoals aanwezigheid van een dier of dat je rijd op een fiets, in een auto of in een vliegtuig. dat je bijv helemaal niks draagt of juist heel erg veel. het verhaal doet er weinig toe.
Oud 24-04-2002, 18:42
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
wicce schreef:

Dat ben ik met je eens
Oud 24-04-2002, 18:46
dystopia
dystopia is offline
Denk dat dit een waarschuwing is. Of misschien een angstdroom. Of een combo

Ik weet van je dat je een scooter hebt en er graag en veel op rijd. Misschien rijd je wel 'ns roekeloos. Heb je 'm opgevoerd. Oppassen dus lijkt me. Dat dien je eigenlijk altijd al te doen, na deze droom des te meer.

Er zit ook een hoop valsheid in je droom. Je bent niet eerlijk je probeert de gebeurtenis te verdoezelen. Ook dat is een waarschuwing misschien. Misschien wordt je in de komende tijd verleid om over iets te liegen terwijl de waarheid misschien een moeilijkere lijkt, 't wel de betere weg is
Oud 24-04-2002, 18:50
Zarya
Zarya is offline
Citaat:
wicce schreef:

Oud 24-04-2002, 18:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Sommige beweren zelfs dat een droom uit geuren en smaken kan bestaan. In het dagelijks leven zou je ook 'ns op details kunnen letten. Daar kun je veel informatie uit halen. Dingen die de bedoeling hebben je aan het denken te zetten.

Hierbij kun je uitgaan van de filosofie dat alles (of veel) dat gebeurd een rede heeft.
Oud 24-04-2002, 19:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik weet niet of iemand dat al heeft gezegd, maar slaap je vaak op je rug? Kijk je dan met je gezicht naar het plafond? De meeste nachtmerries komen door als je op je rug slaapt. Probeer es op je zij of buik te gaan slapen. Het klinkt misschien stom maar bij de meeste mensen helpt het wel.
Oud 24-04-2002, 20:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik weet niet of iemand dat al heeft gezegd, maar slaap je vaak op je rug? Kijk je dan met je gezicht naar het plafond? De meeste nachtmerries komen door als je op je rug slaapt. Probeer es op je zij of buik te gaan slapen. Het klinkt misschien stom maar bij de meeste mensen helpt het wel.
Voor het lichaam is het gezonder wanneer je op je rug slaapt. Als je op je zij ligt dan neem je namelijk al gauw een kronkelhouding aan. Je rug ligt dan niet recht. Daardoor kun je een kromme rug krijgen. Zelfde geldt voor met de buik. Je ligt dan recht op je buik maar je rug ligt dan niet recht. Ook is de luchttoevoer in beide situaties niet optimaal.
Oud 24-04-2002, 21:11
kipfilet
kipfilet is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het schijnt ook zo te zijn dat als je bed (iig het hoofdeinde van je bed) in een 'hol' ligt - dus zeg maar je bed staat tegen de muur en de kast staat tegen je bed waardoor je een veilig holletje creeërt - je vaker nachtmerries hebt. Idem als je vaak met je gezicht naar de muur toe slaapt. Verder zijn er vele studies gedaan naar een slaaphouding. Als je met je lichaam in een kronkel (de foetushouding) ligt, ben je misschien wat onzeker en wil je jezelf beschermen. Je bent dan vatbaarder voor dromen. Het tegenovergestelde is languit op je rug liggen.
Verder weet ik ook niet wat je droom betekent. Ik denk eigenlijk niet dat een droom voorspellend werkt. In je slaap heb je nl. bepaalde fases, ook een fase (geloof de REM slaap) waarin je de gebeurtenissen van de afgelopen tijd 'ordent'. Ook je gevoelens komen hier aan bod. Dromen is dus meer een afspiegeling van jezelf.

Sorry als het een beetje offtopic is, ik hoop iig dat je hier wat aan hebt.
Oud 24-04-2002, 21:12
kipfilet
kipfilet is offline
Ik bedoel dat als je in de foetushouding ligt, dat je dan vatbaarder bent voor nachtmerries.
Oud 24-04-2002, 21:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
kipfilet schreef:

Verder zijn er vele studies gedaan naar een slaaphouding. Als je met je lichaam in een kronkel (de foetushouding) ligt, ben je misschien wat onzeker en wil je jezelf beschermen. Je bent dan vatbaarder voor dromen.
Op die manier (foetushouding) heb je het warmer. In de winter kan dat dus handig zijn hoewel een extra deken ook een goed resultaat levert.

Ik heb er zelf wel 'ns op gelet: in de zomer lig ik vaker recht op m'n rug, in de winter meer op m'n zij.
Oud 24-04-2002, 23:21
ick
ick is offline
Citaat:
wicce schreef:

het punt is ook niet dat je het verhaal in de droom analyseert, maar de kleine dingen. Een droom bestaat vooral uit symbolen. zoals aanwezigheid van een dier of dat je rijd op een fiets, in een auto of in een vliegtuig. dat je bijv helemaal niks draagt of juist heel erg veel. het verhaal doet er weinig toe.
paar details die ik nog weet... naja eigenlijk maar 1, ik had geen helm op op me brommie en ging lopend terug naar huus...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:23
ick
ick is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Denk dat dit een waarschuwing is. Of misschien een angstdroom. Of een combo

Ik weet van je dat je een scooter hebt en er graag en veel op rijd. Misschien rijd je wel 'ns roekeloos. Heb je 'm opgevoerd. Oppassen dus lijkt me. Dat dien je eigenlijk altijd al te doen, na deze droom des te meer.
ik heb 'm idd . opgevoerd, en binnekort wil ik 'm nog harder laten rijden....

Misschien wordt je in de komende tijd verleid om over iets te liegen terwijl de waarheid misschien een moeilijkere lijkt, 't wel de betere weg is
dat zit der wellicht wel binnekort in.... denk dat die combinatie van rijden en liegen als zijnde de makkelijke uitweg beswel 'ns de message kan zijn....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:25
ick
ick is offline
verders thnx voor de vle snelle reply's

en ik slaap altijd op me zij, met me rug naar 't balkon toe... al 'n jaar lang ofzo.... di's de eerste keer dat me droom zo "bad" gaat...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ick schreef:

paar details die ik nog weet... naja eigenlijk maar 1, ik had geen helm op op me brommie
Roekeloosheid?

Citaat:
en ging lopend terug naar huus...
Was je blij? Of was je bedroefd? Hoe voelde je je? Was je alleen?
Oud 24-04-2002, 23:39
ick
ick is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Roekeloosheid?
neej... vertrouwen in me eigen rijstijl neej ik had haast volgens mij

Was je blij? Of was je bedroefd? Hoe voelde je je? Was je alleen?
ik voelde me zwaar genaait door 112, die me niet geloofde... was alleen jah....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:42
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ick schreef:

ik voelde me zwaar genaait door 112, die me niet geloofde... was alleen jah....
Alleen bedroefd met lege handen kom je terug. Je hing de bink uit, zonder helm. Hmm of toch niet? Te haastig zeg je zelf.

Wees zoveel mogelijk jezelf maandag? Niet de stoere jongen uithangen? Misschien is dat een ingredient van de boodschap?
Oud 27-04-2002, 02:23
ick
ick is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Alleen bedroefd met lege handen kom je terug. Je hing de bink uit, zonder helm. Hmm of toch niet? Te haastig zeg je zelf.

Wees zoveel mogelijk jezelf maandag? Niet de stoere jongen uithangen? Misschien is dat een ingredient van de boodschap?
als der iets is waar ik zeker op ga letten is't VEILIGHEID jah... 100% sure
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 10:40
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik heb gedroomd dat ik het spelletje shoot the duck ging spelen, maar dan met het hoofd van mijn mentor en de conrector..... gehe wat zal dat nou toch betekenen?
Reageren

Regels voor berichten