Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het ritme goed, ook op het einde van de eerste strofe. Wat ik wel wat overbodig vind is de komma en accenten bij béétje. Nu duw je de lezer in een enge interpretatie, als je het weglaat, hou je meer mogelijkheden over. Het gaat erom wat je zelf wilt.
||
Citaat:
|
![]() |
Zo mooi, de woordkeuze die je hanteert. Ik denk dan aan "donkerbange" en "ochtendzeegezicht". Het doet een beetje Scandinavisch aan, daar raak je mij mee. En aangezien de rest eromheen erg degelijk en kwalitatief in elkaar steekt, zet je hier gewoon een ontzettend goed gedicht neer.
Punt ![]()
|
ik vind het ook wel mooi maar ik kom af en toe zinnen tegen dat ik denk "loopt hier iets door elkaar?". UIt de voorgaande reacties maak ik op dat dat niet het geval is, maar in dat geval vind ik het wel jammer. Het doet wat mij betreft veel aan het gedicht af (en opzich is het dan nog een goed gedicht, maar toch, helderheid is bij een gedicht geen pré maar een must dacht ik mij van een workshop ofzo te kunnen herrinderen)
|
Hmm, volgens mij ben ik steeds te laat bij je gedichten, hier heb ik ook al niet zo veel meer toe te voegen. Alleen nog dat ik dit een van je betere vindt, wat met jouw niveau best als een groot compliment mag worden gezien.
Hajo: bij welke zinnen vroeg je je dat dan af? Ik kon het volgens mij wel volgen, maar misschien zien wij het gedicht totaal verschillend, ik ben wel benieuwd eigenlijk ![]()
|
De veelvuldige herhaling van 'droomde' vind ik absoluut prachtig in dit gedicht; dat geeft het geheel een hoopvolle, mooie toon. Ook het gebruik van woorden als 'zo' en 'en' dragen hier aan bij. De alliteraties zijn erg leuk; 'want wakker wekte', leest heerlijk door, en het is leuk dat deze zin 'dubbelop' is qua betekenis
![]() 'Ochtendzeegezicht' is heerlijk, een echt Dreamerfly-woord! (en dat is heel positief ![]() Het enige wat mij een beetje stoort in dit gedicht, is de zin 'zwart uit mijn donkerbange'; inhoudelijk gezien erg mooi (en heel aangrijpend, rakend), maar ritmisch gezien valt deze zin mijns inziens een beetje uit de toon; deels omdat ik een lettergreep mis, maar ook omdat er 'donkerbangE' staat i.p.v. 'donkerbang'; er lijkt hier geen letter meer achter te horen voor het mooie (maar dat is mijn mening ![]() Dat was het enige negatieve puntje wat ik kon 'vinden', verder is dit absoluut een Prachtig gedicht...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Kobaltchloride in water Matiekje | 3 | 02-04-2009 08:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Reis in het heden Ieke | 0 | 09-04-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een vraag aan jullie, *Waarschuwing*; vergt heel wat leeswerk!. Dreamerfly | 7 | 12-01-2004 11:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
In november gaat bijna overal een rookverbod gelden twiety | 38 | 11-05-2002 13:13 | |
ARTistiek |
'A Night In Tipsy Tin Tin' Woodstock | 7 | 05-12-2001 15:15 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |