Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 08:24
Poesket
Poesket is offline
Ik heb een vriendinnen groepje en dat is allemaal heel erg gezellig, maar een ervan betaald nooit geld terug als ze iets geleend heeft. Dan zegt ze zelf vraag er dan om en als je dat doet lult ze er een stuk omheen. ook duurt het heel lang voor je gebruikte spullen terug krijgt. Het is gewoon niet leuk meer.
Zo gaat het vertrouwen toch weg.

Nu heb ik dus echt geld nodig voor dit weekend nog maar ze lult er iedere keer omheen. En ik ben niet de einge maar de rest heeft het er ook over. Zo kun je toch niet leven? wat moet ik (we) doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 08:37
Verwijderd
Gewoon haar met de neus hard op de feiten drukken: "ik krijg nog .....euro van je, en er nu niet omheen lullen, ik wil het morgen hebben, als je het vandaag niet hebt".........
En haar daarna nooit meer wat lenen, als heeft ze dringend iets nodig, jammer dan.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:04
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
makkelijk

je gaat er met een paar stevige vrienden even langs

of je leent haar nooooit meer wat

zo is zij namelijk geen vriendin waardig
Oud 03-12-2003, 09:16
Stefanie
Stefanie is offline
Idd, het gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je je geld NU terug wilt omdat je het zelf nodig hebt. Zij heeft het ooit van jou geleend, maar het is nog steeds van jou, dus is t toch normaal dat je het terug krijgt? Waarom zou ze er omheen lullen? Heeft ze het geld niet? Of wil ze het gewoon niet terug geven?

Als dit echt niet werkt dan zou je met het hele groepje op haar af kunnen stappen om het te zeggen, maar ik zou het eerst even zelf proberen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:28
Verwijderd
Idd zeggen dat je het nu of anders morgen wilt hebben.

En/of haar nooit meer wat lenen. Dat lijkt me iig nogal logisch.
En als ze dat stom vindt: idd jammer voor haar.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 10:02
Elky
Elky is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 03-12-2003 @ 10:04:
makkelijk

je gaat er met een paar stevige vrienden even langs

of je leent haar nooooit meer wat

zo is zij namelijk geen vriendin waardig
Oud 03-12-2003, 10:10
Verwijderd
Precies. Erg slap zo iemand, gewoon nooit meer iets lenen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 10:27
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2003 @ 11:10:
gewoon nooit meer iets lenen.
Oud 03-12-2003, 10:47
saartjeh
saartjeh is offline
ik zou met haar gaan praten want het kan idd heel vervelend zijn. Ik schiet zelf ook niet altijd op met terug geven van geld maar ik geef het wel altijd, ze herinneren me dr wel aan en dan geef ik t wel
het kan nat ook zijn dat ze in geldproblemen zit en dan vink t wel hard om zo te reageren
ga gwoon ff met dr praten en zeg dat ze dr steeds omheen lult en dat je gwoon brut terug wil en voor spullen zeg anders gwoon dat je t zelf wel wil halen.
Ik zou indd nie zo snel meer wat lenen of gwoon minder, kijk ligt er ook aan om hoeveel het gaat, als het 2 euro is, dan moe je je nie zo druk maken, ik weet dat heel veel da wel doen, maar van een paar euro word je echt niet rijk, maar als het iets van 20 euro is ofzow,jah dan zou ik ook wel pissed wezen, zeg gwoon dat je het heel hard nodig hebt, dan geeft ze t misschien wel sneller
ik denk dat als je ruzie gaat zoeken je het helemaal niet krijgt, dat je dan én ruzie hebt én geen geld
suc6 iig
Oud 03-12-2003, 11:07
Unexplained
Unexplained is offline
Dreigen dat je de vordering overdraagt aan een incassobureau

Iets serieuzer:
Praat met haar ouders over haar schulden. Grote kans dat je het geld dan redelijk snel hebt.
Oud 03-12-2003, 11:38
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zou met al die mensen die nog geld van haar krijgen en zijzelf eens een serieus gesprek aangaan en hara duidelijk maken dat jullie het SNEL terug willen
Oud 03-12-2003, 12:27
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Timmer haar gewoon met z'n allen in elkaar en zeg dan dat je het geld binnen 2 weken wilt hebben. Wedden dat je het dan wel krijgt?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:07
PardonMe
PardonMe is offline
gewoon zeggen hoeveel je nog van haar krijgt en dat je het nu wilt hebben.. geen gezeik en gedraai er omheen.
En niet steeds alle smoesjes maar slikken, maar er gewoon op staan dat je het terug krijgt. Laat haar de terugbetalingen niet steeds uitstellen! Op een gegeven moment moet je gewoon zeggen; "nu wil ik het hebben en geen gezeik" klaar..

En ik zou in het vervolg gewoon niets meer aan haar lenen, laat haar dan maar zelf voor haar spullen zorgen..
Of spreek van te voren af, als ze iets wil lenen, wanneer ze je terug betaalt, of wanneer ze de spullen terug geeft. En daar moet ze zich dan ook aan houden (desnoods opschrijven ofzo)
Oud 03-12-2003, 13:11
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 03-12-2003 @ 11:47:
het kan nat ook zijn dat ze in geldproblemen zit en dan vink t wel hard om zo te reageren
nou juist dan vind ik dat je er wat van moet zeggen en haar niet meer moet lenen..
Door te lenen van mensen zou ze alleen maar nog meer schulden krijgen!
Ze moet er maar achter komen dat als haar geld op is, ze pech heeft, dan kan ze andere leuke dingen niet doen.

Als ze nou een keer vergeten is geld mee te nemen en je schiet (een klein bedrag) voor, nou ja, ok. Maar ik zou er op staan dat ik het binnen een paar dagen terug krijg.

Ik zou zeggen: "ok, je kunt iets lenen, maar dan wil ik het morgen terug" (of overmorgen, maar iig op korte termijn)
Oud 03-12-2003, 13:44
The0
The0 is offline
Niet uitlenen, niet zeuren, of andere vrienden zoeken ..
Oud 03-12-2003, 13:55
Last Resort
Last Resort is offline
Uiteraard nooit meer een cent lenen, en als ze dan gaat zeuren of vervelend doen kan ze een eind oprotten. Ik had eerst ook zo'n vriend, ik heb het toen van zn moeder uiteindelijk teruggekregen. Hij bleef zeuren om geld maar op een gegeven moment heb ik het gewoon geweigerd, daarna was het ook afgelopen.
Oud 03-12-2003, 15:04
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik zou haar nooit meer iets uitlenen voordat ze de lopende zaken heeft terug betaald. En daarna zou ik zelfs ook nog uitkijken of je haar uberhaubt ooit nog iets wilt lenen. Daarnaast helpt normaal vragen niet, dus stap op haar af. Vertel haar duidelijk wat je nog van haar krijgt, en wanneer je dat uiterlijk terug wil hebben.
Hoe moeilijk misschien ook.
Oud 03-12-2003, 17:19
Qimm
Qimm is offline
En daarom leen ik nooit geld uit, NOOIT!
Oud 03-12-2003, 17:38
Orion16
Orion16 is offline
Ik leen sowieso nooit dingen uit of geld aan mensen waarvan ik weet dat ik het niet meer zo snel terugzie... Dan vinden ze me ineens gierig, nouja jammer dan.. Ik heb gewoon geen zin om m'n geld ooit ergens eens terug te krijgen. Moet die persoon zelf maar voor geld zorgen en daar zijn vele manieren voor.

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-12-2003 @ 18:19:
Alsof iedereen het vertikt terug te geven
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:42
Verwijderd
beetje kut, maar het had over mij kunnen gaan.

Een vriendin hebben een ongeschreven regel die zegt dat als je geld leent je het niet terug hoeft te betalen als je maar betaald als diegene die geen geld heeft. Maar ik heb minder vaak geld bij me, maar het komt volgens mij meestal wel goed...

confronteer haar ermee, en geen geld meer lenen. Al zou ik dat nogal moeilijk vinden aangezien ik geen nee kan zeggen...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-12-2003 @ 17:39:
Alsof iedereen het vertikt terug te geven
Ik heb eeb hekel aan geld lenen en uitlenen. Dat is áltijd gedoe
Oud 05-12-2003, 16:36
Verwijderd
Ehm... zeg het haar?

++ 'Ik krijg nog ?? euro van je, en wanneer je het nu niet hebt, morgen!'
-- 'Blablabla *omheen zeuren*.'
++ 'Hoorde je niet wat ik zei? Ik krijg nog ?? euro van je, en wanneer je het nu niet hebt, morgen!'

En ja, nooit meer wat aan haar lenen he...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:40
Poesket
Poesket is offline
Ja ik zal haar inderdaad nooit meer wat lenen.
Ze zegt dat ze het toevallig niet bij dr heeft. En als ik dan zegdat ze het de volgende dag bij haar moet hebben heeft zemaar een deel ervan bij dr ofzo. Het gaat niet eens zozeer om het gaat maar om het idee en vertrouwen. het gaat trouwens om 30,-
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:47
Verwijderd
30 euro is best veel. ik zou er direct langs gaan met het geld als enige reden.

dus dan ga je voor haar staan:""de reden dat ik hier ben ........geld geld geld"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 16:56
Verwijderd
Ik vind €30,- idd ook best veel. Laat haar elke dag een deel meenemen tot je het helemaal terug hebt. En idd niks meer aan haar lenen. En eventueel ook zeggen waarom (dat je haar niet vertrouwt en/of dat je het geld niet terug krijgt/dat het te lang duurt voor je het terug krijgt bv), wie weet leert ze er van.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:10
Verwijderd
Ik herinner me iemand, een vreemde, die ik 25 gulden centen gaf, ze vroeg of ze het mocht lenen. Mja, ik ging ervan uit dat ze het zou houden, maar de volgende dag zag ik haar weer en kreeg ik het terug... zo hoort het
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Eerised schreef op 05-12-2003 @ 17:40:
Ja ik zal haar inderdaad nooit meer wat lenen.
Ze zegt dat ze het toevallig niet bij dr heeft. En als ik dan zegdat ze het de volgende dag bij haar moet hebben heeft zemaar een deel ervan bij dr ofzo. Het gaat niet eens zozeer om het gaat maar om het idee en vertrouwen. het gaat trouwens om 30,-
blijf er constant om vragen. Ook als ze er omheen lult: geen antwoord geven op het onderwerp dat zij aandraagt, gewoon met je eigen verhaal over die schuld doorgaan.
En als ze met te weinig geld aan komt zetten zeg je gewoon dat jullie NU naar haar huis gaan en het geld ophalen. Heeft ze het niet, dan moet ze maar bij iemand anders lenen. JIJ wil in ieder geval NU het geld terug. ALLES.

en daarna nooit meer iets uitlenen.
Oud 05-12-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Krent!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:38
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik leen mensen ook altijd teveel geld, 'ik betaal wel voor je, wacht maar maakt niet uit' - 'thanks man, krijg je morgen terug' - 'ja is in orde man!' en puntje bij paaltje komt niemand er uit zichzelf mee, en vind ik het gierig staan om erom te gaan zeuren.
Oud 05-12-2003, 21:27
Sven
Sven is offline
Citaat:
Mja.. ik leen zelf ook nauwelijks geld uit..
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan het moeten terugvragen van mn eigen geld.. alleen al het feit dat je het vaak zelf terug moet vragen vind ik al diep triest
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 00:09
Verwijderd
Ik leen soms geld uit als vrienden daarom vragen, omdat ik er vanuit ga dat ze het op tijd terugbetalen. In de praktijk is dat bij mijn vrienden ook altijd zo. Maar als ik iemand zou treffen die me niet op tijd zou terugbetalen zonder geldige reden, dan zou ik die persoon gewoon geen geld uitlenen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 12:36
The0
The0 is offline
Ik leen alleen (veel) geld uit aan mensen waarvan ik zeker weet dat ik het weer terug ga krijgen.

Maakt mij dan in principe niet uit hoeveel het is, als ik zeker weet dat het wel terug komt.
Oud 03-01-2004, 18:43
Cocksparrer
Cocksparrer is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 05-12-2003 @ 20:38:
Ik leen mensen ook altijd teveel geld, 'ik betaal wel voor je, wacht maar maakt niet uit' - 'thanks man, krijg je morgen terug' - 'ja is in orde man!' en puntje bij paaltje komt niemand er uit zichzelf mee, en vind ik het gierig staan om erom te gaan zeuren.
Je leent me NOOIT wat!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 05-12-2003 @ 16:56:
En wat nou als bijv. je broer of zus (moet je die wel hebben btw) naar je toekomst en vraagt of hij tijdelijk geld van je kan lenen omdat hij anders niet een huis kan kopen, dat het vast zit op een paar lullige centen. Sja, nu moet ik zelf voorlopig wel ff uitkijken met wat ik doe maar het is wel familie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:10
Thomas
Thomas is offline
Geld direct terugeisen en nooit meer aan haar lenen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:00
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Thomas schreef op 03-01-2004 @ 20:10:
Geld direct terugeisen en nooit meer aan haar lenen.
Oud 05-01-2004, 16:58
sas_andrea
sas_andrea is offline
op school kwamen nm klasgenoten altijd naar mij toe om geld te lenen, omdat ik daar nooit moeilijk over deed. een gulden lenen... ja, wat is een gulden nou? maar ja, paar keer per week een gulden die je niet terugziet, wordt toch opeens een hoop.

toen ben ik maar begonnen met niet meer aan iedereen te lenen, of te zeggen: sorry, heb geen geld bij me; sorry, geld heb ik nog voor andere dingen nodig.
Oud 05-01-2004, 17:04
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
1 je hebt hier van geleerd zou ik zeggen je leent niet meer zomaar aan haar uit..
2 je probeert een fatsoenlijk gesprek met d`r aan te gaan en vragen hoe het nou komt (sorry als het probleem al was opgelost maar *schaam* *schaam* ik heb alleen ff de tekst van de TP gelezen)
3 herriner haar eraan met smsjes.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit iets leen van iemand, maar ik heb het ook wel eens dat ik iets vergeet of tja..
4 wilt dit niet lukken, zeg dan dat je het niet vind kloppen en dat je nu zeker weet dat je nooit meer wat aan haar uitleen (schuldgevoelens)

Tjaaaaa het zal waarschijnlijk wel niet om grote bedragen gaan en spullen van erge emotionele waarde, maar zoals ik vaak zeg *geld en materiele zaken boeit niet, zolang als jij en de mensen er om heen van kunnen genieten* Ik maak me er eerlijk gezegd nooit zo druk om.. Er zijn wel andere dingen wat veel erger is.. Als je ziet wat er om je heen gebeurt dan heb je dat beetje geld of die paar spulletjes niet meer nodig, maar ik dwaal weer af, sjorry..
Oud 05-01-2004, 19:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
Qimm schreef op 05-12-2003 @ 16:56:
Jezus hoe Nederlands
Het wordt inderdaad wel een probleem als iedereen gaat zitten mekkeren over elke euro.

Je moet gewoon zorgen dat je het een beetje quite speelt. Nu betaal ik jouw koffie wel, dan krijg ik er morgen/volgende week één van jou. No big deal.

Beetje kansloos om je vrienden in de kou te laten staan, als ze wat geld willen lenen voor een kopieerkaart ofzo, of voor hun lunch.
Oud 05-01-2004, 19:31
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
geen ene cent meer lenen....laat dit een les voor je zijn
Oud 05-01-2004, 19:36
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
geld en vrienden moet je ver uit elkaar houden als het even kan
Oud 05-01-2004, 19:38
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 03-12-2003 @ 13:27:
Timmer haar gewoon met z'n allen in elkaar en zeg dan dat je het geld binnen 2 weken wilt hebben. Wedden dat je het dan wel krijgt?

Ze kan natuurlijk pas wedden als ze dr geld terug heeft...
Oud 05-01-2004, 19:38
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-01-2004 @ 20:25:
Jezus hoe Nederlands
Het wordt inderdaad wel een probleem als iedereen gaat zitten mekkeren over elke euro.

Je moet gewoon zorgen dat je het een beetje quite speelt. Nu betaal ik jouw koffie wel, dan krijg ik er morgen/volgende week één van jou. No big deal.

Beetje kansloos om je vrienden in de kou te laten staan, als ze wat geld willen lenen voor een kopieerkaart ofzo, of voor hun lunch.
Inderdaad. Nu weet ik niet van welk bedrag er hier sprake is, maar vaak moet je het gewoon af en toe omwisselen.
Reageren

Regels voor berichten