Advertentie | |
|
![]() |
|
Uiteraard nooit meer een cent lenen, en als ze dan gaat zeuren of vervelend doen kan ze een eind oprotten. Ik had eerst ook zo'n vriend, ik heb het toen van zn moeder uiteindelijk teruggekregen. Hij bleef zeuren om geld maar op een gegeven moment heb ik het gewoon geweigerd, daarna was het ook afgelopen.
|
Ik zou haar nooit meer iets uitlenen voordat ze de lopende zaken heeft terug betaald. En daarna zou ik zelfs ook nog uitkijken of je haar uberhaubt ooit nog iets wilt lenen. Daarnaast helpt normaal vragen niet, dus stap op haar af. Vertel haar duidelijk wat je nog van haar krijgt, en wanneer je dat uiterlijk terug wil hebben.
Hoe moeilijk misschien ook.
|
Ik leen sowieso nooit dingen uit of geld aan mensen waarvan ik weet dat ik het niet meer zo snel terugzie... Dan vinden ze me ineens gierig, nouja jammer dan.. Ik heb gewoon geen zin om m'n geld ooit ergens eens terug te krijgen. Moet die persoon zelf maar voor geld zorgen en daar zijn vele manieren voor.
Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 17:43. |
![]() |
|
Verwijderd
|
beetje kut, maar het had over mij kunnen gaan.
Een vriendin hebben een ongeschreven regel die zegt dat als je geld leent je het niet terug hoeft te betalen als je maar betaald als diegene die geen geld heeft. Maar ik heb minder vaak geld bij me, maar het komt volgens mij meestal wel goed... confronteer haar ermee, en geen geld meer lenen. Al zou ik dat nogal moeilijk vinden aangezien ik geen nee kan zeggen... |
![]() |
|
![]() |
Ja ik zal haar inderdaad nooit meer wat lenen.
Ze zegt dat ze het toevallig niet bij dr heeft. En als ik dan zegdat ze het de volgende dag bij haar moet hebben heeft zemaar een deel ervan bij dr ofzo. Het gaat niet eens zozeer om het gaat maar om het idee en vertrouwen. het gaat trouwens om 30,- |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind 30,- idd ook best veel. Laat haar elke dag een deel meenemen tot je het helemaal terug hebt. En idd niks meer aan haar lenen. En eventueel ook zeggen waarom (dat je haar niet vertrouwt en/of dat je het geld niet terug krijgt/dat het te lang duurt voor je het terug krijgt bv), wie weet leert ze er van.
|
![]() |
||
Citaat:
En als ze met te weinig geld aan komt zetten zeg je gewoon dat jullie NU naar haar huis gaan en het geld ophalen. Heeft ze het niet, dan moet ze maar bij iemand anders lenen. JIJ wil in ieder geval NU het geld terug. ALLES. en daarna nooit meer iets uitlenen.
||
Citaat:
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan het moeten terugvragen van mn eigen geld.. alleen al het feit dat je het vaak zelf terug moet vragen vind ik al diep triest ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik leen soms geld uit als vrienden daarom vragen, omdat ik er vanuit ga dat ze het op tijd terugbetalen. In de praktijk is dat bij mijn vrienden ook altijd zo. Maar als ik iemand zou treffen die me niet op tijd zou terugbetalen zonder geldige reden, dan zou ik die persoon gewoon geen geld uitlenen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
op school kwamen nm klasgenoten altijd naar mij toe om geld te lenen, omdat ik daar nooit moeilijk over deed. een gulden lenen... ja, wat is een gulden nou? maar ja, paar keer per week een gulden die je niet terugziet, wordt toch opeens een hoop.
toen ben ik maar begonnen met niet meer aan iedereen te lenen, of te zeggen: sorry, heb geen geld bij me; sorry, geld heb ik nog voor andere dingen nodig.
|
1 je hebt hier van geleerd zou ik zeggen je leent niet meer zomaar aan haar uit..
2 je probeert een fatsoenlijk gesprek met d`r aan te gaan en vragen hoe het nou komt (sorry als het probleem al was opgelost maar *schaam* *schaam* ik heb alleen ff de tekst van de TP gelezen) 3 herriner haar eraan met smsjes.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit iets leen van iemand, maar ik heb het ook wel eens dat ik iets vergeet of tja.. 4 wilt dit niet lukken, zeg dan dat je het niet vind kloppen en dat je nu zeker weet dat je nooit meer wat aan haar uitleen (schuldgevoelens) Tjaaaaa het zal waarschijnlijk wel niet om grote bedragen gaan en spullen van erge emotionele waarde, maar zoals ik vaak zeg *geld en materiele zaken boeit niet, zolang als jij en de mensen er om heen van kunnen genieten* Ik maak me er eerlijk gezegd nooit zo druk om.. Er zijn wel andere dingen wat veel erger is.. Als je ziet wat er om je heen gebeurt dan heb je dat beetje geld of die paar spulletjes niet meer nodig, maar ik dwaal weer af, sjorry.. ![]()
||
Citaat:
![]() Het wordt inderdaad wel een probleem als iedereen gaat zitten mekkeren over elke euro. ![]() Je moet gewoon zorgen dat je het een beetje quite speelt. Nu betaal ik jouw koffie wel, dan krijg ik er morgen/volgende week één van jou. No big deal. Beetje kansloos om je vrienden in de kou te laten staan, als ze wat geld willen lenen voor een kopieerkaart ofzo, of voor hun lunch. ![]()
||
Citaat:
Ze kan natuurlijk pas wedden als ze dr geld terug heeft... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Schrijf een kwartier en post! flyaway | 94 | 18-03-2009 10:57 | |
Werk, Geld & Recht |
ruzie geld vriendin:S Kapoen | 37 | 03-07-2008 00:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Liefde & Relatie |
Wie betaald? Duifje | 67 | 31-03-2004 08:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 |