Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2003, 12:33
Verwijderd
In staat zijn goed te spellen is naar mijn mening helaas, zoals velen zullen beamen, maar voor een enkeling weggelegd. Lijkt het jou een goed idee een grootscheepse reclamecampagne (met Postbus 51 spotjes) op te zetten om slecht spellen tegen te gaan? Denk je dat het het gewenste effect zou hebben en mensen meer op hun spelling zouden letten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2003, 12:36
LaResistance
LaResistance is offline
Ja

En het zal wel degelijk effect hebben aangezien ik er zeker van ben dat jij je post wel 10x hebt nagekeken op eventuele foutjes voordat je hem durfde te posten...laat ik dat nu ook even gaan doen.
Oud 30-12-2003, 12:37
mmmm
mmmm is offline
Fitnessboy Fitnessboy Fitnessboy

(Ik vind dat juist lachwekkend dat hij zo verrot typt )
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:40
Shock
Shock is offline
Ik vind de verloedering ook vreselijk.. Werkwoordsvervoegingen die je in de brugklas al dient te snappen, en vooral die kinderen die ch's en g's door elkaar halen en al dat uh in plaats van een e aan het eind van een woord, plus alle varianten daarop. Natuurlijk ben je op een forum als dit misschien iets minder stipt, maar toch, tegenwoordig zie je geen normale brief meer zonder gewoon stomme fouten
Oud 30-12-2003, 12:41
bokky
bokky is offline
Ik denk dat dat niet heel veel zal uitmaken. Ik vind het ook onzinnig om overal op je spelling te moeten letten. Mijn boodschappenbriefje zal ik niet met de uiterste zorgvuldigheid controleren op spellingsfouten en/of grammaticale fouten.
De posts op dit forum barsten soms ook van de typfouten, maar waarom zou je dat tegen gaan? Ik lees er net zo simpel overheen.

Je kunt de mensen niet dwingen om op hun spelling te letten.
Ik erger me in het algemeen niet aan spellingsfouten en het is niet zo dat het een groot maatschappelijk probleem is dat mensen hun d's en t's niet op de juiste plaats weten te zetten.
Daarom vind ik spotjes op televisie nou niet echt iets waar overheidsgeld heen zou moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:44
Ketjing
Ketjing is offline
kan de topicstarter zelf wel goed spellen?
Oud 30-12-2003, 12:45
Verwijderd
Ik vind slechte spelling vaak wel erg hinderlijk, en als er iets aan gedaan wordt juich ik dat toe. Alleen ik vrees dat het weinig effect zal hebben, omdat de meeste mensen die zo belabberd spellen het meestal helemaal niets kan schelen. Dit onder het mom: "Als ik het zelf maar begrijp."
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:45
Basia
Basia is offline
ik erger me wel aan spelfouten ja. maar reclamespotjes om spelfouten tegen te gaan vind ik dan ook weer onzinnig. ze zullen waarschijnlijk niet veel helpen, omdat het maken van spelfouten nogal eens in verband staat met het opleidingsniveau.
Oud 30-12-2003, 12:47
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee...
Of het ook echt effect heeft betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 30-12-2003 @ 13:41:
Ik denk dat dat niet heel veel zal uitmaken. Ik vind het ook onzinnig om overal op je spelling te moeten letten. Mijn boodschappenbriefje zal ik niet met de uiterste zorgvuldigheid controleren op spellingsfouten en/of grammaticale fouten.
De posts op dit forum barsten soms ook van de typfouten, maar waarom zou je dat tegen gaan? Ik lees er net zo simpel overheen.

Je kunt de mensen niet dwingen om op hun spelling te letten.
Ik erger me in het algemeen niet aan spellingsfouten en het is niet zo dat het een groot maatschappelijk probleem is dat mensen hun d's en t's niet op de juiste plaats weten te zetten.
Daarom vind ik spotjes op televisie nou niet echt iets waar overheidsgeld heen zou moeten gaan.
Het gaat erom dat de meeste mensen het gewoon niet kunnen. Zoveel maakt het niet uit als je een keer een spelfout in je boodschappenlijstje maakt, maar ook officiele documenten, krantenartikelen en informatiebulletins barsten van de spelfouten, straks komt het nog zo ver dat enkel neerlandici kunnen spellen. Het zou erg jammer zijn als bijna geen enkele Nederlander de Nederlandse taal zou beheersen, nietwaar?
Door meer te letten op je spelling word je er ook beter in. Men zou dat dus m.i. meer moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:53
schietgeweer
schietgeweer is offline
Dat veel mensen slecht kunnen spellen is jammer, maar een hele reclamecampagne starten om dat tegen te gaan lijkt me niks dan weggegooid geld.
Oud 30-12-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 30-12-2003 @ 13:47:
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee...
Of het ook echt effect heeft betwijfel ik.
Als het geen effect zou hebben, zou het ook geen goed idee zijn. Ik denk echter dat, n.a.v. die spotjes, in ieder geval journalisten, en anderen die geacht worden goed te kunnen spellen, meer op hun spelling zouden letten, zodat in ieder geval kranten en officiele documenten vrij zouden zijn van spelfouten. De academici zouden in zekere mate volgen, waardoor er minder scripties direct in de papiervernietiger zouden verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:56
bokky
bokky is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-12-2003 @ 13:49:
Het gaat erom dat de meeste mensen het gewoon niet kunnen. Zoveel maakt het niet uit als je een keer een spelfout in je boodschappenlijstje maakt, maar ook officiele documenten, krantenartikelen en informatiebulletins barsten van de spelfouten, straks komt het nog zo ver dat enkel neerlandici kunnen spellen. Het zou erg jammer zijn als bijna geen enkele Nederlander de Nederlandse taal zou beheersen, nietwaar?
Door meer te letten op je spelling word je er ook beter in. Men zou dat dus m.i. meer moeten doen.
Ik heb vind het niet zo vaak voorkomen dat ik een document of een artikel in mijn handen heb waarvan ik denk 'nou, die kan echt niet spellen'. Ik weet dus niet of wij hetzelfde onder slecht spellen verstaan.
Je kunt ook wel moeilijke woorden gaan gebruiken zoals 'neerlandici' maar of je dit nu gebruikt om je standpunt kracht bij te zetten . Ik ben de eerste om toe te geven dat ik echt niet weet wat je nu met dit woord wil bedoelen.

En als je de voorbeelden van de hedendaagse 'breezersletjes' noemt als een voorbeeld van de verloedering van de Nederlandse taal, dan wil ik je heus wel gerust stellen. Dat is maar een relatief kleine groep in de samenleving, die heus niet de Nederlandse taal zover zal veranderen dat we allemaal met -uh achter onze woorden gaan schrijven.
Taal is iets dat constant in beweging is en af en toe is het tijd om grammaticale regels te veranderen om het af te stemmen op de spreektaal.
De mensen van 150 jaar geleden zouden eens onze huidige spelling moeten zien. Je houdt dit soort dingen nu eenmaal niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:57
boerenl*l
boerenl*l is offline
Ik vind spellingsfouten inderdaad vrij irritant. Helaas maak ik ze ook wel eens als ik een beetje snel type en de tekst niet meer nalees.

Wat ik nog veel erger vind zijn contaminaties. Echt vreselijk!!
gratis DVD-spelers die je cadeau krijgt bijvoorbeeld

Of kort geleden stond er in een opdracht van school dat wij een verslag moesten maken. En die begon zo:

Als scholier zijnde word er van je verwacht dat je in deze opdracht geen taal- en/of spellingsfouten maakt.

Dit zijn gewoon 2 fouten in één hele simpele zin
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:59
Dminor
Dminor is offline
Nee. Zodra iets niet mag wordt het alleen maar leuker. Kijk ook maar eens naar de reclamespotjes over de BOB. Je wordt toch massaal een schlemiele lulhannes gevonden als je daaraan meedoet? Nou is dit al bedoeld voor legaal alcoholdrinkende mensen, stel je dan eens voor hoe dat gaat met tieners! Het zal gewoon niet helpen, hoe graag we het ook verbeterd zouden zien. Daarbij is er niets in te brengen tegen een halsstarrig 'Ach, je begrijpt me toch?'.
Oud 30-12-2003, 12:59
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik mach spelllen hoe ik wilt.
Oud 30-12-2003, 13:03
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
bokky schreef op 30-12-2003 @ 13:56:
Ik heb vind het niet zo vaak voorkomen dat ik een document of een artikel in mijn handen heb waarvan ik denk 'nou, die kan echt niet spellen'. Ik weet dus niet of wij hetzelfde onder slecht spellen verstaan.
Je kunt ook wel moeilijke woorden gaan gebruiken zoals 'neerlandici' maar of je dit nu gebruikt om je standpunt kracht bij te zetten . Ik ben de eerste om toe te geven dat ik echt niet weet wat je nu met dit woord wil bedoelen.

En als je de voorbeelden van de hedendaagse 'breezersletjes' noemt als een voorbeeld van de verloedering van de Nederlandse taal, dan wil ik je heus wel gerust stellen. Dat is maar een relatief kleine groep in de samenleving, die heus niet de Nederlandse taal zover zal veranderen dat we allemaal met -uh achter onze woorden gaan schrijven.
Taal is iets dat constant in beweging is en af en toe is het tijd om grammaticale regels te veranderen om het af te stemmen op de spreektaal.
De mensen van 150 jaar geleden zouden eens onze huidige spelling moeten zien. Je houdt dit soort dingen nu eenmaal niet tegen.
Dat laatste klopt inderdaad wel, maar daar ben ik ook niet blij mee.
Volgens mij is het tegenwoordig zelfs toegestaan om "fouten" als, hun hebben een grotere auto als wij, te maken.
Iemand die zo praat kan ik niet meer serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:06
perfectme
perfectme is offline
Ik klan heus perget spellen zonder einge foout heor

Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:07
LaResistance
LaResistance is offline
Oud 30-12-2003, 13:07
bokky
bokky is offline
Citaat:
boerenl*l schreef op 30-12-2003 @ 14:03:
Dat laatste klopt inderdaad wel, maar daar ben ik ook niet blij mee.
Volgens mij is het tegenwoordig zelfs toegestaan om "fouten" als, hun hebben een grotere auto als wij, te maken.
Iemand die zo praat kan ik niet meer serieus nemen.
ik moet toegeven dat ik mensen automatisch verbeter bij dat soort fouten.
Maar zoals ceerbeer al zei:
Je kunt wel spotjes gaan uitzenden van 'zeg dan 'hun' en zeg dan 'als' ' maar daar kom je niet ver mee. Iets wat de overheid op die manier wil ontmoedigen wordt over het algemeen na een tijdje 'stoer' om te doen en expres verkeerd gedaan.
Spotjes zullen echt niet helpen naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:11
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ach, de meesten geven ook gewoon geen shit, zegmaar. Kijk ik ben geen taalpurist in de zin dat ik bepaalde buitenlandse of vernieuwende invloeden uit de taal wil weren, zeker niet. Ik heb daarin een vrij moderne opvatting, edoch (), ik vind correcte spelling wel erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:16
Pyriet
Pyriet is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 30-12-2003 @ 14:07:
[afbeelding]
Haha

Spelfouten zijn idd niet fijn om tegen te komen.
Maar ik geloof ook wel in het 'typfout' - idee.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:16
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
bokky schreef op 30-12-2003 @ 14:07:
ik moet toegeven dat ik mensen automatisch verbeter bij dat soort fouten.
Je kunt wel spotjes gaan uitzenden van 'zeg dan 'hun' en zeg dan 'als' ' maar daar kom je niet ver mee. Iets wat de overheid op die manier wil ontmoedigen wordt over het algemeen na een tijdje 'stoer' om te doen en expres verkeerd gedaan.
Spotjes zullen echt niet helpen naar mijn mening.
Ik denk ook zeker niet dat dit soort spotjes zullen werken. Maar ik geloof ook zeker niet dat ze juist een negatief effect zullen hebben.
Het gaat er vooral om dat mensen bewust zijn van het feit dat ze fout Nederlands spreken.
Ik bedoel als zelfs mijn docent Nederlands al contaminatiefouten maakt, wie is er dan om mij te verbeteren???
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:20
klaartje101
klaartje101 is offline
Ik erger me er wel aan als iemand "aud en nieuw" schrijft. Maar als het nou met een t of met d of met dt word geschreven dat maakt me niet uit. Want ik maak daar zelf ook nogal veel fouten in.

En ik denk niet dat reclame spotjes zullen helpen....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:23
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 30-12-2003 @ 14:20:
Ik erger me er wel aan als iemand "aud en nieuw" schrijft. Maar als het nou met een t of met d of met dt word geschreven dat maakt me niet uit. Want ik maak daar zelf ook nogal veel fouten in.

dat is te zien inderdaad

Maar ik maak weer sneller fouten als aud en nieuw geloof ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2003, 13:27
Verwijderd
Bullshit!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:32
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 30-12-2003 @ 14:20:

"Oudt en nieuw"? "Out en nieuw"? Das toch wel het toppunt..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:33
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
bokky schreef op 30-12-2003 @ 14:07:
Oud 30-12-2003, 13:35
zwoesj
zwoesj is offline
Ja, goed idee. Maar waarschijnlijk zijn er dan nog steeds heel veel mensen die à la breezah typen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 30-12-2003 @ 13:56:

Dat kan aan die documenten liggen, misschien lees je wel bijna geen kranten of alleen fatsoenlijke kranten, misschien valt het jou niet op, maar iemand anders wel. Onder slecht spellen versta ik uiteraard incorrect spellen.
Citaat:

Het is niet zo dat ik (bewust) moeilijke woorden gebruik. Als je niet weet wat het betekent kun je natuurlijk altijd even een woordenboek raadplegen.
Citaat:

Ik heb die voorbeelden niet genoemd en zal ze ook zeker niet noemen, gezien het inderdaad maar een zeer kleine groep van de bevolking is.
Citaat:

Dat ben ik met je eens. Het is echter triest gesteld met de spreektaal van een groot deel van de Nederlanders, er mag wel iets zorgvuldiger met onze taal om worden gesprongen. Op dit moment is het namelijk zo dat men elkaar soms niet meer begrijpt. Ik begrijp soms bijvoorbeeld niet wat mijn zusje nou eigenlijk bedoelt. Een ander voorbeeld is dat jij niet begreep wat ik met 'neerlandici' bedoelde. Men kan natuurlijk altijd zeggen:"Ach, je begrijpt toch wat ik bedoel," maar dat is dus niet altijd (meer) zo.
Citaat:

Dit soort dingen tegenhouden is inderdaad onmogelijk, maar het zou in ieder geval verminderd kunnen worden.
Citaat:
Dminor schreef op 30-12-2003 @ 13:59:

[...] Nou is dit al bedoeld voor legaal alcoholdrinkende mensen, stel je dan eens voor hoe dat gaat met tieners! Het zal gewoon niet helpen, hoe graag we het ook verbeterd zouden zien. [...]
Volgens mij hebben die reclamespotjes over de BOB ook best enig positief effect, hoor. Bovendien maakt het niet zoveel uit als de pubers er niet naar zouden luisteren, als de kleine kinderen en volwassenen er soms wél door zouden veranderen is dat ook mooi.
Citaat:
Solero schreef op 30-12-2003 @ 14:27:
Bullshit!!
Beargumenteer alsjeblieft waarom je dat vindt.

Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:37
Balance
Balance is offline
Spellen leer je op jonge leeftijd en als het daar al fout gaat, dan kun je dat volgens mij niet meer makkelijk leren om goed te spellen.
Ik heb zelf heel slecht onderwijs gehad in Nederlands en merk nog altijd dat ik vrij veel fouten maak die ik amper meer zie, helaas
Zo'n spotje zou voor mij dus weinig uitmaken.

Wél kan ik me ergeren aan mensen die express fouten maken in hun spelling, maar ik denk niet dat zij naar zo'n spotje zullen luisteren.
Oud 30-12-2003, 14:03
Verwijderd
wrom ik dat vind omdat dit een forum is en niet een cursus fatsoenlijk spellen of abn spreken want jullie proberen goed te spellen maar je gaat gwn heel netjes spreken , perseus!
dus het is gwn Bullshit dit is forum en nie hoe netjes en precies je moet spellen da doe je al op sgool(gnagna)....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:06
mmmm
mmmm is offline
Johan Derksen for President!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 30-12-2003 @ 15:03:
wrom ik dat vind omdat dit een forum is en niet een cursus fatsoenlijk spellen of abn spreken want jullie proberen goed te spellen maar je gaat gwn heel netjes spreken , perseus!
dus het is gwn Bullshit dit is forum en nie hoe netjes en precies je moet spellen da doe je al op sgool(gnagna)....
Het gaat helemaal niet specifiek over alles goed spellen op dit forum, Solero!
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat jij op school wél correct spelt.

Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
mmmm schreef op 30-12-2003 @ 15:06:
Johan Derksen for President!
flikker op met je Johan Derksen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:10
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-12-2003 @ 15:09:
flikker op met je Johan Derksen

Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:27
Thomas
Thomas is offline
Dat zal absoluut niets uitmaken.

Je moet dit preventief en in het begin aanpakken. Waar anders dan op de basisschool? Alle Engelse en Duitse lessen of whatever moeten gewoon afgeschaft worden. Meer aandacht voor onze eigen taal die toch al door zo weinig mensen wordt beheerst. De aandacht in het talenonderwijs moet (vooral in de beginfase van de persoonlijke ontwikkeling van een kind) liggen bij het vak Nederlands.

Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:34
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Wawl schreef op 30-12-2003 @ 15:27:
Dat zal absoluut niets uitmaken.

Je moet dit preventief en ik het begin aanpakken. Waar anders dan op de basisschool? Alle Engelse en Duitse lessen of whatever moeten gewoon afgeschaft worden. Meer aandacht voor onze eigen taal die toch al door zo weinig mensen worden beheerst. De aandacht in het talenonderwijs moet (vooral in de beginfase van de persoonlijke ontwikkeling van een kind) liggen bij het vak Nederlands.
Mensen wordt ook niet meer de werkelijke werking van bepaalde taalfuncties geleerd. Bij Latijn en Grieks heb ik heel duidelijk taalstructuren kunnen ontwaren en veel geleerd - ook over de Nederlandse taal. Neem het verschil tussen "hen" en "hun", passieve contructies, andere constructies.

Dat is een heel attractieve en interessante vorm van taal bedrijven, namelijk werkelijk structuren erin ontwaren en deze benoemen. Dat leert ons veel meer dan voorgekauwde zinnetjes zonder enige uitleg, zoals we vaak zien in het Duits of Frans. Ook bij Nederlands zijn de oefeningen ronduit droevig te noemen. Enige aandacht wordt in de eerste twee klassen nog besteed aan de basisontleding van een zin, maar daarna niet meer. Daarna beperkt men zich tot het lezen van saaie boeken, het doen van oninteressante oefeningen, het leren van woordbetekenissen die iedere debiel nog kent, het maken van boekverslagen, het schrijven van betogen.

Nee, gingen ze maar eens poëzie schrijven, of kunst maken met taal. Ze mogen van mij best aparte vakken maken van het schrijven van betogen e.d. en de werkelijke, Nederlandse taal.

Bij het ene vak kunnen wij dan theorie opdoen over de Nederlandse taal, bij het andere kunnen we die dan creatief en functioneel in de praktijk brengen.

Literatuur mag dan ook nog apart gedaan worden, dat is een crime.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:38
Thomas
Thomas is offline
Ter illustratie. Op mijn werk heb ik pas geleden nog een aantal sollicatiebrieven onder ogen gehad. Dat waren brieven van derdejaars HBO-studenten waarvan je toch enigszins mag verwachten dat ze de Nederlandse taal machtig zijn. Je wilt echt niet geloven hoeveel stijlfouten, spellingsfouten en meer van dat soort troep in die brieven stond. Ik heb warempel bijna geen enkele perfecte brief kunnen ontdekken, terwijl dat toch eigenlijk wel de enige juiste output zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:43
klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 30-12-2003 @ 14:32:
"Oudt en nieuw"? "Out en nieuw"? Das toch wel het toppunt..
Flauw

Okej om me zelf te verbeteren, t/d/dt bij werkwoordsvormen daar kan ik me niet druk om maken. Omdat ik dat zelf ook (erg) vaak fout doe.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:45
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 30-12-2003 @ 15:43:
Flauw

Okej om me zelf te verbeteren, t/d/dt bij werkwoordsvormen daar kan ik me niet druk om maken. Omdat ik dat zelf ook (erg) vaak fout doe.
Serieus, ik had niet door dat je dat bedoelde. Ik dacht er nog aan, maar ik dacht echt dat je dat niet bedoelde. Dat krijg je nou met dat taalgemak tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:47
Verwijderd
kheb egt zinn in aut en nieaw julie ok nie ?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Solero schreef op 30-12-2003 @ 15:47:
kheb egt zinn in aut en nieaw julie ok nie ?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:18
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
mmmm schreef op 30-12-2003 @ 13:37:
Fitnessboy Fitnessboy Fitnessboy

(Ik vind dat juist lachwekkend dat hij zo verrot typt )

Zekers, Fitnesboy is 20 en spelt als een kind van 3.....
Oud 30-12-2003, 15:30
Verwijderd
Ik twijfel of de bekende Breezersletjes and friends zich daar iets van aan zullen trekken.. verder vind ik typfouten juist wel leuk.. dat bewijst toch maar weer dat ik beter ben..

*heeft neus vandaag hoog in de lucht gestoken*
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:34
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 30-12-2003 @ 16:18:

Zekers, Fitnesboy is 20 en spelt als een kind van 3.....
heej, ick kann er ook nisk aannn deon dta ik neit zo goet kan tiepen he, ik ben woordtblint ja!... sukel ...

Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:35
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
mmmm schreef op 30-12-2003 @ 16:34:
heej, ick kann er ook nisk aannn deon dta ik neit zo goet kan tiepen he, ik ben woordtblint ja!... sukel ...

Zo ja....
Oud 30-12-2003, 15:44
mR
mR is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-12-2003 @ 13:33:
In staat zijn goed te spellen is naar mijn mening helaas, zoals velen zullen beamen, maar voor een enkeling weggelegd. Lijkt het jou een goed idee een grootscheepse reclamecampagne (met Postbus 51 spotjes) op te zetten om slecht spellen tegen te gaan? Denk je dat het het gewenste effect zou hebben en mensen meer op hun spelling zouden letten?
Ooit gehoord van dyslectie ?

Stumperd.

Het zou overigens niet eens zo erg zijn als je zelfs een lette op de opmaak van je posts.
Paar meer Enters zouden je posts stukken beter leesbaar maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:48
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
mR schreef op 30-12-2003 @ 16:44:

Stumperd.

Het zou overigens niet eens zo erg zijn als je zelfs een lette op de opmaak van je posts.
Dyslectie? Ik zeg Fitnessboy!
Oud 30-12-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 30-12-2003 @ 16:44:

Stumperd.

Niet iedereen die slecht spelt is dyslectisch. Er zijn ook grote groepen mensen die het gewoon helemaal niets kan schelen hoe ze schrijven, en dat heeft helemaal niets met dyslectie te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten