Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 16:20
tacidvs
tacidvs is offline
Ik heb laatst een P133 gekocht, om als router te gebruiken voor het huisnetwerk. Ding geformateerd en win 98SE geïnstalleerd, maar daar is het lieve machientje niet van gediend: Na het bijwerken van de systeembestanden dient er opnieuw te worden opgestart, na het eerste plaatje van Win98SE staat er dan:

Beschermingsfout van windows, start de computer opnieuw op.

Na twee keer formateren en windows installeren blijft ie dit volhouden. In veilige modus opstarten wil ie ook niet.

Na het vaststellen dat er een proc aanwezig is geeft ie dit lijntje:

Fixed disk 0: ST38420A

Weet iemand wat dit is en of het invloed zou kunnen hebben op het slechte gedrag van mijn pc'tje?

Specs:

p133
32mb edo ram
1 of 2 mb videokaart
geen sound, alleen pc-speaker
een of ander archaïsch mobo

Bij voorbaat dank,,

t,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2003, 16:59
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Beschermingsfouten tijdens het opstarten van Windows terwijl je wel succesvol hebt kunnen formatteren en installeren duiden vaak op kapotte geheugen-modules, of een kapot DIMM-slot (in jouw geval misschien nog SIMM).

In het geval dat het toch misschien iets softwarematigs is, probeer eens deze Win98 updates te installeren: http://www.microsoft.com/windows98/d.../corporate.asp

Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:40
phoxetis
phoxetis is offline
gebruik eens "memtest86" voor het geheugen....
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 18:56
tacidvs
tacidvs is offline
Bedankt, hij staat nu te testen

Kan ook wel kloppen, want met opstarten telt ie geen geheugen, in plaats daarvan krijg ik die 'Fixed disk 0: ST38420A' lijn. Morgen eens kijken wat ie gevonden heeft.

vrolijk oudjaar,

,
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:21
Verwijderd
Fixed disk 0: ST38420A

In het Nederlands:
Eerste vaste schijf: Seagate, 8.4 GB

Dat is dus heel logisch dat dat aangegeven wordt. Of staat er meer bij?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 16:39
tacidvs
tacidvs is offline
Dat riedeltje met 'Fixed disk...' geeft ie ipv het ram tellen en ide-apparatuur opnoemen.

phoxetis,

Wat moet ik dan testen? Ik heb hem gewoon op 'test al unused memory' laten staan en aangezet. Na 200 000% (dat ding kan niet tellen) had ie nog niets gevonden. Volgens de handleiding zou het dan redelijk zeker zijn dat er geen fouten in de ram zitten. Maar, test ik zo goed?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 19:54
Orion16
Orion16 is offline
Ik zou eens kijken of het geen overgeklockte Pentium 133 is en-ie niet instabiel loopt. (voltage is te laag e.d.)

Als je wilt weten of je CPU wel een Pentium 133 is kun je 'm er even uithalen, en omdat er meestal een cooler opzit moet je aan de onderkant kijken of-ie wel écht 133Mhz is en geen 100 of 90 ofzo.

Op de CPU rechts zie je aan de onderkant een getal staan, bijvoorbeeld:

A80502120

De laatste 3 cijfers is de kloksnelheid.

Laatst gewijzigd op 01-01-2004 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 09:23
tacidvs
tacidvs is offline
Heel erg bedankt iedereen, maar het is verholpen. Wat er fout zat, was een instellinkje in het bios, waardoor de pc bij het opstarten de twee secundary IDE-drives ging autodetecten, die drives zaten er niet in. Best vaag...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:07
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-01-2004 @ 10:23:
Heel erg bedankt iedereen, maar het is verholpen. Wat er fout zat, was een instellinkje in het bios, waardoor de pc bij het opstarten de twee secundary IDE-drives ging autodetecten, die drives zaten er niet in. Best vaag...
Had ook nog gekund, de BIOS evt. resetten en alle IDE-drives opnieuw laten detecteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten