Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als ik hem helemaal af heb,dan schrijf ik er meer over hier op t forum.. alleen ons groepje is nu beetje in discussie over hoe het moet aflopen.de een vind dat ze toch abortus moet laten plegen,de ander vind dat ze het kind moet houden en daardoor het huis wordt uitgeschopt door haar ouders... |
![]() |
||
Citaat:
of ze besluit het te houden en geeft het op voor abortus? of ze krijgt ruzie met Dennis, maar kan geen abortus meer laten plegen omdat ze al over de 3 mnd is, maar ze mag WEL bij haar ouders blijven (btje goede afloop ![]() er zijn zoveel opties.... best moeilijk. maar het klinkt erg goed wat jullie nu hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Graag gedaan ![]() Veel succes met jullie stuk verder en vertel nog eens hoe het afloopt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb vandaag met die 2 andere meiden een soort van tekst gemaakt. het zijn niet echt alle zinnen en woorden wat we gebruiken. Ik heb het niet getypt enzo, dus het zijn niet mijn woorden. Maar dit zijn de grote lijnen, de rest gaan we volgende week gewoon improviseren. Want ik en ook een ander zijn het niet echt eens met de 'zinnen en taalgebruik'. Maar waarschijnlijk gaat er nog een heleboel veranderen aan tekst enzo.
![]() scene 1. slaapkamer: MC schrijft in dagboek R: geef dat maar aan mij, ik breng het deze keer zelf wel. (R komt binnen, dagboek dicht) R: heej lieverd, kijk eens wat mama voor je gehaald heeft, een lekker kopje thee. MC: ja dank je wel. R: en weet je wat jouw lieve moeder ook nog heeft gedaan, ze heeft een afspraak voor je gemaakt, je kan vrijdag terecht om half 3. En ik zal je daar ook nog naar toe brengen, want dat heb ik allemaal voor je over, maar je snapt natuurlijk wel dat mama die straat niet inrijdt, het is altijd zo moeilijk om daar te parkeren. MC: ja hoor mam R: ja lieve mama MC: ja lieve mama R: Zal mama straks nog even helpen om Dennis te vertellen wat we gaan doen vrijdag? Mc: nee hoor lieve mama, dat hoeft niet. R: je snapt toch wel dat dit de beste oplossing is? (stilte) R: Laat je je thee niet koud worden, meisje? R: ow en lieverd, bel je wel even een taxi voor de terugweg? R weg, MC blijf in kamer achter scene 2: MC in kamer, D komt binnen. D: heej lieverd (omhelst en geeft zoen), alsjeblieft Mc: voor mij? D: jaha Mc: (uitpakken) ja, wat moet ik hier mee? D: Ow, ze passen ook nog bij je beer, kan je ze daar ook nog om doen? MC: geef hier, wat moet ik hier nou mee? D: joh denk een beetje logisch na, je bent zwanger van mij. MC: nou vrijdag niet meer. D: wat? MC: je hoort me wel, vrijdag laat ik het weghalen. D: 300 euro, als je moeder hier niet achter zit. MC: waar slaat dat nou weer op? D: wou je zeggen dat je zelf de afspraak had gemaakt? MC: nou nee, maar... D: nou dan. (stilte) D: Wat wil jij? MC: pff. ik weet niet wat ik wil, ik weet niet of ik dit kind wil, of ik met jouw verder wil, wat ik met mijn moeder moet? D: je weet niet of je verder met me wil? Mc: ik weet niet of ik heel mijn leven al vast wil leggen. D: hou je van me? Mc: ja D: Zou je van dit kind kunnen houden? Mc: ... mmja D: Dus je wil het kind houden Mc: dat heb ik niet gezegd, ik wil nog studeren en genieten van het leven D: en dat kan niet als je een kind hebt? MC: nou minder, alles ligt al vast. D: als je een kind hebt kun je ook studeren,... mijn ouders kunnen helpen? MC: maar als ik een kind heb wil ik er ook voor zorgen? D: dat kan toch, je hebt ook avondopleidingen? MC: maar mama heeft de afspraak al gemaakt, ze kan die niet meer afzeggen D: Prima, vermoord jij je kind dan maar! MC: nee, ik wil dat je blijft het is ons kind. scene 3 R komt binnen, D en Mc in gesprek/ruzie R: wat is hier aan de hand? MC: niets mama, we zijn aan het praten. R: nou ik kon jullie zelfs beneden horen. D: nou dan heb je wel hele goede oren. R: Dat heb ik ook, hadden we dat allemaal maar. R: moet ik je nog ergens mee helpen, of heb je Dennis alles al meegedeeld? Mc: nee je hoeft niet te helpen. R: dus alles is duidelijk? D: voor ons wel. R: dat is heel mooi, goed zo meisje. D: blij dat je het ook leuk vindt om oma te worden! R: Pardon? ...Dat is zeker een grapje? Mc: nee mam, dennis en ik gaan dit kind samen opvoeden R: ik geloof dat ik even moet gaan zitten? maar meisje we waren het er toch over eens dat dit de beste oplossing was? Mc: nee mam, je hebt mijn mening nooit gevraagd. En dankzij hem weet ik wat ik wil, ik wil niet meer doen wat jij zegt. (stilte) R: maar jullie zijn nog veel te jong, hoe wil je dit gaan doen? Je kunt niet meer studeren... Mc: dat kan wel, er zijn ook avondstudies R: meisje dat is toch veel te zwaar, je kan zo'n mooie toekomst hebben. Mc: maar ik wil een toekomst met Dennis D: vind je dat ik niet goed genoeg ben voor je dochter? R: nee, dat vind ik inderdaad niet. D: goed om te weten, ik mag jou ook niet. MC: Fijn, dan houden we er nu over op. (stilte) Mc: Dennis is het goed als ik vanavond bij jou eet? D: ja hoor Mc: mama, ik kom vanavond thuis slapen en dan zullen we het er nog wel over hebben. R: uiterlijk 10 uur thuis, he D: ik breng haar op tijd thuis. Mc: tot vanavond |
![]() |
|
tja, het is een goed begin maar nog wel erg kort.
Het is toch een toneelstuk voor jullie drieen? Is het dan niet handiger om gewoon de lijn neer te zetten en de rest te improviseren? Tekst komt niet allemaal zo letterlijk is mijn ervaring, zolang je typetjes maar een duidelijke persoonlijkheid hebben, dan komt het qua soort spreken ook wel goed.
||
Citaat:
Maar het komt allemaal wel goed. ![]() |
Advertentie |
|
|
|