Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 08:34
Chaucus
Chaucus is offline
Hmm, mn mp3 collectie is ondertussen flink gegroeid (34.5 GB) en ik heb nog wel wat meer op mn verlanglijstje staan. Maar ondertussen heb ik wel t idee dat ik binnenkort maar eens een backup moet maken om te voorkomen dat ik door wat dan ook straks alles kwijt ben (t is zo'n gedoe om alles weer te zoeken enzo)
Nu had ik zelf voor ogen om dit te gaan branden (wat dus wel vel cd's gaat kosten en enige administratie vereist ("Wat staat op welke cd" enzo))
Een vriend stelde mij gisteren voor om een USB HDD te gaan gebruiken, omdat het veel makkelijker is. (Nadeel is wel dat t redelijk prijzig is heb ik al gezien)

Zijn die USB-HDD's een beetje goed te gebruiken voor zoiets?
Wat zouden jullie doen en waarom?.
En zie ik nog alternatieven over het hoofd?

Edit: Typo (UDB ipv USB)

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 09:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 08:41
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 16-08-2004 @ 09:34 :
Hmm, mn mp3 collectie is ondertussen flink gegroeid (34.5 GB) en ik heb nog wel wat meer op mn verlanglijstje staan. Maar ondertussen heb ik wel t idee dat ik binnenkort maar eens een backup moet maken om te voorkomen dat ik door wat dan ook straks alles kwijt ben (t is zo'n gedoe om alles weer te zoeken enzo)
Nu had ik zelf voor ogen om dit te gaan branden (wat dus wel vel cd's gaat kosten en enige administratie vereist ("Wat staat op welke cd" enzo))
Een vriend stelde mij gisteren voor om een UDB HDD te gaan gebruiken, omdat het veel makkelijker is. (Nadeel is wel dat t redelijk prijzig is heb ik al gezien)

Zijn die USB-HDD's een beetje goed te gebruiken voor zoiets?
Wat zouden jullie doen en waarom?.
En zie ik nog alternatieven over het hoofd?
als je 34,5GB hebt zou ik niet kiezen voor een externe cd-brander. Kies voor een DVD-brander, daar kan een veelfout aan mp3 op.
de prijs van een externe HDD of een externe DVD-brander maakt niet zo heel veel uit.
Kies bijvoorbeeld voor de maxtor one though. ziet er erg mooi uit en als je de software 1x geinstalleerd hebt hoef je alleen op de knop te drukken om een nieuwe backup te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 08:48
Verwijderd
Het kopen van een brander is bijna net zo duur als een harde schijf.
Als ik jou was zou ik gewoon een interne harde schijf kopen, eventueleel een bracket eromheen.

(Dit heb ik trowuens ook )
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 08:55
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Nikeboy schreef op 16-08-2004 @ 09:41 :
als je 34,5GB hebt zou ik niet kiezen voor een externe cd-brander. Kies voor een DVD-brander, daar kan een veelfout aan mp3 op.
de prijs van een externe HDD of een externe DVD-brander maakt niet zo heel veel uit.
Kies bijvoorbeeld voor de maxtor one though. ziet er erg mooi uit en als je de software 1x geinstalleerd hebt hoef je alleen op de knop te drukken om een nieuwe backup te maken.
Dankje voor je reactie

Citaat:
********** schreef op 16-08-2004 @ 09:48 :
Het kopen van een brander is bijna net zo duur als een harde schijf.
Als ik jou was zou ik gewoon een interne harde schijf kopen, eventueleel een bracket eromheen.

(Dit heb ik trowuens ook )
Jij ook bedankt, maar ik wilde je nog wat vragen Wat is dat, een bracket? (N00bheid )
Als dat wat handig is is het ook wel een goed alternatief omdat ik dan alles wel onder handbereik kan houden (huidige schijf begint namelijk wel vol te raken )
Oud 16-08-2004, 12:00
]{ing
]{ing is offline
200gb harddisk kost 110 euro
externe behuizing 30 euro ofzo

iig genoeg mp3 opslagruimte voor het geld
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:57
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-08-2004 @ 13:00 :
200gb harddisk kost 110 euro
externe behuizing 30 euro ofzo

iig genoeg mp3 opslagruimte voor het geld
Yup goede oplossing, maar waarom niet gewoon een interne oplossing TS? mss ben je bang dat je pc gejat wordt en je alles kwijt bent
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:13
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
twain4me schreef op 16-08-2004 @ 14:57 :
Yup goede oplossing, maar waarom niet gewoon een interne oplossing TS? mss ben je bang dat je pc gejat wordt en je alles kwijt bent
Hmm, het ging me erom dat ik in geval van virussen en formatteren enzo ik niet alles kwijt wil zijn. Ik weet niet in hoeverre je dat voorkomt met een interne oplossing zeg maar.
Zoveel verstand heb ik er weer neit van.

Ik wil graag alles "veilig" ergens opslaan en er zal ws sowieso een extra harde schijf moeten komen omdat deze enigszins vol raakt...
Oud 16-08-2004, 19:18
]{ing
]{ing is offline
ik heb 230 gb mp3 en gebruik gewoon interne harddisks. normaal gesproken zet je je windows installatie op een andere partitie of harddisk dan je dierbare mp3's
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:35
Verwijderd
Bracket

Mijn oude PC:
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:41
Chaucus
Chaucus is offline
Mijn dank voor de reacties Ik zal ns gaan snuffelen bij de verschillende computerboeren
Reageren

Regels voor berichten