Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 19:01
Apomes
Apomes is offline
ik was daarstraks aan eht denken over een theorie die ik plots had verzonnen.
Wat als je elke "dag" een paar keer meemaakt, dit wil zeggen dat je vandaag dinsdag 13 januari 2004 al vb 3 keer hebt meegemaakt maar dat je er gewoon niets van weet dat dit gebeurt, en dat je na enkele malen terug verder gaat naar woensdag en dat het dan terug gebeurt.

Waarom ik dit denk?
Het zou kunnen verklaren waarom we soms we al op voorhand weten wie je belt wanneer de telefoon rinkelt.
Of gewoon deja vus in het algemeen en zelfs kan dit "premenitions" verklaren.

Je zou alleen de dag een paar keer meemaken niet de nachten! dit zou dan weer verklaren waarom we zoveel dromen hebben, in je slaap "versneld" de tijd gewoon en werkt het deja vu systeem niet meer, maar omdat je al vb 3 keer de dag hebt meegemaakt dat je ook 3 keer iets anders droomt

Waarom we elke dag een paar keer meemaken weet ik niet echt, maar denk je dat dit mogelijk is?
Oud 13-01-2004, 19:54
my-number-666
my-number-666 is offline
eh...............
Oud 13-01-2004, 20:05
Isa
Isa is offline
nou bedankt voor het beschrijven van mijn situatie want ik voel me alsof ik vandaag een week gelden en de week daarvoor en de week daarvoor al meegemaakt heb, en zo is het met elke dag...
ik heb constant deja-vu's.
Oud 13-01-2004, 20:18
Verwijderd
Alles is mogelijk. Of ik denk dat dit gebeurt, nou... nee! Zelfs gelovigen van het mystieke (in dit geval deja vu's) kunnen wel met betere theoriëen dat dit komen aanzetten.
Oud 13-01-2004, 20:34
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Isa schreef op 13-01-2004 @ 21:05:
nou bedankt voor het beschrijven van mijn situatie want ik voel me alsof ik vandaag een week gelden en de week daarvoor en de week daarvoor al meegemaakt heb, en zo is het met elke dag...
ik heb constant deja-vu's.
graag gedaan

ik weet dat het gek/geschift/debielig...klinkt . maarja het is ook maar een stelling he
Oud 13-01-2004, 21:16
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Het klinkt niet eens zo heel onlogisch, maar geloven doe ik er nou ook weer niet in... want waarom zouden we dan alleen maar bepaalde kleine dingen (déjavus) onthouden en komt de rest ons absoluut niet bekend voor?
Oud 14-01-2004, 15:39
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 13-01-2004 @ 22:16:
Het klinkt niet eens zo heel onlogisch, maar geloven doe ik er nou ook weer niet in... want waarom zouden we dan alleen maar bepaalde kleine dingen (déjavus) onthouden en komt de rest ons absoluut niet bekend voor?
omdat we mss maar een klein deel van onze hersenen gebruiken
Oud 14-01-2004, 15:46
Tio
Tio is offline
Dat laatste schijnt trouwens niet te kloppen, maar gewoon iets te zijn wat iedereen denkt.
Maargoed, ik denk niet dat het zo is. Om allerlei paranormale fenomenen te verklaren is het wel een heel vergezocht systeem. Hoe zie je het trouwens voor je dat we elke dag een aantal keer meemaken, een tijdlus ofzo? Maar dit zou dan niet verklaren, waarom het in dromen niet werkt. Verder ga je ook alleen maar uit van menselijke perceptie, wat zou ervoor moeten zorgen dat de hele wereld constant teruggespoeld wordt?
Tevens is het onlogisch, omdat mensen op verschillende tijdstippen slapen. Als ik overdag ga slapen, val ik dan weer buiten de deja-vu? En wat als ik 's nachts wakker blijf?
Om nog maar niet te spreken van het feit, dat iedereen weer op een ander moment slaapt, en de hele wereld dus asynchroon loopt, waardoor iedereen dus op een ander punt in zijn/haar deja-vu zit.
Oud 14-01-2004, 16:50
Marcade
Marcade is offline
Een deja vu is een soortvan stottering in je hersenen; je voelt en het lijkt net alsof je iets al is meegemaakt hebt; je zou zweren dat het idd. zo was, maar eigenlijk is het gewoon niet zo.

:/

Dat je een dag eigenlijk 3 keer meemaakt; hoe verzin je het. Ik bedoel, wat zou het nut ervan zijn; wie bepaalt die 3 keer; en er zullen door die stelling ws. meer vraagstukken komen, dan dat je ze ermee oplost.
Oud 14-01-2004, 17:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
Apomes schreef op 13-01-2004 @ 21:34:
graag gedaan

ik weet dat het gek/geschift/debielig...klinkt . maarja het is ook maar een stelling he
aangezien ik het voortdurend meemaak klinkt het echt niet gek/geschift en debiel.
Oud 16-01-2004, 16:16
Mother Earth
Mother Earth is offline
Maar een keer dat je die dag beleeft moet toch de eerste zijn? Dus dan weet je nog niet wie belt??

Of bedoel je dat je eerst bijv. 3x een dag onbewust mee maakt en daarna 'echt'?
Oud 16-01-2004, 17:12
Upke
Upke is offline
Hmmm geen slechte theorie? Maar stel dat het zo was, waarom zou het zo zijn. Vanwegen veiligheid. Stel ik was vandaag overreden door een auto. De dag begint opnieuw en ik voel gevaar dreigen omdat ik het eigenlijk al heb meegemaakt, dus ik spring op tijd weg, zonder te weten waarom. Tjaah... is wel leuk denkmateriaal.
Oud 16-01-2004, 17:27
Tio
Tio is offline
@Upke: Volgens mij kan jouw laatste voorbeeld niet, zelfs niet in dit Deja-vu systeem. Als je namelijk in dag 1 overreden bent, hoe kom je dan in godsnaam weer heel in dag 2?
Stel dat alles aan het begin van dag 2 precies zo is als aan dag 1, dan zou je namelijk niet weten wat er ging gebeuren. Maargoed, ik blijf ook bij mijn eerdere problemen. Totdat iemand die op kan lossen zie ik dit niet als iets wat ook maar in de verste verte mogelijk is.
Oud 16-01-2004, 17:36
The0
The0 is offline
Waar zit de 'reset' dan?
En hoe komt het dan al onze machines (= geen mensen -> droomt niet -> geen reset) niet gaan flippen?

Gaan we dan zeg maar ook elke keer ff een half lichtjaartje naar achter op de baan om de zon?

Eerst bewijzen, als je bewijzen hebt, ga ik je theorie geloven (tis net god joh, eerst bewijzen dan geloven )
Oud 16-01-2004, 18:12
Tio
Tio is offline
@The0:
Dit is niet echt te bewijzen, tenminste, niet méér dan dat God te bewijzen valt, of allerlei andere paranormale dingen. Het grote probleem met deze theorie is, dat er ontzettend grote gaten inzitten, en zolang die niet gevuld worden, blijft het zeer onaannemelijk.

Regels voor berichten