Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Dat laatste schijnt trouwens niet te kloppen, maar gewoon iets te zijn wat iedereen denkt.
Maargoed, ik denk niet dat het zo is. Om allerlei paranormale fenomenen te verklaren is het wel een heel vergezocht systeem. Hoe zie je het trouwens voor je dat we elke dag een aantal keer meemaken, een tijdlus ofzo? Maar dit zou dan niet verklaren, waarom het in dromen niet werkt. Verder ga je ook alleen maar uit van menselijke perceptie, wat zou ervoor moeten zorgen dat de hele wereld constant teruggespoeld wordt? Tevens is het onlogisch, omdat mensen op verschillende tijdstippen slapen. Als ik overdag ga slapen, val ik dan weer buiten de deja-vu? En wat als ik 's nachts wakker blijf? Om nog maar niet te spreken van het feit, dat iedereen weer op een ander moment slaapt, en de hele wereld dus asynchroon loopt, waardoor iedereen dus op een ander punt in zijn/haar deja-vu zit.
|
![]() :/ Dat je een dag eigenlijk 3 keer meemaakt; hoe verzin je het. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hmmm geen slechte theorie? Maar stel dat het zo was, waarom zou het zo zijn. Vanwegen veiligheid. Stel ik was vandaag overreden door een auto. De dag begint opnieuw en ik voel gevaar dreigen omdat ik het eigenlijk al heb meegemaakt, dus ik spring op tijd weg, zonder te weten waarom. Tjaah... is wel leuk denkmateriaal.
|
![]() |
|
@Upke: Volgens mij kan jouw laatste voorbeeld niet, zelfs niet in dit Deja-vu systeem. Als je namelijk in dag 1 overreden bent, hoe kom je dan in godsnaam weer heel in dag 2?
Stel dat alles aan het begin van dag 2 precies zo is als aan dag 1, dan zou je namelijk niet weten wat er ging gebeuren. Maargoed, ik blijf ook bij mijn eerdere problemen. Totdat iemand die op kan lossen zie ik dit niet als iets wat ook maar in de verste verte mogelijk is.
|
![]() |
Waar zit de 'reset' dan?
En hoe komt het dan al onze machines (= geen mensen -> droomt niet -> geen reset) niet gaan flippen? Gaan we dan zeg maar ook elke keer ff een half lichtjaartje naar achter op de baan om de zon? Eerst bewijzen, als je bewijzen hebt, ga ik je theorie geloven (tis net god joh, eerst bewijzen dan geloven ![]()
|
@The0:
Dit is niet echt te bewijzen, tenminste, niet méér dan dat God te bewijzen valt, of allerlei andere paranormale dingen. Het grote probleem met deze theorie is, dat er ontzettend grote gaten inzitten, en zolang die niet gevuld worden, blijft het zeer onaannemelijk.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
America as the last man standing Love & Peace | 188 | 03-11-2008 12:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |