Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 16:56
mirtje
mirtje is offline
Jullie kennen ze vast wel: de 'regels' over daten en bellen die je vindt in tijdschriften en zo. Iets in de trant van 'Bel niet de volgende dag, zeker niet de dag daarna want dan lijkt het alsof je niet langer kan wachten, maar bel de derde dag, dat is goed.' Wat vinden jullie van die regels, bel je gewoon wanneer je zin hebt, wacht je (als meisje zijnde) tot hij jou eerst smst of belt en vraag je het nummer van de jongen?
Oud 29-12-2003, 17:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
oh, die regels. Daar had ik laats een overhoring van op school. Dikke onvoldoende, iedereen wees en lachte me uit.

Meisjes smsen vaker, volgens mij zijn jongens eerder geneigt te bellen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:11
Verwijderd
Altijd zorgen voor duidelijkheid. Ik zeg gewoon altijd "Ik ga jou bellen, jij gaat mij bellen; we gaan gewoon enorm bellen".
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik bel helemaal niet...ik haat bellen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:25
Verwijderd
Ik bel wanneer ik zin heb... Zij ook.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:26
Verwijderd
Ik bel als ik em wil zien, wat wil doen, wat ga doen, wat moet vragen... gewoon wanneer ik wil.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:29
Last Resort
Last Resort is offline
Ik wordt op et moment plat gesmsmd door mn vriendin waar ik net mee heb, wordt dr strontziek van om eerlijk et zijn
Oud 29-12-2003, 17:31
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
ik bel nooit iemand, ik durf gewoon niet.. naja tis idioot I know, maar ach
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
mirtje schreef op 29-12-2003 @ 17:56:
Jullie kennen ze vast wel: de 'regels' over daten en bellen die je vindt in tijdschriften en zo. Iets in de trant van 'Bel niet de volgende dag, zeker niet de dag daarna want dan lijkt het alsof je niet langer kan wachten, maar bel de derde dag, dat is goed.' Wat vinden jullie van die regels, bel je gewoon wanneer je zin hebt, wacht je (als meisje zijnde) tot hij jou eerst smst of belt en vraag je het nummer van de jongen?
Lijkt er eerder op als je zo laat belt dat je graag zonder diegene bent
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 29-12-2003 @ 18:11:
Altijd zorgen voor duidelijkheid. Ik zeg gewoon altijd "Ik ga jou bellen, jij gaat mij bellen; we gaan gewoon enorm bellen".
ey lullo
Oud 29-12-2003, 17:53
Verwijderd
ik laat mij maar bellen, ik heb er geen zin in om er moeite voor te doen... tenzij iemand echt héél erg leuk is
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:54
Verwijderd
Ik vind het onzin, het leven kent genoeg 'regels', als ik me daar in een relatie ook nog mee bezig moet houden...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:58
ZerO
ZerO is offline
Ik ben een impulsieve beller,als ik zin heb om te bellen met iemand doe ik dat.Wat ik natuurlijk niet doe is iemand heel laat bellen of juist heel vroeg tenzij ik weet dat degen wakker is .
Als ik tegen iemand zeg ik bel je dan doe ik dat ook. Ik heb een hekel als mensen zeggen ik bel je en dat vervolgens niet doen of vergeten. Oke een keertje kan nog wel maar regelmatig vergeten te bellen is stom.
Jup ik hou van bellen en ik heb hou me niet aan regels uit tijdschriften.
Oh ik verwacht natuurlijk wel van mijn partner dat hij mij ook af en toe belt.
Oud 29-12-2003, 18:00
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
ik laat mij maar bellen, ik heb er geen zin in om er moeite voor te doen...
wat een instelling
Oud 29-12-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-12-2003 @ 18:50:
Lijkt er eerder op als je zo laat belt dat je graag zonder diegene bent
Daarnaast denkt ze dan direct dat je van die bladen leest.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:24
Pekay
Pekay is offline
Lang leve sms en email !!!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:44
AngelLena
AngelLena is offline
Ik sms of bel als ik daar zin in heb. Ik ga niet wachten tot ik gebeld of gesmst wordt (al is het meestal wel het geval dat ik eerst gesmst of gebeld wordt). Als ik ergens voor ga ga ik ervoor en die regels zijn ervoor om aan je laars te lappen. Dus dat doe ik grondig. Zodra ik iets heb van: ja, ik heb zin om die en die te zien of te spreken, dan pak ik de telefoon als hij dat nog niet gedaan heeft. Niet eerder, niet later.
Oud 29-12-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 29-12-2003 @ 19:14:
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:53
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Bij vrienden bel/sms ik gewoon wanneer ik iets moet weten of iets wil afspreken oid.

Voor de rest hangt het van de situatie af, heb ik alleen zijn nummer en hij mijn nummer niet dan laat ik wel wat van me horen. Om niet te opdringerig te lijken niet gelijk de eerste dag. Hebben we echt tel. nr.'s uitgewisseld dan wacht ik tot hij iets van zich laat horen, heb ik na een paar dagen nog steeds niets gehoord dan laat ik het of gaan of stuur een "standaard"smsje dus dat ik bel zal niet zo snel voorkomen (beetje belvrees)..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:55
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
perseus schreef op 29-12-2003 @ 19:14:
Je zou het ook andersom kunnen zien: het gedrag dat vertoond wordt wordt in bladen opgeschreven. Als zij dan wel die bladen leest, weet ze wat het te betekenen heeft zonder dat jij weet dat zij weet wat het betekent.

jaja
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:56
Verwijderd
Ik vind dat je moet bellen als je zin hebt om te bellen of als je het eens tijd vindt worden om te bellen. Doe je dat anders dan ben je dom. Idem met het sturen van smsjes en het maken van afspraakjes (hoewel bij afspraakjes die ander het er wel ook mee eens moet zijn he).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:11
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik sms en bel lekker wanneer ik er zin in heb.
Oud 29-12-2003, 19:17
Verwijderd
Ik verdom het altijd te bellen/sms-en, want ik ben áltijd degene die belt. Maar dat hou ik niet vol. Om de een of andere reden besluiten vrienden en kennissen altijd dat ík het meldpunt bent en wordt alles via mij geregeld. Dat wil echter zeggen dat ik ook vaak degene ben die dingen op moet starten :\
Nou ja, ik ben slecht in niet-smssen als het om relaties gaat, geloof ik... als ik hem wil spreken, wil ik niet dagen wachten. Aan de andere kant vind ik wel dat hij maar eens contact met mij op moet nemen, want ik doe het altijd.
Eh. ...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:28
Verwijderd
Als je iemand wil bellen bel je gewoon. Je belt hem natuurlijk niet om de 5 minuten of om het uur, maar om een nieuwe afspraak te maken of om te zeggen dat je het gezellig vond lijkt me niet meer dan normaal.
"Ik mag pas over 34 uur bellen anders vind hij me een wanhopige zielepoot." Stomme vrouwenblaadjes met hun zaligmakende manieren om aan de man te raken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 20:06
summer1986
summer1986 is offline
Over het algemeen bel ik liever dan dat ik SMS. Maar als ik even nergens zin in heb SMS ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2003, 21:21
Verwijderd
Die regels ken ik niet. Maar ik moet me wel inhouden om sommige mensen niet helemaal dood te sms-en want het is echt erg soms..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:46
nickz
nickz is offline
Ik sms liever.. Terwijl ik meestal wel graag WIL bellen, maar dat doe ik meestal toch maar niet. Ik bel al veel te veel met mijn vriend en dat levert soms echt te saaie gesprekken op. Dus dan maar n smsje.
Oud 30-12-2003, 14:11
Sade
Sade is offline
Citaat:
mirtje schreef op 29-12-2003 @ 17:56:
'Regels' uit tijdschriften moet je zeker weten niet lezen, dan kun je met je tijdschriftje op schoot wel eeuwig op de bank zitten wachten
Meestal wacht ik tot hij mij belt, om te zien of hij geinteresseerd is of niet. Ik zou ook niet zo gauw het nummer van een jongen vragen. Het komt er dus eigenlijk op neer dat hij maar gewoon het eerste werk moet doen, en daarna ben ik weer aan zet
Oud 30-12-2003, 15:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als ik een jongen wel zie zitten en ik heb zijn telefoonnummer, kan ik heel erg twijfelen of ik hem moet sms-en of bellen of juist niet... Bij mijn vriend (toen hij mijn vriend nog niet was) heb ik vaak smsjes getypt en pas na 10 minuten verstuurd (of helemaal niet), terwijl ik in de tussentijd met mezelf in discussie was of dit niet te opdringerig zou zijn of verkeerd over zou komen...
Ik hou dus geen regeltjes aan die anderen verzonnen hebben, maar bel of sms wanneer ik dat wil en wanneer mij dat geschikt lijkt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:14
Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Wat een flauwekul, al die spelletjes. Gewoon doen en zeggen waar het op staat!!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:28
*XaXiXé*
*XaXiXé* is offline
Bel na een uur, bel na een dag, bel na een week, bel na een maand...
Zolang het maar niet na DRIE DAGEN is.. die regel kent toch iedereen?
Oud 30-12-2003, 18:12
Cinamon
Cinamon is offline
Kant en klare onzin.
Jemig! Als je belt, dan bel je. Als je wilt smsen, dan sms je. Wil je afspreken? Dan spreek je af!
Zo moeilijk is het niet!
Stomme, belachelijke regels.
Wie heeft ze eigenlijk ooit bedacht? Pfft!
Oud 30-12-2003, 20:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
natuurlijk gewoon bellen wanneer je het zelf wilt! Eerlijkheid duurt het langst! En je bent eerlijk wanneer je belt als je wilt bellen
Oud 30-12-2003, 20:31
Nuck
Nuck is offline
Ik word meestal gebeld/gesms't. Hoef er zelf niet zoveel moeite voor te doen . En wat die regels betreft, onzin. Bel wanneer je wilt.
Oud 31-12-2003, 16:57
mirtje
mirtje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-12-2003 @ 19:44:
Ik sms of bel als ik daar zin in heb. Ik ga niet wachten tot ik gebeld of gesmst wordt (al is het meestal wel het geval dat ik eerst gesmst of gebeld wordt). Als ik ergens voor ga ga ik ervoor en die regels zijn ervoor om aan je laars te lappen. Dus dat doe ik grondig. Zodra ik iets heb van: ja, ik heb zin om die en die te zien of te spreken, dan pak ik de telefoon als hij dat nog niet gedaan heeft. Niet eerder, niet later.
Dank jewel Lena, je snapt mijn punt helemaal
Oud 02-01-2004, 17:44
-bambi-
-bambi- is offline
Ik denk op zich niet echt aan die regels, maar ik heb wel vaak dat ik bijv. denk: O als ik nu ga bellen komt het misschien opdringerig over, of als ik een jongen leuk vind en we wisselen nummers uit dan geef ik liever die van mij aan hem zodat hij bepaald of en wanneer hij belt, dat soort kleine dingetjes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:47
lieve
lieve is offline
Bel gewoon wanneer jij denkt dat het beste is.
Als je zin hebt om te bellen... doe dat dan gewoon!

Laat je geen regels opleggen, gewoon lekker spontaan zijn. Dat is hetgeen dat ik het meeste zou weten te waarderen!

Lieve,xxx
Oud 03-01-2004, 11:01
Gwinnie
Gwinnie is offline
als je allebei gaat wachten tot de ander belt om te kijken of hij/zij interesse hebt kom je nergens.
bellen dus.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Last Resort schreef op 29-12-2003 @ 18:29:
Ik wordt op et moment plat gesmsmd door mn vriendin waar ik net mee heb, wordt dr strontziek van om eerlijk et zijn

Volgens mij gaat het allemaal niet zo goed van jouw kant, ik kwam al eerder zo'n opmerking tegen...

Ontopic: Ik wacht totdat hij m'n telefoonnr vraagt en wacht tot hij belt. (Ik neem aan dat dit over het eerste telefoontje nadat je 'm ontmoet hebt gaat). Ik heb weleens gehad dat ik op zaterdagavond tijdens het uitgaan een jongen had ontmoet en hem nogal leuk vond enzo en de hele zondag zat ik dus te wachten en te hopen dat hij me zou bellen.. zo van "zou hij nu hetzelfde gevoel hebben als ik..?"
Hij belde die dag ook en uiteindelijk werd het m'n vriendje (2 jaar geleden).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 15:18
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
He ja getver.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 15:24
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 30-12-2003 @ 19:12:
Kant en klare onzin.
Jemig! Als je belt, dan bel je. Als je wilt smsen, dan sms je. Wil je afspreken? Dan spreek je af!
Zo moeilijk is het niet!
Stomme, belachelijke regels.
Wie heeft ze eigenlijk ooit bedacht? Pfft!
Ja hallo zeg, probeer jij maar eens een originele manier te bedenken om bladen als de Viva of de Breakout vol te krijgen...
Oud 05-01-2004, 17:12
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

He ja getver. [/B]
Heej kom op had niemand dat dan in het begin dat je elkaar veel smst en belt.. Ik deed het wel or.. En mijn vriendin deed vrolijk meej haha.. Op een gegeven moment wordt het minder, maar het is tog leuk in het begin om te weten dat ze nog aan je denkt..

Snap niet wat er mis meej is maar ik zou wel zo stom zijn ofzo
Oud 05-01-2004, 17:27
Verwijderd
Als ik zeg "we bellen" is dat eerder een soort teken dat ik 'het nog wel zie' met haar, niet dat ik dermate in haar geinteresseerd ben dat ik haar meteen de dag daarop ga bellen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:34
elledc
elledc is offline
Opdringerig zijn is idd niet goed. In het begin van mijn relatie was mijn vriend helemaal niet opdringerig en dat is de beste manier, anders knap ik af, meestal is dat zo gebeurd dus ja...
Als ik iemand dolgraag zie en die belt me niet en weken gaan voorbij dan maakt die 'onbereikbaarheid' me nog meer verliefd en een beetje gek ook, maar ach... een middelmaat kunnen vinden en zeker niet overdrijven is bij mij de beste manier.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:33
Qimm
Qimm is offline
de reden dat ik mijn numalige vriend helemaal van zondag tot donderdag heb laten wachten op mijn belletje was omdat ik niet wist wat ik moest doen (het al dan niet bellen, bellen is eng!)
Toch blij dat ik het wel gedaan heb en hij heeft 2 dagen in de stress gezeten, schattig
Oud 05-01-2004, 19:37
Mindfields
Mindfields is offline
Ik vind het juist super leuk vinden als een jongen gelijk de dag erop belt of smst. En mij mag je ook helemaal bombaderen met smsjes, vind het alleen maar leuk

zelf probeer ik ook wat af te wachten tot de tegenpartij wat onderneemt, maar het lukt me niet zo :/
Oud 05-01-2004, 19:48
ssjpan
ssjpan is offline
Ik bel eigenlijk nooit zomaar, vind belen echt vrselijk. Smsen doe ik nog wel eens.
Reageren

Regels voor berichten