Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 09:58
Verwijderd
Vriendschap; wanneer is iets vriendschap? Hoeveel moeite doe jij ervoor om een vriendschap te onderhouden? Hoe doe je dat (vaak bellen, vaak afspreken, mailen; of af en toe maar eens iets van je laten horen?) Hoe belangrijk is het voor jou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 10:25
Rian-x-
Rian-x- is offline
Regelmatig bellen en smsen, en afspreken. Maar de meeste van mn vrienden zie ik op school... dus.
En jah, het is wel belangrijk, want zonder vrienden ben je(ik dan) niet veel. (in de zin van, ik zou hartstikke ongelukkig worden).
Oud 04-01-2004, 10:42
Thomas
Thomas is offline
Ik hanteer de redenering dat ik zeer weinig vrienden heb, maar daarentegen wel erg veel kennisen.

Echte vriendschap uit zich door een langere relatie zonder dat daarbij liefde komt kijken. Eenduidige denkbeelden hoeft daar niet altijd een onderdeel van uit te maken, maar vaak is dit wel degelijk het geval. Het is gewoon iemand waaraan je persoonlijk verbonden bent omdat je dat allebei wil.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 10:57
Verwijderd
M'n echte vrienden zijn de mensen die ik het best ken en waar ik ook echt mezelf kan zijn, zonder dat ik me zorgen hoef te maken wat ze van me denken. Bovendien vind ik ook dat je dan alles eerlijk kan zeggen.
Maar er moet natuurlijk ook genoeg gedaan worden om de vriendschap te onderhouden. Dus regelmatig bellen, smsen en afspreken. Als dat van hun kant een tijdje wat minder is, kan ik er heel onzeker van worden en aan de vriendschap gaan twijfelen. Dat blijkt dan achteraf vaak onzin te zijn of er zit een reden achter, maar dat verzin ik dan niet Maar vrienden zijn echt heel belangrijk voor me
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 11:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
De meeste vrienden en vriendinnen van me spreek ik regelmatig... Op MSN, op school of op het zwembad, of we doen leuke dingen samen... Soms even tussendoor wat smssen, dat soort contact.
Met mijn beste vriendin heb ik een heel ander soort contact. We spreken elkaar lang als het nodig is, gaan dan bij elkaar langs en kunnen echt uren kletsen of andere dingen doen. Maar net zo goed spreek ik haar bijna een week niet, met alleen een keer 'hoi' als ik haar tegenkom... Ik maak me daar dan ook niet druk om, zo schijnt het te horen bij ons, en het zit toch wel goed...
Maar goed, als ik een dag niks van mijn vriend heb gehoord, raak ik juist weer eerder verontrust...
Het wisselt dus heel erg bij mij, het contact tussen mijn vrienden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 11:14
Balance
Balance is offline
In principe kan je bij vrienden helemaal jezelf zijn, sta je voor hen klaar wanneer ze je nodig hebben en zij staan klaar wanneer jij hen nodig hebt. Verder kun je veel lol maken en komt er geen eigen voordeel, jaloezie of liefde bij kijken.
maar eigenlijk is niet alles uit dit rijtje van toepassing op mijn vrienden en toch noem ik ze zo...
Oud 04-01-2004, 11:24
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Vriendschappen zijn vrij zeldzaam. Ik heb meer kennisen dan vrienden, mischien omdat ik veel van een vriendschap eis. Een vriend is bij mij iemand bij wie je volledig je zelf kan zijn. Ook is een vriend iemand die ziet dat het slecht met je gaat en met wie je altijd over van alles kan praten

wat ik doe om een vriendschap te onderhouden... regelmatig bellen/smse en als het kan afspreken..

Vriendschap is voor mij wel belangrijk want ik voel me tog wel erg eenzaam zonder
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:31
elledc
elledc is offline
Vrienden zijn voor mij niet zo belangrijk. Het is alsof ik er geen 'behoefte' aan heb, ik kan zonder, ik wil dat ook.
Misschien komt dat omdat ik slechte ervaringen heb gehad qua wantrouwen en jaloezie. Om eerlijk te zijn, ik vertrouw niemand en dat zorgt voor een blokkade in vriendschap met anderen, het is hoe je het zelf bekijkt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:07
zeep007
zeep007 is offline
vriendschap, hmz.
mijn vrienden betekenen alles voor me. Ik sta voor hun klaar en zij voor mij. Ik kan compleet 100% mezelf zijn bij ze, ze nemen me voor wie ik ben, en andersom.
Het mooie is juist alle verschillen en hoeveel we daarvan houden.
Ook heb ik compleet veel lol met ze en zouden we nooit iemand een vlieg kwaad doen. Ik houd van ze allemaal.

Dit werd mij eigenlijk allemaal duidelijk toen mij twee beste vrienden vertrokken naar de andere kant van de wereld, en hoe we nog steed scontact houden en elkaar missen etc. etc.
7000 km. houdt ons niet tegen.

Onze vriendschappen heeft door de jaren heen behoorlijk wat doorstaan en het is dan ook voor het eerst dat ik ze volledig kan vertrouwen. Ik mag mezelf gelukkig prijzen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:26
miro
miro is offline
Vriendschap is voor mij ontzettend belangrijk. Het betekent dat je met elkaar op een lijn zit en elkaar begrijpt en daardoor ook alles verteld.

Wat veel bellen en smsen ed met vriendschap te maken heeft heb ik nooit begrepen. Ik bel niet vaak, mensen weten dat van mij. Zo ben ik. Ik heb het vaak druk, of gewoon geen zin.

Vriendschappen blijven bij mij goed ookal zien we elkaar even niet. Er zijn mensen die er niet tegen kunnen dat ik neit zo " onderhoudend" ben, die zijn dan ook al weer snel weg. Mijn echte vrienden blijven altijd over. zo hoort het ook te zijn vind ik
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:36
Susanne
Susanne is offline
Ik denk dat ik wel een goede vriendin ben, doe er veel voor om de relatie met vrienden goed te onderhouden, soms lukt dat niet altijd even goed en dan probeer ik het ook wel goed te maken op de een of andere manier, wat ik best moeilijk vindt, heb een beetje probleem met sorry zeggen .. Maar ik kan ook als een kreng uit de hoek komen als mensen me nog niet zo goed kennen komt een beetje doordat ik altijd te pas en te onpas mijn mening ergens over geef, i guess, maargoed daar wennen ze snel genoeg aan
Ik vergeet niet snel afspraken, verjaardagen ed en verwacht eigenlijk van hen dat zij dat ook niet doen, kan daar ook echt wel pissig om worden als dat wel gebeurd. Verder heb ik wel elke dag contact nodig, lichamelijk contact vind ik ook erg belangrijk
Oud 05-01-2004, 16:30
patricia1987
patricia1987 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-01-2004 @ 10:58:
Vriendschap; wanneer is iets vriendschap? Hoeveel moeite doe jij ervoor om een vriendschap te onderhouden? Hoe doe je dat (vaak bellen, vaak afspreken, mailen; of af en toe maar eens iets van je laten horen?) Hoe belangrijk is het voor jou?
EEN VRIEND IS IEMAND DIE JE VERLEDEN KENT IN JE TOEKOMST GELOOFT EN JE VANDAAG ACCEPTEERD ZOALS JE BENT!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten