Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 17:28
bij
bij is offline
Halloo mensen,,

Ik vroeg me even af : Krijg ik ongeveer even grote borsten als m´n moeder?eerlijk gezegd hoop ik nie want ze heeft 75 A .. maar als dat nix met mn moeder te maken heeft.. waar hangt het dan wel van af?Lengte gewicht ?

hulp gezocht xxx ikkuh
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:35
U-NiQ
U-NiQ is offline
Hoe oud ben je dan?
Oud 21-12-2003, 17:37
Verwijderd
Ik geloof dat de grootte van je borsten genetisch bepaald is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:40
Dolores
Dolores is offline
de kans is volgens mij wel groot dat je borsten even groot worden als die van je moeder.. maar waar maak je je druk om, zo erg is het toch niet?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:43
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 21-12-2003 @ 18:40:
de kans is volgens mij wel groot dat je borsten even groot worden als die van je moeder.. maar waar maak je je druk om, zo erg is het toch niet?
Nou ja, ik geloof niet dat ik - of elk ander meisje - tevreden zou zijn met een A cupje?

Maar de grootte van je borsten hoeven niet altijd genetisch bepaald te zijn hoor.. Mijn borsten lijken ook niet op die van mijn moeder..
In ieder geval, ik weet nog steeds niet hoe oud je bent, maar maak je niet druk en wacht gewoon lekker af..
Oud 21-12-2003, 17:49
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Lyn schreef op 21-12-2003 @ 18:43:
Nou ja, ik geloof niet dat ik - of elk ander meisje - tevreden zou zijn met een A cupje?
Ow ja hoor! Ik ben er iig tevreden over! Het past bij mij lichaam, ze zijn mooi van vorm en ze zijn van mij

Maareuh volgens mij ben ik wel een maatje of 2 kleiner dan mijn tantes en één maatje dan mijn moeder.

Maar meestal kun je het wel aan je tantes en moeder aflezen wat voor borsten jij krijgt.
Oud 21-12-2003, 17:56
.Pure
.Pure is offline
mijn moeder heeft c, en ik a. Maar de zussen van mijn vader hebben ook niet zoveel.. dus zal daar wel vandaan komen? Heb 't liefst een B, misschien komt het nog
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:41
Verwijderd
Op het moment heb ik 2 maten kleiner dan mn moeder (ikke B, zij D)

Maarr..zij heeft tot voor kort ook altijd B gehad. Alleen in de overgang kreeg ze dus opeens D...

Ikzelf zou het liefste C hebben, maar om mn borsten maak ik me nou eigenlijk totaal geen zorgen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:57
Roos
Roos is offline
Er zit wel een verband tussen, vooral als je verder qua figuur ook op je moeder lijkt. Als je allebei heel smal gebouwd bent, of juist niet, dan kun je je borstgrootte ook wel doortrekken op jezelf.
Maar het kan natuurlijk zo een cup schelen.

Mijn moeder en ik zijn even groot, even zwaar, zelfde bouw, maar mijn borsten zijn 2 cups groter. Dus er is nog hoop
Oud 21-12-2003, 19:30
fib
fib is offline
en na je zwangerschap, als je kind groot genoeg is om zelf te eten zijn je borsten dan groter geworden in vergelijking met voor dat je zwanger werd?
Oud 21-12-2003, 19:31
Verwijderd
Neu, niet per se van je moeder. 't Is wel genetisch bepaald, maar je krijgt natuurlijk niet al je genen van je moeder... dus kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar je oma's en tantes (niet de aangetrouwde).
Het heeft ook wel te maken met of je gezond genoeg eet (als je ondervoed bent groeien ze niet echt) en of je al dan niet te dik bent (als je dik bent lijkt 't meer, doordat daar dan ook extra vet zit)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 21-12-2003 @ 19:55:
Ook niet altijd, mijn moeder heeft cup E/F en ik heb goddank 'maar' cupC.
Idd niet altijd, mijn moeder heeft (volgens mij) A, misschien B, terwijl ik B en soms C heb.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:49
Luna
Luna is offline
Het hoeft niet per sé van je moeder te komen. Het kan soms ook een generatie overslaan. Ik heb de bouw van mn vaders familie terwijl ik een meisje ben. Het is dus genetisch bepaald maar kan dus generaties overslaan.
Oud 21-12-2003, 19:51
Verwijderd
t is genetisch bepaald, ons mam en ik kunnen bijna elkaars bh's dragen, alleen heeft zij een grotere onderwijdte.

alleen ik kreeg ze eerder qua leeftijd dan ons mam
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:39
Qimm
Qimm is offline
Mijn ma heeft iets van a, kleine b en ik heb een aardige c. Dus het hoeft niet
Oud 21-12-2003, 21:30
the tourist
the tourist is offline
Ik geloof dat je vooral op de cupmaat van je moeder en op de cupmaat van je vaders moeder moet letten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 00:49
Fleur
Fleur is offline
Gelukkig niet, die van mijn moeder zijn gigantisch!
Ik ben wel tevreden met kleintjes dan

Heb geen idee hoe het met de borsten aan mijn vaders kant gesteld is...zal ze iig wel daarvan hebben dan.
Oud 22-12-2003, 11:23
Verwijderd
Mijn moeder heeft geloof ik een heel erg kleine A-cup, zelfs bijna AA geloof ik. Maar ik heb B/C en m'n zusje C/D. Het hoeft dus echt niet
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 11:32
bij
bij is offline
hejj..

Daar ben ik weer, nou kijk ik ben nu 13 / bijna 14 ik ben nog in de groei zegmaar.. En m'n tante heeft volgens mij cup familietent en m'n moeder dan weer 10 cuppen kleiner.. verwarrend, en aan m'n vaders kant is alles normaal enzo..
Majaa.. ik hoop dat ik in iedergeval iets grotere als m'n ma krijg

thnx vor jullie reacties..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 12:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is grotendeels wel erfelijk bepaald. maar er zijn uitzonderingen, daar zou ik alleen niet van uitgaan.

maar goed, ik heb ook 75A en ben daar gewoon tevreden mee. natuurlijk had ik ze liever wat groter gezien, maar ik heb dan weer andere kwaliteiten denk ik maar. Iedereen heeft wel wat. Ik ga me er niet echt druk om maken.,
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:02
bij
bij is offline

Inderdaad.. ik zal er mee moeten leven zegk dan maar he , en tot nu toe weten we nog niet eens welke cup t wordt duzz.. vorloopig zeur ik nog niet

anders horen julie nog van me
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:27
Daevrem
Daevrem is offline
Dat het genetisch bepaald is wil natuurlijk nog helemaal niet zeggen dat dat ze precies zo worden als die van je moeder, je bent immers geen kloon van je moeder.

Je zou de genetische informatie voor je borsten net zo goed van je vader gekregen kunnen hebben. Die heeft namelijk ook genetische informatie over borsten plus over de hormoonhuishouding die ze moeten gaan creeeren. Die heeft hij weer niet alleen van z'n moeder maar ook van z'n vader.

Maar het wordt niet bepaald door een gen maar door heel veel genen die allemaal iets zeggen over de formaat van je lichaam, hormoonhuishouding, met het opslaan van vet enz. Plus je borsten groeien gemiddeld door tot je 21ste.

Een stukje wetenschap tussen al dit vrouwengekwebbel...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:40
Pyriet
Pyriet is offline
Citaat:
Kitty schreef op 22-12-2003 @ 17:02:
anders horen julie nog van me
Ik zie het al voor me.

" Mensen, het is cup C geworden! "
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:16
LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Citaat:
Taam schreef op 22-12-2003 @ 17:40:
Ik zie het al voor me.

hahaha
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zie het al voor me.

*grinnikt*

volgens mij is het wel een beetje genetisch bepaald, maarja, dan ligt het eraan van welke kant van je ouders je dat erft zegmaar.
*goed, laat maar weer *
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:37
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mijn moeder heeft een a en ik eenb

dus er is nog hoop
Oud 23-12-2003, 12:27
Gothic
Gothic is offline
m'n moeder heeft grote C, ik helaas net een A...
Oud 23-12-2003, 12:37
Verwijderd
Mijn moeder hád een kleine A en ik heb dat ook (sinds ze kinderen heeft is het een gewone B), maar mijn zus heeft een grote B. Omdat iedereen dat nu toch aan het melden is.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 13:14
bij
bij is offline
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zie het al voor me.

" Mensen, het is cup C geworden!

HAahha..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:20
Verwijderd
Bij mij thuis gaat het niet echt op; Mijn moeder heeft een flinke B, mijn zus C/D en ik heb een E cup..

tja...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:52
bassgirl
bassgirl is offline
nou t klopt niet dat ze ongeveer even groot zijn als je moeder... ze heeft heel wat meer als mij en ik haal 't niet meer in hahaha

ach ja dat wiebelt toch alleen maar
Oud 25-12-2003, 12:41
snoopy
snoopy is offline
de grootte van je borsten is deels erfelijk bepaald, maar vaak ligt het ook aan je figuur. Als je wat dikker bent, heb je meer vet, wat ook opgeslagen wordt in je borsten. Tengere meisjes hebben vaak ook kleinere borsten, maar dit gaat natuurlijk niet altijd op
Oud 26-12-2003, 15:23
fib
fib is offline
Citaat:
fib schreef op 21-12-2003 @ 20:30:
en na je zwangerschap, als je kind groot genoeg is om zelf te eten zijn je borsten dan groter geworden in vergelijking met voor dat je zwanger werd?
Oud 26-12-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 26-12-2003 @ 16:23:
Citaat:
sarahbressers schreef:
Mijn moeder hád een kleine A en ik heb dat ook (sinds ze kinderen heeft is het een gewone B),
In ´t geval van mijn moeder dus wel
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 23:04
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-12-2003 @ 22:01:
In ´t geval van mijn moeder dus wel
mijn moeder had een a en na 2 kinderen kreeg ze ineens grotere en nu heeft ze e/f
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 00:43
Verwijderd
Okey, ik heb 4 zusjes..
Mijn moeder heeft D (geloof ik) ik heb bijna D, m'n 16jarige zus heeft c, m'n 15jarige zus heeft een c en die van 12 is hard op weg naar A, lol... ik denk dat zoiets in je genen zit.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:34
SilentFairy
SilentFairy is offline
Volgens mij is dat dus niet genetisch bepaalt hoor... In mijn famillie, vader & moeders kant heeft bijna iedereen vrij kleine borsten, mn ma B, zusje ook, maar ook mn nichtjes en tantes heb niet heel erg grote borsten...
Ik daarentegen heb nu cup E/F... (wat ik behoorlijk klote vind)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:29
AlopiA
AlopiA is offline
m'n moeder heeft A, m'n zus DD, en ik heb nu grote B kleine C
dus het kan ook wisselen
Oud 29-12-2003, 03:26
Daevrem
Daevrem is offline
Dat het voor het grootste deel genetisch bepaald is wil alleen maar zeggen dat het aangebooren is en niet dat het precies zo is als bij je moeder/zussen/wat dan ook. Als iets niet erfelijk/aangeboren is dan wordt het bepaald door externe invloeden/de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 09:52
runningwild
runningwild is offline
Tja, ik had het gisteren nog over met mijn moeder En dat ik het dan waarschijnlijk van mijn overgrootoma geerft moet hebben aangezien het anders niet kan
moeder--->kleine A
ik----------->grote C

(jaloezie tussen ouder en dochter en dochter en ouder)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:39
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb ook wel vaker gehoord dat borstgrote (deels) erfelijk bepaald is. Maar het hoeft natuurlijk niet.
Ik heb een cup kleiner dan m'n moeder (ik heb D, ben er blij mee want het past bij mijn figuur dus het valt niet op dat ik vrij grote borsten heb), maar ik weet niet of dat nou erfelijk is want ik heb meer de bouw van m'n vaders kant (oma misschien).
Je bent 13 en je borsten groeien echt nog wel (toen ik 13 was had ik eh AA denk ik, misschien A). En al is krijg je later een A-cup, dan is er nog niks ergs.
Oud 04-01-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 22-12-2003 @ 17:27:
Maar het wordt niet bepaald door een gen maar door heel veel genen die allemaal iets zeggen over de formaat van je lichaam, hormoonhuishouding, met het opslaan van vet enz. Plus je borsten groeien gemiddeld door tot je 21ste.

Een stukje wetenschap tussen al dit vrouwengekwebbel...
uh... dat van die hormonen ligt allemaal weer opgeslagen in de genen, dus het heeft denk ik wel degelijk te maken met erfelijkheid. niet dat je dan meteen de cupmaat van je moeder moet hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten