![]() |
|
ik geloof niet dat je er heel veel aan kunt veranderen..wat nare man al zei..die botten hebben gewoon aan bepaalde vorm. de spieren zou je wel kunnen trainen.
![]() http://images.google.nl/images?q=sch...&sa=N&filter=0 ![]()
|
als je het mij vraagt zijn deze oefeningen het effectiefst (armen heel licht gebogen houden):
(bedankt voor link psycho ![]() ![]() ![]() ![]() voordeel is dat je niet echt zware gewichten nodig hebt omdat het een zware oefening is. Bij mijzelf kon ik na een tijdje al duidelijk verschil tussen de voorste, zijwaartse en achterste deltaspier zien. Ikzelf deed altijd drie setjes van acht keer voor elke oefening goede website dit: http://www.geocities.com/Heartland/C.../schouder.html
Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 13:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
lateral raise: je houd in allebei je handen een gewicht(niet TE zwaar) en je houd deze voor je (je staat licht gebogen), nu beweeg je je armen omhoog todat ze op een lijn met je schouders zitten, houd ze daar een paar tellen vast en weer rustig naar beneden.
upright rows: je pakt een barbell(lange staaf) vast met je handen iets uit elkaar, zodat de staaf bij je middel hangt. nu beweeg je je armen langzaam omhoog tot de barbell ongeveer op schouderhoogte zit. Je ellebogen moeten de hele beweging lang bovende barbell zijn. je kan deze oefening ook doen met kline gewichten. military press: pak de barbell recht vast met je handpalmen naar voren en omhoog, en beweeg het gewicht rustig maar wel recht omhoog. ( oefening kan met barbell voor maar ook achter je hoofd, dan zet je de druk net weer anders op je schouderspieren geloof ik..) |
![]() |
|
![]() |
Ja de breedte ligt gewoon aan de bouw van de botten rondom het schoudergebied. Maar als de spier op de schouder zelf traint, en je traint hem zo dat deze wat vorm krijgt en meer massa krijgt, dan word je inderdaad iets breder. De spier die tussen de schouder en je nek zit veranderd ook, dit worden 2 bultjes die je vaak ziet bij boxers. Bij veel mensen zijn deze zelf zo ontwikkelt dat het lijkt of hun nek vast gegroeid zit aan hun schouders, en dit geeft geen brede indruk, maar dan lijkt het net alsof 2 schouders helemaal weg zijn weggezakt, dus opassen tenzij je dit mooi vind. Voor een bredere indruk kun je ook je rugspieren trainen, vooral die op je ribben zit, onder je armen. Deze spier loopt door tot op je rug. Train je deze dan krijg je een nog bredere indruk. Maar om de rugspieren te trainen thuis.. Tjaah dat weet ik zo niet. Je kunt een dumbell pakken (gewicht) en vervolgens zo gaan staan dat je met één hand tegen de muur leunt, je voeten gewoon op één lijn staan, nu moet je wel krom staan met een rechte rug, zeg maar "Half 11" als het ware. Nu trek je met de vrije arm het gewicht omhoog zodat deze langs je borstkas komt, probeer te tillen vanuit je rugspieren. Dit is één manier om je rugspieren te trainen. Verder heb je ook een apparaat in de Gym dat is zeg maar een staaf die je horizontaal naar beneden moet trekken. Dit bevordert ook de rugspieren. Veel succes.
Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 19:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|