![]() |
|
Ik heb eind januari mijn schoolexamen gedocumenteerd schrijven voor Nederlands. Het onderwerp daarvan is: jongeren en vrijwilligerswerk (denk dan ook aan de maatschappelijke stage die misschien wordt ingevoerd in de tweede fase) Voor dat examen moet ik me voorbereiden door twee bronnen te zoeken. Van school heb ik ook al een aantal bronnen gehad.
Ik ben dus op zoek naar informatie over vrijwilligerswerk en de maatschappelijke stage voor jongeren. Ik zoek ook hele basic informatie zoals: wat is vrijwilligerswerk? Wanneer noem je iets vrijwilligerswerk? Wat bezielt mensen om voor een appel en een ei of soms voor helemaal niets iets te gaan doen? Past het nog wel in deze tijd? Ik heb al een bron van de site van de SP over de maatschappelijke stage ('maarschappelijke stage versterkt publieke sector') ook heb ik er al een van www.nu.nl (boosheid over schrappen VWS-subsidies) en een van een Vlaamse bibliotheeksite (begint met kopje: vrijwilligerswerk). Het moet echt een bron zijn dus bijv. een krantenartikel, site op internet dus als je hier zelf antwoorden typt heb ik daar weinig aan. Alvast bedankt allemaal!!!!!
|
![]() |
|
Misschien heb je hier nog wat aan?
|
![]() |
|
Er loopt nu zo'n reclame van Sire over vrijwilligerswerk:
http://www.sire.nl/ --> campagnes --> lopende campagnes --> ontdek je tweede ik. Verder heb je er misschien wat aan om te weten dat je voor de opleiding sph verplicht vrijwilligerswerk moet doen (althans, in leiden weet ik het zeker, maar ik dacht dat andere scholen dat ook doen..). Je zou dus aan leerlingen van sph dingen kunnen vragen over jongeren icm vrijwilligerswerk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Prader-Willi syndroom AngelLena | 18 | 02-03-2004 12:14 |