Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is een voorbeeld van een dynamisch evenwicht. N2H4 verandert in NH2 en andersom, maar de hoeveelheden blijven gelijk. Bij een statisch evenwicht verandert er niets. |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed. de vraag is beantwoord dus laten we niet gaan discussieren over het al dan niet begrijpen van elkaar.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind je voorbeeld stom. ![]() |
![]() |
|
mss is het handiger dan om statisch evenwicht fysisch uit te leggen
![]() dynamisch evenwicht: een slinger draait rond een as. als hij bovenaankomt staat hij stil en blijft daar staan. evenwicht dus. wat het dynamisch maakt is dat als je hem uit zijn evenwichtspositie brengt (duwtje) dat hij dan niet in dezelfde evenwichtspositie valt maar hij gaat naar beneden vallen en na een tijdje wiebelen hangt hij stil naar beneden DUS statisch evenwicht: de slinger hangt stil beneden (in een evenwichtspositie) en als je hem duwt dan komt hij naar dezelfde positie terug. je kan dat gaan verklaren met een heleboel grafieken met afgeleiden enzo, allemaal heel verduidelijkend, maar ik ben ze vergeten ![]() ![]() chemisch statisch evenwicht is niet echt officiëel gedefiniëerd, alleen chemisch dynamisch evenwicht. wat Lafjuh zei: er wordt even veel a naar b omgezet als b naar a.
|
Verwijderd
|
Mijn leraar chemie heeft ook zo'n leuke methode om statisch en dynamische evenwicht uit te leggen (chemische evenwichten dan).
In een klaslokaal zijn 20 leerlingen, die lopen rond. (vergelijk het met een glas water) Dit is een statisch evenwicht, er verandert niets. Maar stel, er lopen 3 leerlingen de klas uit (het water verdampt), maar op het zelfde moment komen ook weer drie andere leerlingen de klas ingelopen (er condenseert water). Er zijn nu nog steeds evenveel leerlingen, maar wel verschillende nu. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
![]() maar goed. het is blijkbaar een stom voorbeeld ![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Studeren |
werktuigbouwkunde wo-hbo Casper Hügel | 2 | 28-01-2009 14:14 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[sk] wat vraagjes pino123 | 41 | 05-11-2005 15:37 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] vragen... EaSy-M3 | 3 | 12-05-2005 15:21 | |
[Stelling] Als een deterministisch heelal geen eind heeft, is het periodiek. Not for Sale | 57 | 17-06-2003 14:50 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |