Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 14:10
Vice
Vice is offline
Een tijd geleden kwam ik achter dat ik niet goed tegen melk kon. Waarschijnlijk de lactose die er in zit. Ik had altijd last van erge buikkrampen en een familielid zei tegen me dat ik daar misschien niet tegen kan. Geen probleem opzich.
Maar waar ik ook achtekwam is dat ik niet goed tegen vlees kan. De ene keer wat minder dan de andere keer, maar ook weer die buikkrampen. Nu vraag me af of het misschien een verband zou hebben dat ik ook niet tegen melk kan.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee ?
Oud 13-01-2004, 14:12
Verwijderd
Hmm, dat zou ik niet weten. Het is wel zo dat als je meestal weinig vlees eet, of niet zo vaak vlees, dat je dan meer moeite hebt om het te verteren als het een keertje wat meer is, omdat vlees vrij moeilijk te verteren is met al die eiwitten en vetten, en dat je daardoor last van je darmen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 14:14
Verwijderd
Word gewoon veganist.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 15:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 15:14:
Word gewoon veganist.
Lijkt me onhandig als je wel tegen gelatine, eieren of vis kunt.

Ja, het kan wel een verband met elkaar hebben, maar vaak ook niet en zijn het twee van elkaar losstaande allergiën/intoleranties.

Regels voor berichten