|
Hier (een stukje van) mijn verhaal. Eerste reaxi?
Een Banküberfall, niet te doen. Iedereen weet dat het niet kan. Vooral niet als de beestjes er zijn. En dan werd alles zwart en zwaar en drukkend. Beangstigend, vertrouwd, want hoe slechter het gaat hoe natuurlijker. Survival of the fittest, maar dankzij de moderne wetenschappen leef ik nog. En jij misschien, we zullen het niet weten. Gelukkig maar, je weet het niet. Zelfs gaat te ver dat ik me niet kan herinneren wanneer het nacht was of niet. De zon is ook maar relatief, een gast die maar niet weg wil als je slapen gaat. Denken kan ik, en piekeren en dagenlang mijn hoofd breken over helemaal niets. Dat zijn de mooiste dagen. Dan weet je dat het nooit meer goedkomt, gelukkig. Erosievandalisme is zo opgewekt. Ja, je weet het niet. Leuk om nu sadistisch te lachen, ik weet alles want niets, en jij weet al teveel om niets dus alles te weten. Het geeft natuurlijk niet, je wil dit namelijk niet. Het is best eng. Zie het als een wrattenzwijn. Het moet oneindig gaaf zijn om je een wrattenzwijn te kunnen noemen. Smerig, lelijk, dik, verachtelijk, niet nuttig of nodig. En dat heb je zelf niet door. Iedereen lacht, en jij het hardste, want ik ben het wrattenzwijn met een zaklamp. Dat weet je niet. Nooit. Nie nie. Het geeft niet, water is er wel, al moet je er voor vechten. Volgens mijn maatstaven althans. Ja, maar de kindertjes in Afrika hebben helemaal geen eten en bezittingen. Ik wel, maar daar kan ik niks aan doen. Nou en? Ik ben dan ook een hypocriete opportunistenhoer, want wat moet je anders? Altruïsme bestaat niet, niemand zal ooit iets doen waar hij zelf niet beter van wordt. Ik ook niet. Je begrijpt, dat iedereen voor zich de belangrijkste persoon zal zijn, maar dat weet je niet. Dat wil je niet weten, maar je doet het want het is zo. Je denkt niet, maar je bent wel. Non cogito, sed ergo. Waar studeer je? Ik kijk alleen brommers. Lichtgevend geel is geen kleur. Het is Coca Cola in de ergste vorm, maar dat weet je niet. Of wel, maar dan ben je alleen maar erger. De gulden middenweg is niet mooi. Je rijdt links of rechts, niet in het midden. Wacht maar tot straks, het wordt wel erger slash leuker. Dat weet je niet. Goed en kwaad is stiekem hetzelfde, de middenweg is het echte kwaad. Goldstrike is het goed in kwaad, goud en vergif, smerig maar hulpzaam en samen. En soms, soms smaakt kots ernaar, en dan weet je dat je fout bezig bent, maar goed. Neo. Neon. Golven, golven zout en surf. Golven groen en zuur @ stoplicht en samengeknepen ogen. Het is ook te moeilijk. Te gecompliceerd om maten vandaan te halen. IJken bestaat niet eens, ze liegen. Maar ook dat weet je niet. Je weet alleen wat je denkt te weten en wat je vertelt is dat je weet. Bijna ongeloofbaar dat eye-openers alleen stukjes tape zijn. Schijn schijn, zon werkelijkheid. On the highway, wind in my hair. Snelweg. Snelwegsex punt nl. Ja, dat is onze vrijheid. Wij hebben de vrijheid om tegen de wet in seksuele handelingen in het openbaar te verrichten en er niet voor geslacht te worden. Hoezee. Groetjes en bloemen. Liefs en een glimlach. Voorzichtig, je weet maar nooit. En nooit is de waarheid, niets is de waarheid, want de waarheid is niets. Dat kun je niet bewijzen. Nou en? Innocent until proven guilty. Proven, proben, bewijzen. Het is niet waar, het telt niet, gaat nergens over maar waar. Dat is waar, maar niet werkelijk. Boem! Verdomme, gaat te ver. Mijn woord bestaat niet, nog niet. Vunzig, smerig, gal, kots, modder, mist, stank, verrotting, dood, wolk, roes, goor, bedorven bloemetje. Mja. Toer, Touriya, tour, toe, trein. Paradoxaal is een der. Maar dat weet je niet. Ach en rood, rood is rood. Rood klopt niet, het is GEEN rood. Kleuren zijn leugens, digitaal. Passie is rood, passie is alcohol en verleiding. Merk het, asjeblieft. Laat je doordringend en veelbetekenend aankijken en begrijp. IJl en ill. Maar nee, dat kan niet, het kan niet want het is niet waar. Maar toch, weet. Kou is relatiever dan je denkt. De toren had recht kunnen staan. Maar dat zou jammer geweest zijn. Ja, je weet het niet, het zijn lelijk gekleurde plastic fröbels aan een goedkoop elastiekje, en het zegt o zo veel. Zwarte zon, zwarte beer, zwarte verleiding maar leeg. Niet leeg als in betekenisloos maar leeg als er zit geen druppel meer in. Er is een overvloed, maar onbereikbaar. Pijn, golf, pijngolf. Watten, zuur, samenzwering. Mat, dun, oneindig. Wezenloos, brandend, bekend. Vier zuigt, maar common sense ten top. Zo zie je, werkelijkheid bestaat niet.
|