Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 10:37
druiveke
druiveke is offline
hey
ik zit vlak in men examens en ik kruip optijd men bed in zodat ik weer goed kan leren
maar ik lig soms tot 4-5 uur te woelen zonder te slapen.
zou het misschien goed zijn om slaappillen te nemen? maar ga ik daravan in de dag dan niet suf zijn?

het is echt een hels probleem
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:59
Verwijderd
Ik zou het maar eens aan je huisarts vragen. Ik heb namelijk geen idee of je suf blijft van slaappillen, ook overdag. Ik denk dat ook afhangt van het soort wat je neemt. Maar nogmaals: de huisarts kan je hier vast verder bij helpen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:29
Maboq
Maboq is offline
valdispert nacht zorgt ervoor dat je sneller slaperig wordt, kgebruik et niet vaak maar als ik het gebruik werkt et wel.. en tis plantaardig ook.
en anders probeer je het een xtje uit voor je examens?
merk je vanzelf wel of je er suf van word of niet
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:26
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik ben niet echt een voorstander van slaappillen, ze zijn namelijk verslavend. Je kan ook een warme douche nemen of melk met honing
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:11
Verwijderd
Ik denk dat je slaappillen pas moet gaan nemen als je écht ernstige slapeloosheid hebt, ze zijn idd verslavend en bovendien zijn ze ook gewoon slecht voor je (voor je lever bijvoorbeeld) en bovendien kan het dan inderdaad zijn dat je overdag ook suf bent (het hoeft niet per se te gebeuren, maar komt voor). Probeer eerst maar eens gewoon huis- tuin en keukenmiddeltjes zoals kruidenthee, warme melk, een douche of bad, mediteren als dat wat voor jou is, niet computeren (vooral geen spellen) vlak voor het slapen en ook niet sporten of iets doen dat erg moeilijk is, er voor zorgen dat je kamer precies de goede temperatuur heeft etc. Duimzuigen helpt ook (of een andere vinger), maar ja, dat is wel slecht voor je tanden (in de zin van dat ze ervan naar voren gaan staan)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:18
Balance
Balance is offline
Je hebt ook een product, dat heet Melatomatine.
Dit moet je 2 uur voor je wil slapen innemen. Aan je lichaam wordt dan een stofje afgegeven (melatonine) die normaal wordt afgegeven wanneer je moe bent. Je lichaam denkt dus dat het tijd is om te gaan slapen en daardoor slaap je dus veel sneller dan normaal.
Het is gewoon bij een apotheek of drogisterij te krijgen en er zitten geen kwalijke stoffen in (ik heb er ooit een werkstuk over moeten maken, vandaar dat ik het weet ).
Negatieve bijwerkingen zijn niet bekend (maar dat betekent uiteraard niet meteen dat ze d'r niet zijn).

Het product beweert ook nog stress te verminderen (als bijwerking), maar of dat ook zo is, ik heb geen idee.

Regels voor berichten